خانواده های قربانیان آمریکایی:

بایدن باید اسناد مشارکت عربستان در حملات 11 سپتامبر را منتشر کند

خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر اعلام کردند اگر بایدن اسناد مشارکت عربستان در این حملات را فاش نکند حق مشارکت در هیچ گونه مراسم یادبودی را ندارد.

بایدن باید اسناد مشارکت عربستان در حملات 11 سپتامبر را منتشر کند

به گزارش رویترز، خانواده های قربانیان حملات 11سپتامبر اعلام کردند تا زمانی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اسناد محرمانه دولتی درباره این حملات را منتشر نکند با مشارکت وی در مناسبت های یادبود این حملات مخالفت می کنند. به باور خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر این اسناد نشان می دهد که رهبران عربستان از این حملات مرگبار حمایت کرده اند.

همزمان با نزدیک شدن به بیستمین سالروز حملات یازدهم سپتامبر 1700 نفر از خانواده های قربانیان با انتشار نامه های از بایدن خواستند که تا زمانی که اسناد محرمانه این حملات را فاش نکند حق ندارد در مراسم های یادبود که امسال برگزار می شوند، شرکت نکند.

در این نامه آمده است که اگر بایدن به تعهدات خود عمل نکند و از حکومت عربستان سعودی جانبداری کند با هر گونه مشاکرت وی در هر گونه مراسم یادبود یازدهم سپتامبر مخالفت می کنند و جلوی آن را می گیرند.

خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر از مدت ها پیش تا کنون خواستار آن هستند که اسناد مربوط به نقش عربستان در حمایت مالی از افراد عضو گروه القاعده که حملات نیویورک و واشنگتن را انجام دادند،فاش شود؛حملاتی که منجر به مرگ نزدیک به 3هزار نفر شد.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها