کره شمالی از طریق خطوط تماس برای کره جنوبی پیام می‌فرستد

منابع دولتی کره جنوبی گفتند، کره شمالی جزئیاتی از حضور قایق‌های ماهیگیری غیرقانونی در دریای زرد را از طریق خطوط تماسی که اخیرا وصل شدند، به همسایه جنوبی فرستاده است.

کره شمالی از طریق خطوط تماس برای کره جنوبی پیام می‌فرستد

سایت شبکه الجزیره نوشت: یک منبع در دولت کره جنوبی گفت، کره شمالی از طریق فکس در ساعت ۹ صبح هر روز جزئیات قایق‌های ماهیگیری خارجی که دست به ماهیگیری غیرقانونی در دریای زرد می‌زنند ارسال کرده که شامل شماره آنها و مواضع کنونی‌شان می‌شود.

منبع افزود: ما هم به نوبه خود اطلاعاتی را به شمال فرستادیم اختلاف اندکی بین آنچه دو طرف به آن دست می‌یابند، وجود دارد. این اطلاعات در منع درگیری در دریای زرد سهیم خواهد بود.

از سوی دیگر، وزارت دفاع کره جنوبی گفت، دو کره دو مکالمه دوره‌ای منظم در ساعت ۹ صبح و چهار عصر هر روز از زمان ازسرگیری خطوط داغ دارند.

دو کره روز سه‌شنبه گذشته خط تماسی که کره شمالی در ژوئن سال گذشته قطع کرده بود را دوباره برقرار کردند. در واقع چهار خط تماس مستقیم میان دو کره روز سه‌شنبه وصل شد و این تحول پس از ۱۴ ماه قطعی تماس که در ژوئن سال گذشته به دست کره‌شمالی در اعتراض به توزیع اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ از جانب کره‌جنوبی بود، رخ داد.

دو کره به لحاظ فنی و بعد از پایان یافتن جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ آنها با آتش بس، در وضعیت جنگی به سر می برند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها