رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

جولان کرونا در فسا/ درخواست تعطیلی عمومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به طغیان بسیار گسترده و نگرانی از تداوم وضع موجود و نبود ظرفیت لازم برای بستری بیماران جدید، درخواست اعلام وضعیت اضطراری و تعطیلی ۱۰ روزه برای این شهرستان را ارائه کرد.

جولان کرونا در فسا/ درخواست تعطیلی عمومی

علی‌اصغر خالقی با ابراز نگرانی از کاهش سن فوت شدگان بر اثر کرونا در این شهرستان، از فوت ۴ بیمار فسایی مبتلا به کرونا و شناسایی ۸۲ بیمار جدید تنها در روز گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه روز گذشته سن فوت شدگان از کرونا بین 44 تا 81 سال بوده است، افزود: ظرفیت بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان تکمیل شده و سایر بخش‌ها و تخت‌های بیمارستان‌های فسا در حال پرشدن با بیماران کرونایی بد حال است.

خالقی با یادآوری اینکه آمار متوفیان شهرستان فسا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به ۲۶۲ نفر رسیده است، تعداد کل موارد مثبت تا به امروز را ۱۶ هزار و ۲۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته ۱۵ هزار و ۶۳۲ نفر بوده است.

او از فرماندار ویژه شهرستان فسا درخواست کرد تا با اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری، تعطیلی عمومی 10 روزه را اجرایی کند و گفت: پیشنهاد می‌شود که تمام ادارات و سازمان‌ها به‌جز بخش خدمات اضطراری و تمام صنوف به‌جز تامین کنندگان مایحتاج اصلی و ضروری و همه مراسمات و جلسات اداری و مذهبی به مدت ده روز تعطیل شوند.

خالقی با بیان اینکه رنگ شهرستان قرمز و پرخطر است و بهتر شدن وضعیت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسئولان بستگی دارد از همشهریان خواست تا از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا بر ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دست‌ها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا تاکید کرد و گفت: اجازه ندهید که گسترش و پیشرفت بیماری، مانع هرگونه کمک پزشکی و درمانی شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها