فشارهای انگلیس به شورای امنیت برای اتخاذ موضع علیه ایران

در ادامه تکاپوی غرب برای تشدید فضاسازی علیه ایران همزمان با انتقال قدرت به دولت جدید جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه انگلیس شورای امنیت سازمان ملل را برای اتخاذ موضع علیه ایران تحت فشار قرار داد.

فشارهای انگلیس به شورای امنیت برای اتخاذ موضع علیه ایران

بعد از اعلام خبر نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی ایران به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان، دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس عصر چهارشنبه در صفحه توئیترش با اشاره به این نامه با ادبیاتی دستوری خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده فراوان انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر هم پیمانان آنها در نقاط مختلف جهان نوشت: این شورا باید به اقدامات بی ثبات کننده و بدون توجه به قوانین بین المللی از جانب ایران، پاسخ دهد.

هم زمان با ادعاهای ضدایرانی لندن در همراهی با جنجال های رژیم صهیونیستی در ماجرای حادثه نفتکش مرسر استریت، تارنمای رسانه دیلی میل لندن روز گذشته نوشت: برخی گزارش ها از بررسی لندن برای اجرای اقدام سایبری علیه تهران است.

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

وی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند. آنها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

خطیب زاده با بیان این که انجام این فرافکنی ها از سوی رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست ادامه داد: هر وقت اتفاق خوبی در منطقه رخ می دهد ما این فرافکنی ها را از سوی مقامات این رژیم مشاهده می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • امین.م
    0

    انگلیس انگلیس انگلیس هر چی جاسوس هر چی خرابکاری و هر چی پلیدی زیر سر انگلیسه!!! حالا میبینید اگه جنگ بشه امریکا اسرائیل رمانی رو میندازه جلو خودش میره پشت نظارت میکنه فقط ، حتی آمریکا هم از انگلیس دستور میگیره

  • مح
    0

    زدن کشتی اسرائیلی کار خود حرامزاده انگلیس.امریکا.واسرائیل است جهت فشار بر دولت جدید ایران .خدا لعنت کند انکلیس هارا

  • امین.م
    0

    بابا جان اینو دیگه به بچه هم بگی میدونه ، اسرائیل ملعون خیلی بچگانه و احمقانه این نقشه رو کشیده تا ... ۱_ برجام تصویب نشه ۲_کشورهایه ابر قدرت بر علیه ایران بلند شن و با همراهی اسرائیل بتونن ایران رو شکست بدن

  • ناشناس
    0

    ملکه انگلیس پیام فرزند ناخوانده کشورشان روحانی در ایران را دریافت کرد حسن کلید ساز آخرین تیرهای خشاب را خالی کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها