تایید آزار جنسی توسط فرماندار نیویورک

دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کرد تحقیقات مستقل نشان می‌دهد فرماندار دموکرات این ایالت چندین زن را مورد آزار جنسی قرار داده است.

تایید آزار جنسی توسط فرماندار نیویورک

به گزارش یورونیوز، لتیتا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک امروز سه‌شنبه اعلام کرد تحقیقات مستقل نشان می‌دهد اندرو کومو، فرماندار دموکرات این ایالت چندین زن را مورد آزار جنسی قرار داده است.

اظهارات خانم جیمز بعد از آن بیان می‌شود که چند ماهی شایعات در خصوص تعرض جنسی این فرماندار دموکرات به چندین زن منتشر شده بود.

جیمز همچنین با اشاره به اینکه کومو با این اقدام خود، قوانین ایالت نیویورک را نقض کرده اظهار داشت: «او با برقراری تماس‌های نامطلوب که رضایت زنان را به همراه نداشته محیط کار ناامنی برای دیگران ایجاد کرده و چندین نفر از کارمندان کنونی و پیشین فرمانداری نیویورک را مورد آزار جنسی قرار داده است.»

دادستان کل ایالت نیویورک همچنین اضافه کرد که کومو دست به اقدامات تلافی‌جویانه علیه دست‌کم یکی از کارکنان سابق فرمانداری که تلاش داشته تعرض جنسی او را رسانه‌ای کند، انجام داده است. قرار است شواهد به دست آمده به همراه تحقیقات انجام شده در گزارشی که به این منظور به دست آمده منتشر شود.

دست‌کم هشت زن که دستیار یا کارمند فرمانداری نیویورک بوده‌اند در این پرونده گفته‌اند که با حرکات و اقدامات نامناسب کومو مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

کومو همواره اتهامات مربوط به آزار جنسی را رد کرده و خود را در این پرونده بی‌گناه دانسته است. او همچنین به درخواست‌ها از سوی دموکرات‌ها برای استعفا از این سمت پاسخ منفی داده است.

این در حالیست که جو بایدن در ماه مارس گفته بود اگر اتهامات کومو اثبات شود، او باید از سمت خود کنار رود. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که کومو یکی از چهار گزینه‌ای بوده که جو بایدن برای سمت وزارت دادگستری در نظر گرفته است. وزارتخانه‌ای که جو بایدن هنوز گزینه نهایی خود را انتخاب نکرده است.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها