درخواست نخست وزیر فلسطین از آمریکا برای متوقف کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

نخست وزیر فلسطین از جامعه جهانی به ویژه آمریکا خواست برای توقف سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قدس تلاش کند.

درخواست نخست وزیر فلسطین از آمریکا برای متوقف کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جلسه دولت گفت: ما از جامعه بین المللی به ویژه آمریکا می‌خواهیم برای توقف سیاست ظلم و نژادپرستی و پاکسازی نژادی ساکنان شیخ جراح و سلوان قدس تلاش کنند. نظام قضایی مقامات اسرائیل که امروز دوشنبه درباره موضوع اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح تصمیم می‌گیرد سرپوشی برای سیاست‌های اشغالگران علیه ملت ما در تمام اراضی اشغالی است. این سیاست‌ها نقض قوانین بین المللی به ویژه قوانین حقوق بشر است. در گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر آمده است که مقامات اشغالگر اسرائیلی مرتکب جنایت‌های نژادپرستی و ظلم علیه ملت فلسطین می‌شوند.

وی به مقامات رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای سیطره بر املاک فلسطینی در قدس از طریق اقدامات حل و فصل با استفاده از قانون "املاک غایبین" برای توجیه مصادره زمین‌ها و تخلیه منازلشان هشدار داد و گفت: ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم اقدامات حل و فصل در قدس را متوقف کنند؛ چراکه حق این اقدام را ندارند. طی هفته‌های اخیر شهروندان فلسطینی زیادی به ویژه کودکان به دست سربازان اسرائیلی کشته شدند که یکی از آن‌ها "محمد العلامی" بود. عملیات قتل جنایت جنگی است که باید هرچه سریع تر متوقف و عاملان مجازات شوند.

اشتیه خواهان ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا شد و گفت: سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج چهارم کرونا هشدار داده و ما مجبوریم اقدامات جدیدی را اتخاذ کنیم.

وی از نهادهای حقوقی بین المللی خواست فورا برای نجات اسرای فلسطینی که در شرایط دشوار در بازداشت به سر می‌برند به ویژه زنان و کودکان و بیماران و توقف شکنجه اسرایی که در بازداشت اداری و اعتصاب غذا به سر می‌برند، وارد عمل شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها