نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی:

بوشهر به یک استاندار قوی، توانمند و جامع نیاز دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بوشهر به یک استاندار قوی، توانمند و جامع نیاز دارد چون این استان ظرفیت آن فراتر از یک استان است.

بوشهر به یک استاندار قوی، توانمند و جامع نیاز دارد

عبدالکریم جمیری اظهار کرد: مردم بوشهر به عنوان یک استان برخوردار در باطن و محروم در ظاهر توقع دارند و ما مسئولین نیز وظیفه داریم به نحو شایسته از شرایطی که قوای سه گانه در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حضور مدیران لایق، شایسته و توانمند در دولت آینده مهمترین مسئله‌ای است که برای استان بوشهر می‌تواند در جهت رفع مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها کارساز و باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بدو شکل‌ گیری مجلس یازدهم این نگاه را در مجلس داشته‌ ایم که یک هماهنگی و هم افزایی بین نمایندگان با استفاده از کمیسیون‌های تخصصی و کمک هیئت رئیسه برای حل مسائل استان‌ها با اولویت‌بندی مشخص شوند و تنها نماینده در میدان دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود نباشد بلکه به کمک مجلس در جهت احقاق حق با توجه به اولویت‌های استان گام بردارند.

جمیری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با رئیس‌ جمهور دو بار دیدار داشته‌ اند، ادامه داد: یکبار پیش‌ از انتخاب و یکبار پس از انتخاب ایشان، در این دیدارها معمولا به بیان اولویت‌ها پرداخته شده است و شخص ایشان نیز توجه‌شان به اولیت‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: با تمام باور و اعتمادی که به آقای رئیسی دارم اما در مجلس بدون تعارف و بر اساس شایستگی ها تک تک وزرا را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم و به آنها رای خواهیم داد چون معتقدیم که یکی از کمک‌ها اساسی به رئیس جمهور امروز همفکری و مشورت است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به تازگی یک فراکسیون با مشارکت مناطق نفت‌خیز در حال شکل‌گیری است تا مسائل مشترک این مناطق بررسی شود.

جمیری گفت: بر اساس قانون اساسی و اصل تفکیک قوا، انتخاب و انتصاب در حوزه اجرا از وظایف رئیس جمهور است، نمایندگان مجلس در این حوزه نقش نظارتی دارند پس طبق تاکید مقام معظم رهبری در تاریخ ششم خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس ایشان فرمودند یکی از آسیب‌ها برای نمایندگان مجلس ورود به عرصه اجرا است.

وی اضافه کرد: در این خصوص ما یک امر ولایی و یک امر قانونی داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید دخالت کنند، اما این بدان معنا نیست که نباید مشورت گرفت یعنی بین مجری و ناظر می‌تواند یک هماهنگی تمام و کمال وجود داشته باشد و مشاور خوب و به موقع داده شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بوشهر به یک استاندرا قوی، توانمند و جامع نیاز دارد، چون این استان اگر چه به لحاظ جمعیت و مساحت بزرگ و وسیع نیست اما ظرفیت بی‌نظیر و بلامنازع‌ای دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه استان بوشهر را ما با یک نگاه ملی طلب و فکر می‌کنیم. برای مثال راه‌آهن و آزاد راه برای استان بوشهر یک ضورت برای کشور است نه فقط برای این استان.

جمیری بیان کرد: موضوع راه آهن در کمیسیون عمران با حضور نمایندگان بوشهر و فارس بررسی شده و در زمان حاضر این طرح براساس بودجه و اعتبار مالی که در اختیار دارد در حال فعالیت است اما انجام کار بسیار ضعیف است و به حتم نمی تواند در زمان مناسب به بهره‌ بردرای برسد.

وی یادآور شد: پروژه آزاده راه بوشهر- شیراز با اعتبار دولتی به سرانجام نمی‌رسد و اگرچه سرمایه‌گذارانی درخواست داده‌اند اما این طرح نیازمند سرمایه گذاران قوی است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم به لحاظ شرعی، شرایط کنونی کشور و از بُعد اهداف عالی نظام برای انتخاب استاندار به شایستگی فکر می‌کنیم حالا اگر بین دو گزینه مناسب هم تراز قرار گرفتیم بومی را بر می‌گزینیم.

جمیری تصریح کرد: ما در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان جزو استان‌های کم برخوردار هستیم و در چند مدت اخیر جلساتی از وزیر بهداشت قول همکاری و مساعدت گرفته‌ایم تا طبق برنامه پنج‌ ساله‌ وضعیت بهداشت و درمان استان ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردقوی
    0

    اگر این جوریه مگرخودم دست بکار شم حالا خواستید به پی وی پیام بدید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها