کارشناس هواشناسی استان:

خطر سیلاب همچنان استان قزوین را تهدید می‌کند

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات جوی که از ۲ روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه داشته و برای امروز نیز خطر سیلاب نیز همچنان برخی مناطق استان را تهدید می‌کند.

خطر سیلاب همچنان استان قزوین را تهدید می‌کند

مریم بهروزی اظهار داشت: در پی صدور هشدارهای اداره کل هواشناسی استان، روز گذشته شاهد بارش‌های متناوب در برخی مناطق بودیم و بیشترین میزان بارش نیز در آوج به میزان ۳۲.۸ دهم میلی متر به ثبت رسید.

به گفته وی، در حالی میزان بارش در شهرهای رازمیان در بخش رودبار الموت غربی ۱۶.۲ و معلم کلایه ۱۰.۴ دهم میلی متر به ثبت رسید که در شهر آبیک بارندگی نداشتیم.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی استان نشان می‌دهد که تا پایان هفته همچنان گذر متناوب امواج کم دامنه را در ساعات بعدازظهر و شب را داشته باشیم که این مساله باعث رشد ابرهای همرفتی شده و در نتیجه پاره ای از مناطق استان با بارش های رگباری، رعد و برق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و احتمال تگرگ روبرو خواهند بود.

وی تصریح کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا پایان هفته با توجه به وزش باد در پاره‌ای مناطق استان احتمال گرد و خاک محلی وجود داشته تا جایی که این مساله در شهرستان آبیک کاهش دید را به ۱۰ متر می‌رساند.

وی یادآور شد: از چهارشنبه تا پایان هفته جاری ناپایداری‌ ها بیشتر برای ارتفاعات استان پیش بینی می شود و به لحاظ دمایی نیز تا سه روز آینده تغییرات چندانی پیش بینی نمی‌شود.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

منبع: ایرنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها