معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

البرز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ظرفیت جهانی شدن دارد

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: این استان در شاخه‌های گوناگون حوزه گردشگری و حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ظرفیت جهانی شدن دارد.

البرز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ظرفیت جهانی شدن دارد

مرتضی نیکرو اظهار کرد: در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای معرفی توانمندی‌های استان در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد دبیرخانه استانی رویداد اکسپوی دبی در محل معاونت گردشگری تشکیل شده و احکام با توجه به تکالیف هر حوزه صادر شود. همچنین با توجه به غرفه مشترک البرز با استان اصفهان به زودی نشستی مشترک با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برگزار شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: استان البرز در شاخه‌های گوناگون حوزه گردشگری از قبیل اکوتوریسم، طبیعت‌ گردی و سلامت و نیز معرفی آثار شاخص و فاخر در حوزه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی می‌تواند حضوری پرقدرت داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بالای بخش خصوصی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم به منظور معرفی محصولات و حضور بخش خصوصی و بهره‌ گیری از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه فراهم شده و با توجه به محدودیت فضا برای معرفی توانمندی‌های البرز به صورت مصور و در قالب مدیا از صاحب نظران حوزه مربوطه دعوت به همکاری شود.

نیکرو متذکر شد: بهره‌ برداری از ظرفیت بالقوه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان تور در نمایشگاه اکسپوی دبی زمینه را برای حضور گردشگران خارجی در البرز و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراهم می‌کند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها