حادثه برای یک کشتی در نزدیکی سواحل امارات

سکان هدایت چهار کشتی از کنترل خارج شد/ احتمال ربوده شدن کشتی‌های سانحه‌دیده در سواحل امارات/ واکنش ایران/ ادعای ضدایرانی رویترز درباره کشتی های سواحل امارات

سازمان موسوم به عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) مدعی شد که یک کشتی در نزدیکی بندر فجیره امارات دچار حادثه شده است.

سکان هدایت چهار کشتی از کنترل خارج شد/ احتمال ربوده شدن کشتی‌های سانحه‌دیده در سواحل امارات/ واکنش ایران/ ادعای ضدایرانی رویترز درباره کشتی های سواحل امارات

یک نهاد انگلیسی عصر دوشنبه از وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی بندر فجیره امارات خبر داد.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) بدون اشاره به جزئیات حادثه و مشخصات کشتی حادثه‌ دیده، با استفاده از عبارت «حادثه- غیر دزدی دریایی» از کشتی‌های دیگر خواسته‌ است که حداکثر احتیاط را هنگام عبور از منطقه به خرج دهند.

متعاقباً یک فعال رسانه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که در حال حاضر یک فروند هواپیمای گشت دریایی C-295 نیروی دریایی سلطنتی عمان به‌منظور ارزیابی اوضاع بر فرار منطقه به پرواز درآمده است.

برخی منابع اعلام کردند کشتی فوق با نام «گلدن بریلینت» تحت پرچم سنگاپور و حامل مواد شیمیایی بوده است.

کشور امارات متحده عربی , کشور عمان ,

سکان هدایت چهار کشتی از کنترل خارج شد

برخی منابع خبری عصر سه شنبه از بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر داده‌اند؛ همزمان یک رسانه آمریکایی می‌گوید چهار کشتی تحت شرایط نامعلومی کنترل خودشان را از دست داده‌اند.

گروه نظامی موسوم به «عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس» اعلام کرد از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است. این سازمان با بیان اینکه حادثه مذکور «دزدی دریایی نیست» از کشتی‌های در حال تردد در آن منطقه خواسته احتیاط حداکثری به خرج دهند.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده سکان هدایت دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی از کنترل خارج شده است.

این خبرگزاری نوشته ماهیت این حادثه هنوز به طور دقیق روشن نیست.

کشتی‌های مذکور چهار نفت‌کش به نام‌های «کوئین ایماثا»، «گلدن بریلینت»، «جگ پوجا» و «ابس» هستند که همگی در زمان‌های تقریباً یکسان هشدار داده‌اند هدایت کشتی از فرمان آنها خارج است.

آسوشیتدپرس نوشته یک فروند «ایرباس نیروی هوایی پادشاهی عمان» در حال پرواز بر فراز منطقه‌ای است که این کشتی‌ها در حال تردد هستند.

هنوز مشخص نیست آنچه خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده و رویداد مد نظر عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس رویدادهای جداگانه‌ای هستند یا خیر.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی در روزهای گذشته ایران را به دست داشتن در حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کره‌اند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

بلینکن مدعی شد که ایران طی ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه کشتی‌رانی انجام داده. وی مدعی شد: «ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

او گفت: « در گذشته، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات از سوی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علیه کشتیرانی‌ بوده‌ایم، بنابراین مطمئن نیستم این اقدام خاص، رفتار جدیدی باشد.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به تهدید آزادی دریانوردی، تجارت و ملوان‌های بی‌گناه گفت: «اما آنچه این اتفاق می‌گوید این است که ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد. آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «با انگلیس، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در هماهنگی و تماس نزدیک هستیم و یک پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.»

واکنش ایران

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بعد از حادثه عصر سه‌شنبه اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال با تاکید مجدد بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهارداشت: «نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک وامداد رسانی به کشتیهای عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.»

خطیب زاده همچنین اضافه کرد: «در صورت بروز مشکل در سامانه های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک می‌باشد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه اعلام کرد.

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی

خطیب‌زاده روز گذشته هم در توییتر ادعاهای رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی علیه ایران را رد کرد و به آنها هشدار داده بود.

او روز دوشنبه در توییتر نوشت: «ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.»

علاوه بر این، در پی اتهام زنی بی پایه وزیر خارجه انگلیس به ایران، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض ایران در این باره به وی ابلاغ شد.

حادثه جمعه

صبح جمعه گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

ادعای ضدایرانی رویترز درباره کشتی های سواحل امارات

رویترز به نقل از «منابع امنیتی» مدعی شده است که نیروهای وابسته به ایران کنترل کشتی Asphalt Princess را در نزدیکی سواحل فجیره در اختیار گرفته‌اند.

هیئت دریایی انگلیس گفته بود حادثه‌ای که در نزدیکی ساحل فجیره امارات رخ داده، حادثه ربایش احتمالی بوده است و احتمالا کشتی در نزدیکی ساحل امارات دزدیده شده است.

همچنین آسوشیتدپرس اعلام کرد ۴ کشتی در خلیج عمان که همگی نفتکش هستند، از کنترل خارج شدند.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • قلقلک
    0

    آسمان و ریسمان میبافی

  • امیر حسین
    0

    انتقامی سخت درراه است فقط مشکل اینجاست که چهار بر یک نامردی است شما متحدان قوی دارین ما یک مشت زپرتی ساندیس خورها آماده بهشت شوید اوضاع و احوال خراب است

    نظرات شما -
    • ناش
      1

      خفه شو مردک آلبانی نشین

    • حسین
      1

      پس تو بی غیرت چکار می کنی

    • حامد
      1

      تف به غیرت نداشته ات

    • قلقلی
      1

      کامنت نویس منافق

    • مهدی
      0

      آن زمان که با تحریک غیرت جوانها را کشتند گذشت .در داخل حرفی بزنی خودشان خفت می کنند. دیگر چرا کسی بخاطر این آخوند ها بره جنگ.اینها هم در کاخ های تهران بشینند و به ریش مردم بخندند .نه تمام شد.

    • ناشناس
      0

      ايشون غيرتش رو برداشته رفته تو صف مرغ كه بچه اش حداقل ماهي يه وعده گوشت مرغ بخوره و شرمنده و سرشكسته بچه اش نباشه.

  • عبدی
    0

    سپاه به خاطره سیدنصرالله رفته تو لیست سیاه این دوستان هم تا روزگار همه رو سیاه نکنن ول نمی‌کنند انتقام سخت رو بگیرید موقعش هست

    نظرات شما -
    • علا
      1

      مرگ بر هرچی ادم وطن فروشه

  • فردین
    0

    لعنت بر مرده و زندتون که کل دنیارو بهم ریختید آخوندای کثیف

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      فقط می توان گفت خیلی .........فقط میشه به تو گفت .........

    • ممد
      0

      مهناز .. تو چرا رفتی پشت اسم زنانه قایم شدی نکنه ....!!!

  • داروغه
    0

    ایران گردن نمیگره .چون اگر جنگ شد بگه به ما حمله کردن جوانهای با غیرت بییان از کشور دفاع کنید .ولی نمیدانند دیگه کسی جنگ نمیره

    نظرات شما -
    • به داروغه
      0

      داروغه جان تو اینکه جنگ چیز خوبی نیست که شکی نیست اما اگر جنگ بشه مجبوری بکشی چون قانون جنگ اینه اگر نکشی کشته میشی!!!

    • قاسم
      1

      جواب داروغه انگلیسی تجربه ۸ سال جنگ ایران با عراق را که اربابت انگلیس و رفقایش آنها را حمایت می‌کردند یادت رفته هر چند آن موقع جنابعالی یا موجودیت نداشتی و یا در حال استفاده از پوشاک بودی . پس از چیزی که خبر نداری الکی نظر نده

    • علیرضا
      0

      جناب قاسم بقول بنده خدایی که گفت جوانهایی که ما تربیت کردیم رفتن از وطن و ناموسشون دفاع کردن جوانانی که تربیت شدن الان نمیتونن شلوارشونو بالا بکشن و خشتک شلوارشون سرزانوشونه در ضمن این مردم دیگه هیچ امیدی به بهبود وضعیت ندارن شما که موجودیت داشتی توجنگ چه کردی ؟ شما هم مثل هم کیشانت فقط پشت جبهه صلوات فرستادی و آهنگ ممد نبودی ببنی میخوندی

    • داروغه
      0

      به قاسم .اتفاقا من جنگ رفتم و در حد توانم از جونم مایع گذاشتم .پسر خوب ما سهمیه رایگان شاه رو خورده بودیم و به کشورمون غیرت داشتیم .ولی الان جوان‌هایی که با سختی بزرگ شدن و هیچ حمایتی از طرف دولت نشدن جنگ نمیرن .سعی کنید بفهمید

  • ساندیس مجانی
    0

    اگه می خواهید بجنگید چرا دارید آسمان ریسمان می بافید که نه ما نبودیم . 42 ساله زندگی مردم ایران را تلخ کرده اید و با تمام دنیا دشمنی می کنید اما بستگان خودتان در کشورهایی هستند که شعار مرگ برای آنها می دهید . یا بجنگید یا دستتان را از گلوی مردم ایران بردارید .

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      مغزت یخ زده اسرائیل ۲۱ بار در ۳ سال اخیر به کشتی ها نفت کش ها و ناوگان تجاری ایران حمله کرد از مین دریایی یا پهپاد و اژدر اما ایران بهتر بگم دولت اصلاحات صداش رو درنیاوردن! اما الان انتقام میگیریم تا این غلطا رو تکرار نکنه اگه ضعیف باشی باید مدام باج بدی هرچند درکش براتو سخته.

    • در جواب كمالي
      0

      پس زحمت بكش خودت شخصا انتقام بگير چون مردم نه ميخوان انتقام اشتباهات سياسي ايران رو بگيرن نه توان و جاني برايشان مونده، و از عواقب اين انتقام هم چيزي جز بدبختي بيشتر براي مردم عامي نيست.

    • محسن
      0

      مستر کمالی، از کی تاحالا دولت مسئول حمله یا پاسخ نظامی بوده؟ متاسفم .شما ماجراجویان بی فکر حتی درک درستی از وظایف ندارید.شما فقط تکرار می کنید. یکی میگه و شما همه باهم تکرار میکنید.منتظر چی هستی؟ اینو بفهم که اتفاقی نخواهد افتاد، گارد نگیر.

    • علیرضا
      0

      جناب کمالی وقتی شعورت در همین حده نمیشه برات کاری کرد به رئیس جمهور ژاپن گفتن نمیخواید انتقام جنگ جهانی و بمب اتم رو از امریکا بگیرید گفت همینکه تلفن پاناسونیک رو میز رئیس جمهور امریکا تو کاخ سفید هست یعنی ما انتقام گرفتیم وقتی عقل شما ها و چشمتون به چهارتا موشک داغونی هست که حتی عرضه شلیکش رو هم ندارید دوخته شده بیشتر از این نمیشه بهتون امید داشت چرا اسرائیل با هند کاری نداره ؟ آذربایجان ترکیه و..... چرا فقط ایران ؟؟ بیدار شو برادر جان بحث انتقام تو این جامعه جهانی یعنی تصمیم برای نگهداشتن خودمون در قدرت مثل کره شمالی مردم به فلاکت و بدبختی بیفتن ولی ما در راس قدرت باشیم

  • دوستی
    0

    ازقدیم گفتن تفرقه به انداز حکومت کن دیدن همسایگان جنوبی خلیج فارس دارند به ایران نزدیک میشودند امدن این نمایش را اندختن چون پس فراد خیلی از سران کشورها به ایران میایند دارند داستان سازی میکند

  • قدیمخانی
    0

    سلام مسئولین خبر فوری این حمله به کشتی ها یک دسیسه اسرائیلی وانگلیسی است ایران را مقصر جلوه دهند تاجامعه جهانی ایرانرا محکوم کنند وبا ایران با هم ضربه بزننند وایران را وادار به مذاکره باجامعه جهانی به رهبری اسراییل وآمریک کنند

  • ممد
    0

    جالبه نظر مغز فندقیهای ساندیس خور

    نظرات شما -
    • به ممد
      1

      نظر جیره خواران البانی جالب تره

    • به ممد
      1

      غرب گدای شل مغز ..

    • قاسم
      1

      جواب ممد جالب تر از آن اظهار نظر جیره خوار ها و مزدوران آمریکایی صهیونیزم همچون جنابعالی می‌باشد. راستی خوبه این کلمه ساندیس خور را اربابانتان به شما یاد دادند والا چیزی برای گفتن نداشتید ولی در مجموع آدم ساندیس خور باشه ولی مزدور جیره خور نباشه

  • ایرانی
    1

    بعضی ها از همین حالا شلوارشان را خیس کردند همانهایی هستند که در زمان جنگ با چادر زنانه در شهر تردد می کردند نترسید کسانی هستند که از نوامیس مردم ایران دفاع کنند شما خودتان را نبازید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونايي كه از نواميس مردم دفاع كردند يا شهيد شدند يا جانباز يامفقودالاثر، اونايي هم كه ادعا دارن يا دارن اختلاس ميكنن يا درگير تار موي همين نواميس هستن، تو رو خدا شما نيا از نواميس مردم دفاع كن ما راضي تريم

    • ح ز
      0

      مخلص کلام گفتی ایرانی واقعی باغیرت وباشرف

  • کریمی قدوسی
    0

    کار آمریکا و اسرائیل است .سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حادثه مقصر نیست.

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      آقای کریمی قدوسی مگه کسی گفته سپاه مقصره ؟ چرا فرار رو ب جلو میکنی ؟ درست مثل زمانیکه برجام تصویب شده بود و سپاه شروع کرد به موشک پرونی و نمایش شهرکهای موشکیش اونموقع هم سپاه مقصر نبود مملکت در وضعیتی بود که اگه توافق درست انجام میشد مملکت ارامتر میشد ولی سپاه و دولت سایه و کاسبان تحریم هیچوقت از این وضعیت خوشحال نشده و نمیشن بخاطر همین هم هست که برای شروع خواستن به رئیسی بفهمونن که اختیار مملکت دست ماست اگه بخوای خلاف منافع ما حرکت کنی بلای روحانی سرت میاد چون با یه موشک میتونیم کل دولتت رو ببریم رو هوا ما مردم اصلا سپاه رو مقصر نمیدونیم

  • ناشناس
    0

    چندین بار اسرایل همه جوره به ایران لطمه زده صدای نامردها در نیومد، ایران هشدار داده بود اگر ایران هم نبوده، حقشون هست از حکومت ایران دل خوشی نداریم ولی اونها هم هفتادخط هستند

  • فتاحی
    0

    فقط خواهشآ عزت ایرانی را حفظ کنید ، ایرانی مثل کوهست.

  • علی
    1

    واقعا چقدر مزدور داریم همینایی که میگن ایران چرا این کارها را میکند( بر فرض کار ایران باشه)وقتی اسراییل به یک کشتی ایرانی حمله میکند مسخره میکنند که ایران جرات ندا و... واقعا جسم مریض قابل درمانه اما ذهن مریض به هیچ صراطی مستقیم نیست

  • امین
    1

    دوران بزن در رو تمام شده اقایان جنگ طلب ساندیسی

  • ناشناس
    0

    جنگ پدیده ویرانگر و خانمان سوزی است. امیدوارم شیاطین بزرگ و کوچک با بهانه سازی ها و بهانه تراشی های ساختگی جنگ دیگری به کشور ما تحمیل نکنند. اما واقعیت این است که آمریکا و اسراییل و سرسپردگان منطقه ای آنها،ناامید از شکستن بن بست مذاکرات برجامی وین، خود را آماده کرده اند که وارد فاز تهاجمی و فشار (هر چند محدود) نظامی علیه ایران شوند. امیدواریم هرگز چنین اتفاقی به وقوع نپیوندد. اما در صورت برافروختن آتش جنگ توسط آمریکا و اسراییل دود این آتش به چشم همه منطقه خواهد رفت و تبعات آن نه تنها مستقیما دامن متجاوزین را خواهد گرفت بلکه در ابعاد مختلف کل جهان را در بر می گیرد!

  • پریسا
    0

    فعلا که اوضاع خوبه. چرا خودتونو خیس کردید خخخ

  • M
    0

    چه جولانی میدن منافقین خلق ببخشید منافقین خر. ولی نمیدونن اوضاع شیر تو شیر بشه دست ما برای سقط کردن اونها باز میشه.از مریم قجر تا نگهبان دم در

  • علی
    0

    اگر در طول سالها سیاست درستی اتخاذ شده بود الان بازیچه ی دست شرق و غرب نبودیم

  • متین
    0

    خوشم میاد هرجای دنیا ماجرای اتفاق میفته نام ایران اون وسط میدرخشد

  • گمنام از خوزستان
    0

    اولان کار ایران نیست دومأ کوتاه نباید آمد این همش برنامه است .مواظب وقاطعانه جواب دیگر آن زمان تمام شد .ملت ما زجر تحریم بکشند ودیگران راحت در آبهای ما تجارت کنند وبه ریش ما هم بخنده اند

  • مهدی
    1

    فوری خودتو نو نبازید.نه اینا جرات حمله دارن.نه ایران دست بسته است.دوران جنگ هشت ساله هم با دست خالی با دنیا جنگیدیم .الان که دستمون پره.

  • کریمی
    0

    تا حالا چندین کشتی ایران در هر جای دنیا منفجر کردن یا اینک زدن کسی صداش در نیامد اسرائیل با امارات روابط بر قرار کرده و پیشرفت ترین ابزار جنگی در اختیار امارات قرار دادند که تحدیدی باشد برای ایران اگر کار ایران باشد کا اقتدار خودش در حوضه خلیج فارس نشان می‌دهد باید اسرائیل بداند به ایران نزدیک شوری تاوان دارد و اگر هم بک دستی پشت پرده باشد عیب ندارد بزار امتحان کنند و نتیجه بگیرند آب از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب کشورهای هم پیمان امریکا و اسرائیل باید تاوان نادانی دشمنی با ایران بدهند ایران مقدرانه منتظر یک حرکت اشتباه دشمن هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها