در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بین المللی ویون هندوستان:

در آینده نزدیک، طالبان با شعار خراسان بزرگ، تمام منطقه را به درگیری و تنش خواهند کشید/ آنها بخشی از نقشه آمریکا هستند!

احمدی نژاد گفت: آمریکایی‌ ها یک نقشه ضد مردمی تری را طراحی کرده‌اند و دارند از طالبان حمایت می‌کنند و در آینده نزدیک، طالبان با شعار خراسان بزرگ، تمام منطقه را به درگیری و تنش خواهد کشید.

در آینده نزدیک، طالبان با شعار خراسان بزرگ، تمام منطقه را به درگیری و تنش خواهند کشید/ آنها بخشی از نقشه آمریکا هستند!

متن مصاحبه شبکه تلویزیونی بین المللی ویون هندوستان با احمدی نژاد بدین شرح است:

سوال: رئیس جمهور جدید ایران، در این ماه مسئولیت اداره کشور را بر عهده خواهد گرفت. آقای رئیسی در انتخابات پیروز شد. نظر شما درباره انتخاب ایشان و دولت اینده چیست؟

احمدی نژاد: بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خدمت جنابعالی، همکارانتان و مردم دوست داشتنی هند سلام عرض می کنم و برای همه آرزوی موفقیت دارم .

من برای دولت جدید، قبلا آرزوی موفقیت کردم .

سوال: آقای دکتر؛ شما خودتان هم می خواستید در این انتخابات شرکت کنید اما از این کار منع شدید و حتی جنابعالی در این انتخابات رای هم ندادید. شما در گذشته در یک مصاحبه فرمودید که اگر خواست میلیون ها نفر از مردم، بدون دلیل قانونی، مانند آنچه در گذشته بوده، نادیده گرفته شود، در انتخابات شرکت نخواهید کرد. آیا فکر می کنید دولت جدید نماینده خواست مردم هست؟

احمدی نژاد: همه جا اصل بر مردم است. در واقع آن انرژی که یک کشور را اداره می کند و جلو می برد، اراده مردم است. اگر مردم نباشند، اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. حکومت ها شانی جز پیشبرد اراده مردم ندارند .

سوال: موافق هستم ولی سوالم را تکرار می کنم؛ آیا این دولت نماینده خواست مردم ایران هست؟

احمدی نژاد: پاسخ دادم .

سوال: فکر می کنید چالش هایی که ریاست جمهوری در ایران پیش رو دارد و به آنها توجه نشده، چه چیزهایی هستند؟

احمدی نژاد: الان هم شراط اقتصادی و هم شرایط اجتماعی بسیار نامناسب است و همین طور ارتباط با همسایگان و ارتباطات بین المللی دچار چالش های جدی شده است و مهمتر از همه بی اعتمادی عمومی است .

سوال: مردم به چه کسی اعتماد ندارند؟

احمدی نژاد: به مدیران و تصمیم گیران .

سوال: کشور ایران را می فرمایید؟

احمدی نژاد: پاسخ روشن است .

سوال: ما در ایران تظاهرات داریم، بحران آب، قطعی برق و پیرو این تظاهرات ها، سرکوب هم داریم. نظر جنابعالی درباره وضعیت فعلی چیست؟

احمدی نژاد: عرض کردم که مهمترین موضوع، بازیابی اعتماد ملی است که باید اتفاق بیفتد .

سوال: بله؛ همچنین بحث بازیابی اقتصاد چون اقتصاد ایران در حال حاضر به خاطر تحریم های آمریکا فلج شده و تحریم ها هم ایران را برای سومین سال متوالی در رکود نگه داشته است. برآورد شما از این وضعیت چیست؟

احمدی نژاد: بله در چند سال اخیر، اقتصاد ایران به درستی مدیریت نشده است. اقتصاد ایران، یک اقتصاد قوی است. یک کشور بزرگ هستیم با امکانات فراوان و همین طور نیروی انسانی بسیار توانمند. البته تحریم ها و کرونا مهم بوده است اما همه اینها زمانی اثر می گذارد که مدیریت ضعیفی بر اقتصاد و شرایط اجتماعی اعمال می شود .

سوال: تاثیر این همه گیری را بر ایران چگونه می بینید و فکر می کنید دولت توانسته کارش را درست انجام بدهد؟

احمدی نژاد: متاسفانه مدیریت دولت بر پاندمی کرونا، بسیار بسیار ضعیف بوده و امروز یک نارضایتی عمومی از این مدیریت در کشور ما به چشم می خورد. یعنی بیش از خود کرونا، مدیریت ضعیف بر اقتصاد آسیب زده است .

سوال: جهان نظاره خواهد کرد که چگونه آقای رئیسی بحث مذاکرات هسته ای در حال انجام را باز می گرداند. توصیه جنابعالی به ایشان چیست؟

احمدی نژاد: من فکر می‌کنم هر مذاکراتی، اگر بخواهد موفق بشود باید مبتنی بر عدالت و احترام باشد. مذاکرات قبلی چون این دو اصل را کنار گذاشت، نتوانست مشکلات را حل کند، بلکه پیچیده تر هم کرد .

سوال: طبق گفته سازمان انرژی اتمی، ایران دارد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه می دهد. چرا به رغم خواست آن ها، این کار را متوقف نکرده است؟

احمدی نژاد: همیشه موضوعات دو طرف دارد. اگر توافقی هست، دو طرف دارد. اگر تعهداتی هست، برای دو طرف هست. تعهدات یک طرفه همیشه به شکست می انجامد. تلقی طرف‌های مقابل ایران این است که فقط ایران باید متعهد باشد، آنها تعهدی ندارند و همین، کار را مشکل می‌کند. راز شکست برجام هم همین است، برجام یک توافق کاملاً یک طرفه است. تعهدات متوجه ایران و منافع به سمت طرف مقابل است. به همین دلیل نتوانست موفق شود .

سوال: آیا ایران دارد تعهداتش را انجام می دهد؟

احمدی نژاد: در مرحله اول انجام داد ولی از منافع آن استفاده نکرد !

سوال: بنابراین در حال حاضر ایران تعهداتش را انجام نمی دهد .

احمدی نژاد: البته این را باید مسئولان سازمان انرژی اتمی توضیح بدهند. من تحلیل‌های سیاسی را مطرح خواهم کرد. من فکر می کنم کلا بحث هسته ای یک بحث سیاسی است تا اینکه یک بحث تکنیکی و فنی باشد .

سوال: آقای دکتر شما از منتقدین این توافق بودید. آیا فکر می‌کنید این توافق ارزش حفظ کردن را دارد؟

احمدی نژاد: به نظرم اگر بر اساس عدالت و احترام اصلاحات اساسی اتفاق بیفتد، می تواند یک توافق خوب باشد اما اگر اصلاحاتی به عمل نیاید و در همان چارچوب گذشته بخواهد جلو برود به نتیجه نخواهد رسید .

سوال: قبلاً فرموده بودید که ریاست جمهوری آمریکا، آقای جو بایدن باید از این فرصت برای کار با ایران استفاده کند و موضوعات مهم را حل و فصل کند. ایشان در ماه ژانویه مستقر شدند و الان ۷ ماه گذشته است. برآورد شما چیست آیا فکر می کنید از این فرصت استفاده کرده است؟

احمدی نژاد: من در آن نامه به ایشان نوشتم که سیاست خارجی آمریکا را افراد دیگری تعیین می‌کنند اما رئیس‌جمهور این فرصت را دارد که تلاش کند تغییراتی را در آن بوجود بیاورد و به همین دلیل از ایشان خواستم که از این فرصت استفاده کند، در سیاست خارجی آمریکا اصلاحاتی را به نفع عدالت و احترام به سایر ملت ها ایجاد کند و از جمله در رابطه با ایران هم از فرصت ها استفاده کند و روابط را اصلاح نماید اما به نظرم در این هفت ماه هنوز تغییر جدی مشاهده نشده است .

سوال: اجازه بفرمایید راجع به منطقه صحبت کنیم. در روزهای آخر دولت آقای ترامپ، ایشان در واقع موتور محرک یک توافقی به‌نام آبراهام یا ابراهیم بودند که یک مجموعه ای از توافقات برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهایی مانند امارات، بحرین، سودان، مراکش و غیره بود. دولت جدید آمریکا حمایت خودش را از این توافقات پس نگرفته و همچنان دارد ادامه می دهد و کشورها را برای عادی سازی با اسرائیل تشویق یا مجبور می کند. اگر بقیه کشورهای عربی هم تصمیم بگیرند روابطی دیپلماتیک با اسرائیل داشته باشند، به نظر شما پاسخ ایران چه بایستی باشد؟

احمدی نژاد: به نظرم مسئله بسیار روشن است. مشکل اصلی در منطقه ما، مسئله فلسطین است نه مسئله رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی. تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، مشکل منطقه ادامه خواهد داشت. مشکل فلسطین هم مسئله ای در درون سرزمین فلسطین است. یک ملتی، سرزمینش اشغال شده، حق حاکمیت ملی او از بین رفته و چند میلیون نفر از مردم آواره شده اند. این باید حل شود. اصلاً مسئله فلسطین، از اول اختلاف بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نبوده است. بعضی از اینها بعد از مشکل فلسطین، روی نقشه ایجاد شده‌اند. مساله، مردم فلسطین هستند که باید اجازه داده شود آزادانه سرنوشت خودشان را تعیین کنند. اگر این اتفاق افتاد، مشکل حل می شود و الّا این کاری که دارد اتفاق می‌افتد، نتیجه ای برای فلسطین نخواهد داشت و در موضوع فلسطین یک نوع آدرس غلط دادن است .

سوال: برای درک خودم می‌پرسم؛ فکر می‌کنید عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی هیچ ربطی به فلسطین ندارد بلکه دارد آرمان فلسطین را تنزل می دهد و اینکه آیا ایران باید درباره روابط اسرائیل و همسایگان عرب خود نگران باشد؟

احمدی نژاد: خیر! به نظرم اصلا این موضوع مهمی نیست، یعنی این مقدار که تبلیغ می شود، اهمیت ندارد و در حل مسئله فلسطین بی تاثیر است. این در واقع تغییر دادن مسئله فلسطین است و کمکی به حل مسئله نمی کند. باید در سرزمین فلسطین عدالت پیاده شود و حق تعیین سرنوشت مردم به رسمیت شناخته شود .

سوال: در ایران و اسرائیل شاهد این هستیم که رهبری (دولتی) به شکل رادیکال روی کار آمده‌اند. فکر می‌کنید این موضوع تنش ها را افزایش خواهد داد؟

احمدی نژاد: به نظر من شرایط ، شرایط خوبی نیست. باید تلاش شود تنش ها کاهش پیدا کند و مسائل منطقه در آرامش حل و فصل شود .

سوال: آیا فکر می کنید اراده سیاسی در هر یک از طرفین برای انجام چنین تلاشی وجود دارد؟

احمدی نژاد: به نظرم الان نیست اما باید باشد .

سوال: موضوع بعدی به افغانستان مربوط می شود که ایران دارد تلاش می‌کند نقش میانجی را بازی کند. فکر می‌کنید این تلاش‌ها چگونه پیش می‌رود؟

احمدی نژاد: من فکر می کنم شرایط افغانستان هم به ضرر مردم این کشور و هم به ضرر همه ملت‌های منطقه و همسایه افغانستان است. هرکس می خواهد کمک کند باید برای حاکم شدن اراده مردم افغانستان تلاش نماید و این هم، زمانی اتفاق می‌افتد که نمایندگان واقعی مردم افغانستان تصمیم بگیرند. توافق بین گروه ها، صلحی را به ارمغان نمی آورد بلکه یک تقسیم قدرت است. چیزی که آرامش، امنیت و صلح می آورد، حاکم شدن اراده عمومی مردم افغانستان است و کشورهای اطراف و کشورهای فرامنطقه ای نباید در امور این کشور دخالت کنند، بلکه باید کمک نمایند تا اراده مردم افغانستان حاکم شود .

سوال: منظور شما کدام یک از همسایگان است؟

احمدی نژاد: همه همسایگان .

سوال: حتی ایران؟

احمدی نژاد: بله. ایران، پاکستان، هند، چین، کشورهای خلیج فارس، ناتو و کشورهای عضو ناتو و روسیه، هیچ کدام نباید در امور افغانستان دخالت بکنند .

سوال: آیا فکر می‌کنید صحبت با طالبان کمک می کند به اینکه صلحی اتفاق بیفتد؟ به هر حال طالبان هم جزو مردم افغانستان هستند و یک گروه سیاسی نیستند .

احمدی نژاد : بله ولی مردم افغانستان باید خودشان نماینده شان را انتخاب کنند. هیچ کدام از این گروه ها، نمایندگی ملت افغانستان را ندارند و این هم در یک انتخابات آزاد امکان پذیر است. هر گروهی که اسلحه برداشت، حمله کرد و قسمت هایی را به تصرف درآورد، نمی‌تواند خودش را نماینده افغانستان و صاحب حق بداند. اگر ما این منطق را بپذیریم در واقع پذیرفته ایم که کل جهان همیشه در حالت بی ثباتی باشد و هرکس اسلحه دارد و خشن تر است، او حاکم باشد. آن موقع دیگر حقوق و قوانین، بی معنا خواهد شد .

سوال: بله شاید در یک جهان ایده‌آل بشود، اما شرایط رفراندوم در افغانستان فراهم نیست. به نظر شما آیا خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، شرایط را برای چنین جنگی آماده کرده است؟

احمدی نژاد: اگر آمریکا و دیگران از طالبان حمایت نکنند، اسلحه ندهند و پشتیبانی مالی نکنند، آنها نمی توانند امنیت افغانستان را خدشه دار نمایند. اگر آنها کنار بیایند، مسائل سریعتر حل خواهد شد اما من معتقدم که آمریکایی‌ها در عمل از منطقه بیرون نرفته اند. آنها یک نقشه ضد مردمی تری را طراحی کرده‌اند و دارند از طالبان حمایت می‌کنند و در آینده نزدیک، طالبان با شعار خراسان بزرگ، تمام منطقه را به درگیری و تنش خواهد کشید .

سوال: آیا می فرمایید آمریکا از طالبان دارد حمایت می کند؟

احمدی نژاد: قطعاً همین طور است، اصلاً طالبان بخشی از نقشه آمریکاست .

سوال: نظر شما درباره پاکستان چیست؟ دولت کابل به پاکستان این اتهام را می‌زند که دارد از طالبان حمایت می کند برای اینکه بتواند منطقه را تحت کنترل بگیرد؟

احمدی نژاد: این مطالبی را که عرض کردم خطاب به همه است. همه دولت هایی که طالبان را حمایت می کنند، بدانند که اگر طالبان مستقر شوند به زودی علیه خود آنها اقدام خواهد کرد و امنیت آنها را به خطر خواهد انداخت .

سوال: آیا برای پاکستان هم این خطر وجود دارد؟

احمدی نژاد: بله حتما همین طور است. هر کس در هر جای دنیا، خودش را اصل و نماد یک دین بداند و بخواهد خواسته‌های خودش را با زور اسلحه به دیگران تحمیل کند، این برای همه کشورها و ملتها خطر جدی به حساب می آید .

سوال: بله، کاملاً با این صحبت شما که موضوعات افغانستان بر منطقه تاثیر می‌گذارد، موافق هستم، حال نکته ای که وجود دارد این است که در آوریل امسال، کشور هندوستان به کار خودش در بندر چابهار شتاب داد و در آن جا یک سری تجهیزات و امکاناتی را برای این که بتواند تجارتی حیاتی بین ایران، هند و افغانستان ایجاد کند، بکار گرفت. فکر می‌کنید این خشونت‌های رو به رشد در افغانستان، به منافع مشترک اقتصادی ایران و هند صدمه می زند؟

احمدی نژاد: معمولاً جنگ و درگیری، تاثیرات منفی خودش را در همه بخش‌ها به جای می‌گذارد اما تلقی من این است که رابطه ایران و هند آن‌قدر مستحکم است که با تدبیر دو کشور، این آثار و تبعات منفی را در پروژه‌های مشترک، خنثی می‌کند .

سوال: به عنوان رئیس جمهور ایران، جنابعالی از هندوستان بازدید داشتید و خط لوله صلح را آغاز کردید. به نظر شما امروز روابط ایران و هندوستان به چه شکلی است؟

احمدی نژاد: ایران و هندوستان در واقع یک حوزه مشترک فرهنگی هستند. قرابت های ما بسیار بسیار زیاد است. من معتقدم حجم ارتباطاتی که امروز داریم در مقایسه با ظرفیت ها و مشترکات، بسیار ناچیز است و باید به عنوان یک راهبرد اساسی، از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم. ما مردم هندوستان را خیلی دوست داریم و وقتی به آنجا سفر می کنیم، احساس می کنیم در خانه خودمان هستیم. مردم هندوستان مردمانی بسیار صمیمی، دوست داشتنی، مهرورز و عدالت خواه هستند و قرابت های فرهنگی دو کشور و دو ملت، بسیار گسترده و عمیق است .

سوال: آیا فکر می کنید دولت جدید، ارتباطات با هندوستان را بهبود خواهد بخشید؟

احمدی نژاد: به نظرم این یک راهبردی است که دو کشور حتما باید دنبال کنند و راهی جز این وجود ندارد .

سوال: در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی، ایران تغییر عمده‌ای در سیاست خارجی خودش ایجاد کرد و روابطش را با چین ارتقاء داد و قراردادی ۴۰۰ میلیارد دلاری امضا شد که نقشه راه روابط ایران و چین در ۲۵ سال آینده را دیکته می‌کند. فکر می کنید این قرارداد، بر روابط بین ایران و سایر کشورها از جمله هندوستان تاثیر خواهد گذاشت؟

احمدی نژاد: البته در ایران، درمورد آن قرارداد صحبت های زیادی مطرح است اما من فکر می کنم ظرفیت همکاری بین ایران و هند بسیار فراتر از آن ظرفیتی است که امروز بین ایران و چین مورد گفتگو قرار می‌گیرد .

سوال: شما این قرابت در حال رشد با چین را چگونه می بینید؟

احمدی نژاد: در روابط ، اصل بر این است که همه کشورها و ملتها با هم ارتباط داشته باشند و از حداکثر ظرفیت استفاده کنند اما باور من این است که ظرفیت بین ایران و هند، به مراتب بالاتر از رابطه با دیگر کشورهاست .

سوال: در کشورهای دیگر، به سرمایه گذاری چین با دید تردید نگاه می‌شود و استقراض و بدهی را بالا می برد. نظر شما در این باره چیست؟

احمدی نژاد: من قبلا هم گفتم در هر توافقی باید عدالت و احترام رعایت شود و حقوق دوطرف متوازن باشد. درباره توافق با چین، هنوز اطلاعات روشنی در ایران منتشر نشده و به همین دلیل مردم ایران به این توافق با تردید نگاه می کنند .

سوال: آقای دکتر؛ جنابعالی یک سیاستمدار هستید ولی مانند یک دیپلمات صحبت می‌کنید. خیلی از صحبت‌های جنابعالی لذت بردم و از شما تشکر می کنم .

احمدی نژاد: سلام ویژه و گرم من را به مردم دوست داشتنی هندوستان ابلاغ بفرمایید.

منبع: دولت بهار

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • حکمت
    0

    احمدی نژاد را ترس برداشته است! دقت کنید رو به چاپلوسی آورده است. نفرین بر او باد

    نظرات شما -
    • به حکمت
      0

      مردک احمدی نژادوترس همه ی کره ی زمین را بگردی به شجاعت صداقت ومردانگی وپاکدستی احمدینژاد پیدا نخواهی کرد.درود بردکتراحمدینژاد دوست داریم دکترجان شما درقلب ماجادارید

    • آریایی
      0

      حرف حق همیشه سوزاننده بوده !!!!!!!!

    • علی
      0

      نه بابا!!!!!!

    • بهنام
      0

      پاسخ به علی جون علی بابا !!!

  • شهروند
    0

    همین طالبانی که دارن راحت در تهران رفت و آمد می کنند آنچنان شاخی بشوند که کسی نتونه جلویشان ایستادگی کنه . مشتی قاچاق فروش و تروریست توسط مسئولین ما حمایت می شوند . کسانیکه مواد مخدر می کارند و می فروشند .

  • متفاوت
    0

    حماقتها هرجا رشد بیابند گروههای مسلح وطالبانی هم ظهورمیکنند،این یک قانون مطالباتی اجتماعی است تا قانونی جدیدترشکل بگیرد.

  • ناشناس
    0

    کریمی قدوسی و شریعت خوشحال میشن

  • شهروند
    0

    آقای نژاد اشتباه نکن اینجا ایرانه!طالبان برای خودشون طالب هستند برای ایران پشه ایی نیستند 8سال جنگ تحمیلی که یادت نرفته ایران بود و کل جهان.داداش نترس خوب بخواب جوانان ایرانی بیدارند.یاحق

    نظرات شما -
    • سید علی میرافضلی
      0

      البته اون جوانهای زمان جنگ تربیت شده اون دوره بودن آیا امروز هم جوانان همون راه رسم رو دارن؟

    • ناشناس
      0

      اگه ایران بود وکل جهان در عوض اوناییکه جنگیدند واز جونشون مایه گذاشتند در حکومت به قول شما طاغوت پرورش یافته بودند. نه الان که عده ای برا یه ساندیس حاضرند پا روی حق وعدالت بگذارند وکشورشونا به یه سهمیه وپورسانت بفروشند .

    • قدیمی
      0

      بله جوانان پرورش یافته قبل انقلاب جوانانی بودند که خوب تربیت شده بودند. احترام بزرگتر را نگه میداشتند. تموم فکر و ذهنشون یک شبه پول دار شدن به هر قیمتی نبود. از اول تو خانواده با صداقت بار اومده بودند و تو گوششون کرده بودن که دروغگو دشمن خداست. جوانانی که پسرهاشون خوشحال بودند که مرد شده اند نه مثل پسر های حالا که 30 سالشون شده هنوز طفلکی هستند و بعضیاشون زیر ابرو بر می‌دارند و ریمیل چشم میکشن و دخترانشون که مثلا مظهر لطافت و مهربانی و زیبایی و عشق و محبت هستند این روزا تو خیابون علنا تو روز روشن قمه کشی می‌کنند که البته مقصر نیستند و حاصل تربیت این دوران هستند

    • فرامرز
      0

      در پاسخ این ناشناس که نوشته ساندیس. این کلمه ساندیس معنیش چیه واقعا.شما با این استدلال ساندیس وقایع پیرامونی را تحلیل می کنید. آیا تاب آوری غزه و جنگ 33 روزه و مقاومت یمت و شکسته شدن کمر داعش توسط مهندسین نظامی ایران و طراحان تیزهوش ما را با بک کلمه ساندیس برا خودت تحلبل کردی که برا ساندبس. عجب . اولین باز این حرفو از یکی شنیدم در فتنه 88 طرف واقعا فکر می کرد مردم برا کیک و ساندیس میان راهپیمایی واقعا شعور مخالفان در این حد هست؟!! در ایران با همه مشکلات و سختی ها قدرتی انباشته وجود دارد و دانشی بزرگ که هر دشمنی را به سرعت پشیمان خواهد کرد. ساندیس اصلا چیز خوبی نیست توصبه می کنم شما هم از این چیزها که مواد نگهدارنده داره نخوریدِ

  • دن کیشوت
    0

    هر چقدر به آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک هموطن توصیه می کنم که: دست از توهمات خود بردار و خیال‌بافی نکن،به گوشش فرو نمیرود که نمیرود! عزیزم،برادرم، دوران شما تمام شد،بفهم،بالاترین مقام،ریاست جمهوری بود که هشت سال مزه مزه کردی و حالشو بردی، حالا دیگه به فکر اون دنیا باش، هر قدر بیشتر دست و پا بزنی،بیشتر غرق خواهی شد.

    نظرات شما -
    • کن دیشوت
      0

      کجات سوخته؟ تمام صحبتش برای منفعت مردم ایران بوده ، و هر کس که بخواهد منافع ایران را به خطر بیاندازد ، باید نابود شود.

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    یکی باتری اینو در بیاره ازشارژ بکشه بیرون ،خاموشش کنه ،این چراااا ،اینجوری میکنه

  • ایرانی
    0

    طالبان یعنی داعش هیچ تفاوتی نداره

  • تنها
    0

    چرا از حقیقت گویی احمدی نژاد ناراحت میشید خداوکیلی انسانی بزرگی است به این مرد جفانکنید

  • یکی از مردم
    0

    حرف مفت فقط چرت و پرت...نقشه آمریکاست ولی به تهران و پکن دعوت میشن!!!!!!!!!!!! احمدی دیگه خیلی تابلو شده سوپاپ اطمینان.....!!!!!!!!!!

  • احمد
    0

    انگار حس کرده باید سفارش بدهد یک کلاه نقاب دار مثل میرحسین موسوی براش بگیرند و همچون فتنه گران دوران حصر خانگی را تجربه کند

  • مگه نه
    0

    مقامات طالبان در تهران دورهمی دارند و با مقامات ایران جوج می زنند ا

  • ایرانی
    0

    دیدار چند ماه قبل عالی ترین مقام ایران انهم در این موقعیت کرونایی را فراموش نکنید ...احمدی نژاد ادم با هوشی است بر خلاف سران فعلی کشور . او حتی مخالف حضور ایران در سوریه بود...

  • ممد
    0

    محمود رییس جمهور که نشدی دیگه بشین سر جات اینقدر پیام نده اباریکالا !!!

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آره والله. حالا به ناحق رد صلاحیت شدی درست. رئیس جمهور نشدی درست. دیگه اینقدر هر روز از خودت نظر در نکن. شما کم کم داری خودت عامل تفرقه تو کشور میشی. نگاهی به کامنت های مردم بکن. اینقدر مصاحبه نکن هر روز. خدا خیرت بده

  • آمریکا منطقه ای نحس
    0

    آمریکای جنایتکار و تروریست عامل تمام بدبختی های کشورهای منطقه است ، به نظرم باید همه کشورها با هم و در کنار هم آنرا نابود کنند تا ملتها راحت به پیشرفت و آرامش و آسایش زندگی کنند.

  • ملای روضه خون
    0

    ملاها ارباب داعشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توارباب کی هستی حتما کابوهای آمریکای

  • علی خوش روان
    0

    بله به احتمال زیاد امریکا از خدشه وارد کردن از جاهای دیگر به امنیت ایران نا امید شد وطرح جدیدی ریخت که با پول عربستان وهمراهی احتمال پاکستان ونیروی نظامی طالبان ایران را نا امن کنند !!!! ایران هوشیار باشد !!!! نقشه :: امریکا وانگلیس واسرائیل !!!! پول از عربستان !!!! تهیه سلاح احتمالا از کانال پاکستان ( اگر عمران خان زیر بار برود ) وجنگجو از طالبان !!!! پروژه . نا امن کردن ایران ومرزهای شرقی که استعداد این کار را دارند

  • فرامرز
    0

    هر زمان این ادعا مطرح شود من استقبال می کنم خراسان بزرگ تا آن سوی خوارزم و مرز چین بخشی از ایران بزرگ است. این ادعا بدون پیوستن خراسان بزرگ به ایران بزرگ بی اساس خواهد بود.

    نظرات شما -
    • بایدن منجی عالم بشریت
      0

      تاریخ یک بار دیگر بخوانید ایران تابع خوارزم بود نه خوارزم تابه ایران

    • شهریار
      0

      کجای تاریخ خوندی ناقص سواد. متاسفم برا این همه نادانی

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    از نظر اکثریت مردم ایران طالبان و داعش و تندروهای نظام ایران هیچ فرقی با هم ندارند و برای رسیدن به اهداف کثیف و ضد انسانی خود هر وسیله ای را توجیه و استفاده می کنند و پایبند به هیچ چهارچوب انسانی نیستند !!!!

    نظرات شما -
    • آریو برزن
      0

      ایران تابع خوارزم بوده؟ عجب سخنی اگر منظور شما زمان تیمور است آن را هم اشتباه می کنی چون باز آن فتوحات ایران پراکنده را متحد کرد و خوارزم بار دیگر به وطن اصلی خود ملحق شد. من از تاریخ چیزهایی می دانم که هرودت و ویل دورانت هرگز نمی دانستند. باور نمی کنی گرا پیدا کن تا به تو اثبات کنم.

  • پشه کوره
    0

    خراسان بزرگ خخخخخخخخخ. وای خدا مردم از خنده طالبان اگه تو افغانستان لاته واسه ما شکلاته

  • ملا عمر
    0

    خوب حق با طالبان دولت خوارزم شامل افغانستان و خراسان و در طول تاریخ خراسان یکی از استانهای افغانستان بود

  • ناشناس
    0

    قابل توجه حسین شریعتمداری که همیشه طالبان وحشی رو (مجاهدین) یا جنبش طالبان می خواند.

  • رضا95
    0

    طالبان وحسن نصراله واخوان المسلمین و..... 40ساله درایران هستند وبهره می برند.ایران دستش ارعراق کوتاه شده حالا باطالبان وابسته.

  • ایران دوست
    0

    اینا حرفا چیه میزنی محمود جان. چرا کار یاد طالبان میدی؟ تا حالا اگر تو ذهن طالبان این موضوع نبود حالا شما با این ادعا و حرفت اونا را با طرح این موضوع حساس کردی. الان طالبان این ادعای شما را بشنوه میگه ایده بدی هم نیستا. بیایم طرح خراسان بزرگ را مطرح کنیم. بنظر من شورای امنیت ملی باید به ادعای احمدی نژاد ورود کند و به او تذکر بدهد.

  • داریوش
    0

    قحط آدم بود از این بابا مصاحبه کنند؟! ضمنا به بعضی کامنت گزار های عرض کنم طالبان و داعش والقاعده ساخت آمریکا هستند وبه ایران ربطی ندارند!

    نظرات شما -
    • ehteram
      0

      حالا اگر طالبان امد وادعاکرد برای ایران مگر شما خواب رفتین همانجا خفه اش کنین که دیگر صداش برای همیشه خا موش بشه منم ماتم برده که چرا امریکا با یک ادم از گور در امده با افکار دوهزار سال پیش می خواهدصلح کند پیشرفته کشور جهان با عقب مانده گور بگور مذاکره میکند

  • کاربر ناشناس
    0

    ۹

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها