مدیرکل مدیریت بحران استان:

سیل به ۱۰ شهر در مازندران خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از خسارات سیل در ۱۰ شهر و آبگرفتگی ۱۰ منزل مسکونی در مازندران خبر داد.

سیل به ۱۰ شهر در مازندران خسارت زد

علی اصغر احمدی با اشاره به این خبر گفت: سیل به شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، تنکابن، نوشهر، چالوس، کلاردشت، رامسر و ساری خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب سیل شهر ساری در حوزه راه بوده است، اظهار کرد: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه‌ها عمدتاً زیرساخت‌های آب، برق، راه و پل‌های ارتباطی در این شهرها آسیب دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به خسارت حوزه کشاورزی نیز گفت: در حوزه کشاورزی، باغداری زنبورداری، مرکبات و غیره نیز دچار خسارت شده ایم.

احمدی افزود: در حوزه مسکن نیز آبگرفتگی داشتیم و میزان خسارت در شهرها متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع حوزه تاسیسات و راه بیشترین خسارت را متحمل شده چون بیشتر راه‌ها در کنار رودخانه‌ها ایجاد شده و با طغیان رودخانه ها موجب گل‌ لای در سطح جاده ها شده است که پاکسازی می‌شود، اما موضوع مهمتر رانش جاده بر اثر طغیان رودخانه بوده که آسیب جدی برای راه‌ها ایجاد می کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران گفت: در حال حاضر هیچ کدام از راه ارتباطی به‌ صورت مطلق قطع نیست و فقط در روستای "بلیران" آمل راه ارتباطی قطع است که تا یک ساعت آینده این مشکل مرتفع می‌شود و سایر راه‌های ارتباطی یا باز هستند و یا راه دوم برای آمد و شد مشخص شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: دو پل بزرگ در امیرده و گردرودبار بابل بر روی رودخانه سجادرود تخریب شد که مقرر شد اداره کل راهداری با تامین اعتبار ساخت پل را آغاز کند.

وی ادامه داد: خسارات از سوی دستگاه‌ها باید اعلام شده تا برآورده خسارت انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: در مجموع ۱۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده‌اند که تخلیه آب انجام شد.

احمدی با اشاره به تداوم بارش های رگباری در روزهای آینده گفت: از امروز دوشنبه ۱۱ مرداد تا چهارشنبه ۱۳ مرداد بارندگی در استان ادامه دارد و تمامی دستگاه های امدادی در حالت آماده باش به سر می برند.

وی با تاکید بر حضور نیافتن در ییلاقات در روزهای بارانی از مردم خواست که به تذکرات دستگاه‌های اجرایی مبنی بر عدم استقرار در حریم رودخانه ها توجه کرده و همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها