طرز تهیه کیک خامه ای و آلبالو

امروز برای شما دستور پخت یک کیک بسیار ساده و خوشمزه را آموزش می دهیم، این کیک خیلی راحت، ساده و سریع پخته می شود.

طرز تهیه کیک خامه ای و آلبالو

مواد لازم:

تخم مرغ: ۳ عدد

شکر: ۹۰گرم

آرد سفید: ۹۰ گرم

پودرقند: ۲۰گرم

بیکینگ پودر: ۳گرم

خامه زده شده: ۲۰۰گرم

پنیر ماسکارپونه: ۱۵۰گرم

مربای آلبالو: ۱۸۰گرم

طرز تهیه:

سه عدد تخم را که از قبل در دمای محیط قرار داده ایم را در ظرفی می شکنیم. نیازی نیست سفیده ی تخم مرغ و زرده ی تخم را از ام جدا کنید. تخم مرغ ها را ظرفی بزرگ می ریزیم. حال ۹۰ گرم شکر به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. حالا با همزن برقی مخلوط تخم مرغ ها و شکر را هم می زنیم.

آنقدر هم می زنیم که مخلوط شکر و تخم مرغ ها به یک کرم سفید تبدیل شود. سپس ۹۰ گرم ارد سفید را که از قبل دو بار الک کردیم دوباره الک را روی ظرف مخلوط تخم مرغ ها و شکر قرار می دهیم و ارد را الک کرده و به مواد اضافه می کنیم. سپس ۳ گرم بیکینگ پودر را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه می کنیم و حالا با همزن دستی خوب هم می زنیم تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند و ارد گلوله گلوله نشود.

حدود ۵ دقیقه با همزن دستی هم می زنیم تا مایه کیک ما صاف و یک دست شود.

کیک را در قالبی که از قبل چرب کرده ایم و کاغذ روغنی گذاشتیم می ریزیم. (اگر کاغذ روغنی ندارید اشکالی ندارد همین که قالب را خوب چرب کنید کافی است) حالا قالب را دو سه بار روی سطح صاف به آرامی بکوبید تا مواد کیک کاملا یکنواخت شود و هوا داخل مواد نماند که باعث کج و کوله شدن کیک نشود. خب حالا قالب را در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کرده ایم به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا کیک ما بپزد.

وقتی ۳۰ دقیقه گذشت در فر را باز کنید و با خلال دندان چک کنید اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبد کیک پخته شده است.

حالا کیک را دز قالب بیرون می اوریم و می گذاریم کمی خنک شود. سپس کیک را از قالب جدا می کنیم. و با چاقو کیک را به ۳ قسمت دایره ای برش می دهیم. همان طور که در تصویر می بینید.

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

۲۰۰ گرم خامه ی زده شده را در ظرفی بزرگ بریزید. و سپس با هم زن برقی هم بزنید حدود ۳ الی ۴ دقیقه. سپس ۳۰ گرم پودر قند به ان اضافه کنید. بعد ۱۵۰ گرم پنیر ماسکار پونه به خامه اضافه کنید. حالا با هم زن برقی خوب هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه فرم گرفته را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. حدودا یک ساعت زمان دهید تا خامه خودش را بگیرد و سفت شود.

سپس بعد از گذشت این تایم خامه را از یخچال خارج کرده و در یک قیف پلاستیکی بریزید.

سپس یک لایه از کیک را که برش داده بودیم (ترجیحا لایه وسط) در خرد کن می ریزیم و خوب خرد می کنیم. سپس ۱۸۰ گرم مربای آلبالو را نیز در قیف بریزید. حالا ۲۰ گرم شکر و ۳۰ گرم آب را در ظرفی می ریزیم و با همرن دستی خوب هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

یک لایه کیک را روی سینی خامه کشی که چهار تکه کاعذ روغنی قرار دادیم برای زیر کیک قرار می دهیم. حالا دو قاشق غذاخوری مخلوط آب و شکر را که شربت درست کردیم روی کیک می ریزیم.

سپس خامه را می زنیم روی کیک (یک لایه ی کامل) حالا خامه را به خوبی روی کیک صاف می کنیم. بعد دوباره یک لایه خامه را فقط دور تا دور کیک میریزیم.

همانطور که در شکل می بینید.

حال مربای آلبالو را وسط کیک می ریزیم. و سپس با پشت قاشق صاف می کنیم. سپس لایه ی دیگر کیک را روی خامه و مربای آلبالو قرار می دهیم. سپس با بقیه ی خامه ای که داریم کیک را خامه کشی می کنیم. حالا پودر کیکی که از قبل خرد کردیم را روی خامه می ریزیم و دیزاین می کنیم.

سپس کیک را در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم. خب دوستان این هم از کیک امروز ما. بفرمایید نوش جان

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

کیک خامه ای و البالو

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها