مسکو: دلیلی برای اتهام‌زنی به تهران در حمله به کشتی اسرائیلی وجود ندارد

وزارت خارجه روسیه بر نبود هیچ گونه دلیلی برای اتهام زنی به ایران در رابطه با حمله اخیر به کشتی رژیم صهیونیستی در سواحل عمان تاکید کرد.

مسکو: دلیلی برای اتهام‌زنی به تهران در حمله به کشتی اسرائیلی وجود ندارد

به گزارش بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «ضمیر کابلوف»، رئیس دپارتمان دوم امور آسیای وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (دوشنبه) خاطر نشان ساخت که هیچ گونه دلیلی وجود ندارد که تصور شود ایران ممکن است در حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» رژیم صهیونیستی در سواحل کشور عمان دست داشته باشد.

کابلوف که نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان نیز هست، در گفت و گو با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: ما برای باور (به این که ایران در حمله دست داشته) کوچک ترین دلیلی نداریم جایی که هیچ گونه واقعیت هایی نداریم و موضع خود را هنگامی که واقعیت هایی وجود داشته باشد، تغییر خواهیم داد.

رئیس دپارتمان دوم امور آسیای وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که تهران تاکنون برای درخواست کمک در آشکار شدن شرایط وقوع حادثه نفتکش، به مسکو مراجعه نکرده است.

یادآور می شود که بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست به نام «ایال عوفر» بوده و مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» که تحت مدیریت این شرکت می باشد، پنج شنبه هفته گذشته هنگامی که بدون بار از مبدا بندر «دارالسلام» در تانزانیا به مقصد بندر «الفجیره» در امارات در حال حرکت بوده، در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه کشتی شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیا کشته شدند.

به دنبال آن نیز، مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به کشتی مذکور در دریای عرب در شمال اقیانوس هند، از رایزنی با شرکا و هم پیمانان خود در رابطه با این حمله خبر داده و مدعی شدند که بدان پاسخ مناسب خواهند داد.

در واکنش به این ادعاها نیز، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می کند.

خطیب زاده در ادامه پیام توییتری خود افزود: آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی پایه و اساس به ایران اتهام زنی می کنند؛ هر گونه ماجراجویی ضد ایرانی، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سید
    0

    حتما روسیه زده یا خودشانفجار شده یا عربستان زده. ما که اصلا تکذیب می کنیم

  • مجید
    0

    عجیبه داشتم قوانین ارسال نظرها می خوندم وبا پیام هایکه در طول این چن وقت در این سایت نسبت به اخبار گوناگون مقایسه می کردم اصلا به هم نمی خورن.کاربرها هر چی دلشون میخواد به هم می گن پر از تهمت به مسولان پر از طرفداری از عده ای خاص پر از نفرت پراکنی بر علیه عده ای خاص .خدا مارو ببخشه.

  • داروغه
    0

    بخاطر همی حمایت کلی باج میگیره از ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها