تصویب لایحه بودجه رژیم صهیونیستی پس از ۳ سال

دولت رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) پس از مذاکراتی که از صبح روز گذشته آغاز شد، لایحه بودجه سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را تصویب کرد.

تصویب لایحه بودجه رژیم صهیونیستی پس از ۳ سال

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این اولین بار در طول سه سال گذشته است که لایحه بودجه تصویب می‌شود. پیش از این تصویب بودجه به خاطر بی‌ثباتی سیاسی و اختلافات بر سر زمان بودجه (دو ساله یا یک ساله) به تاخیر افتاده بود.

این لایحه برای تصویب نهایی باید در نشست کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که اواسط نوامبر آتی برگزار می‌شود، مطرح شود.

با توجه به ائتلاف ضعیف کابینه نفتالی بنت که حمایت ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را دارد، این کابینه پیش از تصویب لایحه بودجه با موانع بزرگی مواجه است و برای کسب رای اکثریت نمایندگان کنست باید با احزاب مختلف از جمله اپوزیسیون به ریاست بنیامین نتانیاهو به توافق‌ دست یابد.

بودجه سال ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی که به تصویب رسیده، حدود ۴۳۲.۵ میلیارد شکِل (معادل ۱۳۳.۷۸ میلیارد دلار) و در سال آینده حدود ۴۵۲.۵ میلیارد شکِل (حدود ۱۴۰ میلیارد دلار) است.

از جمله اصلاحات مندرج در این بودجه می‌توان به توسعه زیرساخت‌های بخش حمل‌ونقل، مسکن، انرژی و تکنولوژی، ارتقای سطح خدمات عمومی، هدفمندسازی بخش عمومی، سامان‌دهی و ادغام تعداد بیشتری از سکنه در بازار کار اشاره کرد.

بنت در پایان رای‌گیری لایحه بودجه گفت: اسرائیل پس از سه سال تعلیق، به کار و فعالیت خود بازگشت. این بودجه نشانگر توجه به تمامی شهروندان اسرائیلی است و تامین کننده منافع صرفا یک بخش کوچک نیست.

آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما خبرهای خوشحال‌کننده زیادی برای شهروندان داریم، اصلاحاتی که انجام دادیم، در درجه اول و پیش از هر چیزی بر کاهش هزینه‌های معیشتی متمرکز هستند و اثر آنها را به زودی متوجه خواهیم شد.

موافقت با لایحه بودجه پس از حصول توافق‌هایی میان دو وزارتخانه دارایی و بهداشت حاصل شد.

طبق این توافق، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی علاوه بر افزایش منظم حدود سه میلیارد شکِلی بودجه‌اش (معائل ۹۲۸ میلیون دلار)، مبلغ پنج میلیارد شکِل (معاددل ۱.۵۵ میلیارد دلار) یعنی حدود دو میلیارد شکِل (حدود ۶۱۹ میلیون دلار) بیشتر دریافت خواهد کرد.

چند روز قبل بنت، لیبرمن و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره اختصاص بودجه معادل ۵۸ میلیارد شکِل ۱۷.۸ میلیارد دلار) به امور جنگی برای سال ۲۰۲۲ توافق کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها