کرونا در کرمان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد/ اینجا خبری از اعمال محدودیت‌ها نیست

کرونا در قله پیک پنجم در کرمان در شرایطی بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد که نه خبری از تعطیلی است و نه منع ترددی اعمال می‌شود.

کرونا در کرمان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد/ اینجا خبری از اعمال محدودیت‌ها نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمان به زیر 40 درصد خبر داد و اظهار داشت: میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان پایین آمده و از 70 درصد به 40 درصد رسیده که شاید دلیل آن خستگی مردم باشد.

محمد صادق بصیری با بیان اینکه در حال حاضر 19 شهرستان در وضعیت قرمز و 3 شهرستان در وضعیت نارنجی هستند گفت: تنها یک شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و واکسیناسیون انجام شود ما از این وضع فاصله خواهیم گرفت و ماه محرم که در پیش است دستخوش این ویروس منحوس نخواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 103 مورد است.

مهدی شفیعی با بیان اینکه از این تعداد 596 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 91 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 225 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 91 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 111 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به بستری 257 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 29 هزار 693 مورد رسیده است.

وی به فوت 23 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 638 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 435 هزار و 474 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 91 هزار و 524 مورد است.

وجود بیش از 500 بیمار بستری و بستری موقت در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنوب استان کرمان کاهش داشته و به کمتر از 40 درصد رسیده اظهار داشت: متأسفانه همچنان در اوج بیماری کرونا قرار داریم.

اصغر مکارم با عنوان اینکه در حال حاضر بیش از 500 بیمار کرونایی بستری و بستری موقت در جنوب کرمان داریم گفت: از این تعداد شاید حدود 100 نفر تشخیص محتمل باشند، اما بقیه آمار مثبت هستند که به شکل سرپایی یا بستری دارو دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه 390 بیمار بستری کرونا در جنوب کرمان بی‌سابقه است افزود: تاکنون 462 مورد مرگ ناشی از کرونا در جنوب کرمان داشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم که مشکل تخت و تجهیزات و دارو نداشته باشیم که بیماران دچار مشکل شوند گفت: متاسفانه اگر وضعیت شیوع بیماری از این بدتر شود شرایط خیلی سخت خواهد شد و امکانات و تجهیزات پاسخگو نخواهد بود.

مکارم افزود: هم اکنون در حال استفاده از کلیه ظرفیت‌ها هستیم از جمله اینکه در حال حاضر سالن اجتماعات را تخلیه کرده، داخل آن تخت قرار دادیم تا قابل پاسخگویی باشد و امیدواریم که خداوند کمک کند و این بیماری به سمت نزولی حرکت کند و مشکل مردم حل شود.

بستری 1600 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان خوب نیست و همچنان در اوج کرونا هستیم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار و 600 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار نسبت به گذشته خیلی افزایش داشته است.

حسین صافی‌ زاده با عنوان اینکه روزانه حدود هزار و 200 تا هزار و 500 تست کرونا در کرمان انجام می‌شود که 40 تا 50 درصد این تست‌ها مثبت می‌شوند گفت: در سوش دلتا نسبت به سوش‌های قبلی ابتلا، بستری و فوت کودکان بیشتر مشاهده می‌شود و تمام افراد جامعه در معرض خطر قرار دارند و کسی از ابتلا مصون نیست.

وی با اشاره به اینکه رفتار ویروس جدید متفاوت است و به دلیل سرایت‌ پذیری بیشتر، آمار ابتلا افزایش یافته است افزود: امیدواریم تا پایان هفته آینده بیماری در استان روند ثابتی پیدا کرده و بعد از آن آمار کاهش یابد.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا نخعی
    0

    استاندار عزیز و بزرگوار استان کرمان ؛ ما جمعی از مردم شهر چترود تقاضای عزل مدیران بی درایتی که هر شب ساعت ۱۰ شب آب مردم را کاملا قطع کرده و فکر نمی کنند ممکن است یک نفر در این شهر برای نماز صبح خود نیاز به آب داشته باشد را داریم . شب عاشورا که ما ساعت ۱۲ شب از عزاداری برگشته بودیم آب برای شستن دست و صورت و قضای حاجت نداشتیم. جمع ۲۵ نفره ی ما که مهمان خانه پدری بودیم مجبور شدیم به دلیل قطع آب به کرمان برگردیم . ما از مدیران بی فکر و بی درایت شاکی و تقاضای عزل آنها را داریم . پیشاپیش از تدبیری که می فرمایید کمال تشکر را داریم . موبایل ۰۹۱۳۳۹۷۰۳۰۵

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها