رئیس پلیس فتا استان خبر داد:

دستگیری جعل‌کننده رسیدِ خرید در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری در حین ارتکاب جرم شخصی که از طریق نرم‌افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.

دستگیری جعل‌کننده رسیدِ خرید در بوشهر

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در پی مراجعه احدی از مالکین مغازه‌های سطح شهر بوشهر که مدعی شد با رسیدساز جعلی از وی مبلغ بالایی کلاهبرداری شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص گردید که متهم در ابتدا فروشگاه‌های بزرگ و دارای مشتری با تردد زیاد را هدف قرار داده و در ساعات پایانی شب با وضعیتی آراسته و رفتاری محترمانه برای جلب اعتماد فروشنده، وارد فروشگاه شده و پس از سفارش اجناس مورد نیاز خود، به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی و وجه نقد، رضایت فروشنده را با پرداخت هزینه خرید با اپلیکیشن‌های بانکی تلفن‌همراه جلب می‌کرد.

رئیس پلیس فتا بوشهر تصریح کرد: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشنده واریزکرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت و به‌سرعت از محل متواری می شده، که پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود پولی به حسابش واریز نشده است و فریب نمایش یک رسید جعلی را خورده است.

قاسمی اضافه کرد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی، تیمی از کارآگاهان این پلیس در هنگامی که متهم جهت تکرار عمل مجرمانه خود به یک فروشگاه بزرگ مراجعه کرده بود، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع‌ آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری از کسبه دیگری نیز کرده بودند، هشدار داد: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

قاسمی تاکید کرد: وجود مشخصات شماره کارت و نام شما در رسید ارائه شده توسط مشتری، صحت انجام تراکنش بانکی را ضمانت نکرده و حتماً موجودی حساب بانکی خود و همچنین سرشماره در پیامک دریافت شده را بررسی و مطابقت نمایید.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت ممکن از مشتریان جهت پرداخت وجه، درخواست نموده تا با کارت بانکی و از طریق پوز فروشگاهی(POS) اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در ارتباط باشند و یا مراتب را به سرعت از طریق تلفن به پلیس 110 گزارش کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها