المپیک ۲۰۲۰ توکیو

غافلگیری «قیاسی» برابر حریف هندی و از دست رفتن شانس طلا/ در انتظار یک برنز/ محمدیان با المپیک خداحافظی کرد

روز چهاردهم سی و دومین دوره بازیهای المپیک در شرایطی پیگیری خواهد شد که ورزش ایران نمایندگان زیادی در این روز نخواهد داشت و تنها سه عضو تیم ملی کشتی برای مدال تلاش خواهند کرد.

غافلگیری «قیاسی» برابر حریف هندی و از دست رفتن شانس طلا/ در انتظار یک برنز/ محمدیان با المپیک خداحافظی کرد

شمارش معکوس برای پایان سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که از روز اول مرداد به میزبانی شهر توکیو ژاپن کارش را آغاز کرده شروع شده و در فاصله چند روز تا پایان این رویداد بزرگ، کشتی آزاد و کاراته تنها رشته‌هایی هستند که برای مدال آوری ورزش ایران باقی مانده است.

در روز چهاردهم این مسابقات تنها رقابت‌های کشتی آزاد برای نمایندگان ایران برگزار خواهد شد. در این روز دو کشتی گیر رقابت‌های خود را از ابتدا آغاز خواهند کرد و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در دیدار رده بندی برای مدال برنز خواهد جنگید.

گزارش اتفاقات این روز را در زیر خواهید خواند.

۰۸:۵۰ : غافلگیری قیاسی برابر کشتی گیر هند

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور دوم به مصاف باجرانگ از هند رفت و در حالیکه ۲ بر یک از حریف خود عقب بود در یک غافلگیری ضربه فنی شد.

وی در دور نخست به مصاف هایتهم داخلاوی از تونس رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی دست یافت. قیاسی باید منتظر فینالیست شدن این حریف هندی باشد تا او نیز بتواند در گروه شانس مجدد به مسابقات ادامه دهد.

۰۸:۱۷ : محمدیان با المپیک خداحافظی کرد

محمد حسین محمدیان صبح امروز در دور اول رقابتهای کشتی آزاد بازی‌های المپیک به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان رفت که در یک کشتی ضغیف با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد.

در ادامه رقابتها و با توجه به شکست آزادکار گرجستانی برابر عبدالرشید سعداله یف از روسیه، محمدیان هم از دور رقابتها حذف شد.

غافلگیری «قیاسی» برابر حریف هندی و از دست رفتن شانس طلا/ در انتظار یک برنز/ محمدیان با المپیک خداحافظی کرد

۰۷:۵۸ : قیاسی با پیروزی آغاز کرد

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست به مصاف هایتهم داخلاوی از تونس رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد به مصاف برنده امازار آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند می‌رود.

در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند که حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی است.

غافلگیری «قیاسی» برابر حریف هندی و از دست رفتن شانس طلا/ در انتظار یک برنز/ محمدیان با المپیک خداحافظی کرد

۰۷:۰۹ : شروع روز با شکست محمدیان

پیکارهای مدعیان اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک توکیو از صبح امروز آغاز شد که طی آن نمایندگان کشورمان به میدان رفتند.

بر این اساس در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد.

محمدیان با این شکست باید منتظر فینالیست شدن حریفش باشد تا او هم شانس رفتن به گروه بازنده‌ها را داشته باشد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • دن کیشوت
    0

    به مربیگری مربیان کنار تشک که دقت کردم،فهمیدم که کجای کار کشتی گیران می لنگد! آیا این مربی ها،به جز ایراد گرفتن از کشتی گیر و شماتت و تحقیر او کاری کردند؟ رفتار خشن پهلوان حسن یزدانی پس از کسب نقره المپیک که از قضا عنوان مهمی است که بسیاری از کشتی گیران جهان،آرزویش را دارند،نتیجه همین رفتار مربی ها بود.مشخص بود که کشتی گیران رقیب به هیچ عنوان،آنالیز نشده بودند و...

  • ایرانی
    0

    وقتی وزیر ورزش تمام هم وغم او قهرمانی پرسپولیس در داخل باشد تا با توجه به تعداد زیاد طرفداران این تیم هم دل پسرش را شاد کند هم طرفدار داخلی کسب کند نتیجه اش افت شدید والیبال وبسکتبال وکشتی وتکواندو وسایر ورزشهادر المپیک میشود .یعنی نزول تا به این حد؟ چرا او توانست پرسپولیسی که تا یک چهارم نهایی آسیا را به چشم ندیده بود تا نایب قهرمانی ببرد ولی دوازده مدال طلا ونقره وزنه برداری وکشتی المپیک لندن را به یک چهارم کاهش دهد ویا عنوان پنجمی والیبال جهان را به پانزدهم کاهش دهد .از آنسو هم آذری جهرمی با حساب طرفداران بسیار زیاد پرسپولیس چراغ سبز باندهای شرط بندی مجازی با تبانی در نتیجه های فوتبال بخصوص پرسپولیس را راه اندازد .نتیجه این خود خواهیها وجاه طلبیها چنین ضربه سنگینی به پیکره ورزش ما زد.

    نظرات شما -
    • طلای المپیک، شانسی نیست!
      0

      چه ربطی به پرسپولیس داره، هرکی زحمت بکشه و عُرضه داشته باشه قهرمان میشه، ضمنا همه تیم ها از داوری متضرر شدند و یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت ایرانیها در مسابقات بین المللی هم همین اعتراضات بی مورد و نداشتن تمرکز هستش؛ وقتی همه فشار مدال آوری المپیک مخصوصا مدال مهم طلا که در رنکینگ کشورها تاثیر داره، روی دوش ورزش سختی مثل کُشتی باشه، نتیجش میشه از دست دادن تمرکز حتی کشتی گیر نابغه ای مثل حسن یزدانی؛ این همه ورزش جذاب در المپیک وجود داره، چرا باید همه انتظارات از ورزش هایی مثل کُشتی و وزنه برداری باشه که بارها حتی زمزمه حذفشون از المپیک های بعدی هم شنیده شده!

    • فریبرز
      0

      اخه منطقی باش ما کمیته المپیک داریم بودجه مستقل میگیره اینها همش از سوزش گلات

    • ایرانی
      0

      ربطش اینه که این وزیر به جای توجه جدی به ورزشهای روبه رشد ومدال آور مثل کشتی ووزنه برداری ووالیبال فکر وذهنش فقط قهرمان کردن پرسپولیس در داخل بود چون پسر دور دونش ازش میخواست او انرژی واموال ورزش رو فقط صرف این تیم کرد آخرش هم قهرمان آسیا نشد .کاش گوشه چشمی به دیگر ورزشها داشت تا به این افتضاحی نمیرسیدیم .

    • علی
      0

      پول دیاباته و 16 بازیکن خارجی رو هم عمه وزیر داده!! . پر هزینه ترین تیم 8 سال اخیر ایران هم حتما یه تیمی بوده که فقط چندین میلیارد خرج نایدنوف کرده با سی ثانیه بازی! مابقی بجای خود. 800 میلیارد هزینه تیم محبوب یادگار کافی بود برای المپیک خرج بشه تا نتیجه بهتری گرفته بشه.گذشته دوران حرف مفت

  • توجه به پرسپولیس، تمرکز ولادیمیر آلکنوی گرون قیمتو به هم ریخت!
    0

    جناب "ایرانی" بدون شک شما نابغه ترین تحلیلگر دنیا هستی، وقتی توجه وزیر به فرزندشون رو باعث عدم موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک میدونید! به زودی عنوان اولین تحلیلگر لژیونر هم نصیب شما میشه! (راستی وزیر ورزش عجب قدمتی داره که حدود ۴۰ ساله تمرکز تیم فوتبال امید ایران رو به هم ریخته و المپیکی نشده!)...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها