سرقت از باربری های جنوب تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سارقان باربری های جنوب تهران خبر داد.

سرقت از باربری های جنوب تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: شانزدهم تیرماه امسال صاحب باربری در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری اش خبر داد و بدنبال اعلام خبر تیم تحقیق وارد عمل شده و راهی محل شدند.

وی افزود: مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود در تحقیقات گفت، ساعت ۳ نیمه شب بود که چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمده و با ورود به محل باربری دست و پای مرا بستند. آن‌ها به سراغ وسایل داخل باربری که شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود را سوار نیسان کرده و به سرقت بردند. بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.

سردار لطفی تصریح کرد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در حین تحقیقات پلیسی با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده اند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات هویت متهمان که تعدادی از آن‌ها سابقه سرقت از اماکن را داشتند شناسایی شده و در ۶ عملیات جداگانه ۶ متهم این پرونده بازداشت شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده و گفتند که ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. با گشت زنی در محله‌های شوش و اطراف آن، باربری‌هایی که فاقد دورببن‌های مداربسته بودند را شناسایی کرده و سرقت‌های شبانه را انجام می‌دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه‌ای در تهران تخلیه می‌کردیم تا در فرصت مناسب به فروش برسانیم.

وی افزود: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، آن‌ها برای شناسایی سرقت‌های احتمالی و مال باختگانشان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار لطفی بیان کرد: شاکیانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها