روزنامه جمهوری اسلامی:

به چین و روسیه هم اعتماد نکنید/ شرق، هم حامی رژیم شاه بود هم صدام

نمونه‌های زیادی از عدم پای‌بندی چین و روسیه به تعهداتشان وجود دارد که به روشنی نشان می‌دهد شرق نیز همانند غرب غیرقابل اعتماد است و همواره سود خود را محور تعامل با سایر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

به چین و روسیه هم اعتماد نکنید/ شرق، هم حامی رژیم شاه بود هم صدام

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: چین و روسیه را می‌شناسیم. این هردو دولت از حامیان رژیم شاه بودند و هردو برای حمایت از رژیم پهلوی در برابر قیام مردم وارد عمل شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. در جنگ تحمیلی، صدام از حمایت اردوگاه شرق نیز همانند اردوگاه غرب برخوردار بود.

در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای، دولت چین حاضر نشد به تعهدات خود عمل کند کماذاینکه تمام سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود در ایران را لغو کرد و بارها نشان داد که قابل اعتماد نیست.

همین وضعیت را با روسیه نیز داشتیم کمااینکه این هردو دولت در ماجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران با سوء‌استفاده از ظلم آمریکا از فرصت پدید آمده به نفع خود بهره‌برداری کردند. روسیه حتی در همکاری وعده داده شده ساخت واکسن اسپوتنیک در ایران نیز مرتکب خُلف وعده شد.

اینها نمونه‌هائی از عدم پای‌بندی چین و روسیه به تعهداتشان هستند که به روشنی نشان می‌دهند شرق نیز همانند غرب غیرقابل اعتماد است و همواره سود خود را محور تعامل با سایر کشورها ازجمله جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

این واقعیت نشان می‌دهد در روابط بین‌الملل، نقشه راه باید همچنان «نه شرقی، نه غربی» باشد و ما نباید به دلیل بی‌اعتمادی به غرب وادار به اعتماد به شرق شویم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    سلام درود به شرفت افرین به شما وطن دوست

  • ناشناس
    0

    این اشتباه از فهم شماست که می پندارید هر کشوری غیر از منافع خود و مردمش باید به فکر فردین بازی باشد .

  • دلسوزایران اسلامی
    0

    فقط مسئله ای که نگران کننده هست دیر یازود امریکا وغرب گلوی چین وروسیه را خواهند گرفت ..ولی این وسط ایران باید مراقب باشد چین وروسیه ایران را طعمه خودشون جلوی امریکا قرار ندهند .تا اززیر فشار امریکا فرارکنند .همانطور که جنگ عراق وافغانستان به نفع چین وروسیه تمام شد .چون امریکا سرش جای دیگه گرم بود .ایران باید درمسیر عقلانیت هم ازپتانسیل شرق استفاده کند هم ازپتانسیل غرب باید به فکر منافع خودمون باشیم چون جمهوری اسلامی یک حکومت دمکراتیک اسلامی هست واینده روشن وپرباری زیر سایه رحمت الهی و با رهبری مقام معظم رهبری خواهد داشت .بالاخره هیچ کس جز خودمون دلسوز خودمون نیستیم .

  • پناهی
    0

    با سلام روسیه و چین ایران را نابود خواهند کرد زیرا همیشه تکیه به دول خارجی موجب سیاست فروختن ما و امتیاز گیری برای انان شده مانند عهد نامه تیلسیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها