یک فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبر فوری:

طرح صیانت به نفع هیچکس نیست/ هیچ دوره ای مردم ایران این قدر بی پناه نبوده‌اند/ در این مواقع، شبکه رانتی-مافیایی شکل می گیرد/ مجلس طرح را مسکوت کند/ چرا پالس های منفی برای کشاندن جوانان از خانه به کف خیابان می فرستند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب خواستار مسکوت شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و پاسخگویی مجلس به برگزاری جلسه غیرعلنی در خصوص این طرح شد.

طرح صیانت به نفع هیچکس نیست/ هیچ دوره ای مردم ایران این قدر بی پناه نبوده‌اند/ در این مواقع، شبکه رانتی-مافیایی شکل می گیرد/ مجلس طرح را مسکوت کند/ چرا پالس های منفی برای کشاندن جوانان از خانه به کف خیابان می فرستند؟

شهربانو امانی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به زوایای مختلف طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» که هفته گذشته از سوی مجلس انقلابی به تصویب رسید، اظهار داشت: همانطور که جلوی هوا را نمی توان گرفت در عصر اینترنت و گردش آزاد اطلاعات هم نمی توان جلوی نسل جوان تشنه دستیابی به تمام اطلاعات جهان پیرامونش را گرفت.

وی افزود: بر اساس شواهد تاریخی در کشور ایران، همواره با فناوری‌های نوین از آب لوله کشی و برق گرفته تا وسایل پخش صوت و تصویر مخالفت شده است. تا قبل از سال 92 نیز بشقاب های ماهواره ای مردم از پشت بام ها به وسط کوچه و خیابان پرتاب می شد اما سیستم‌های جدیدتر به صورت قاچاق به داخل کشور وارد شد و در دسترس عموم قرار گرفت. در آن زمان مردم فکر می کردند پشت این اتفاقات یک شبکه رانتی و مافیایی قرار دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به خاطر اینکه دولت تا حد امکان و اختیاراتش، انگشت خود را بر روی دکمه فیلترینگ فشار نداد، گفت: سوال اینجاست چه چیزی را می‌خواستند فیلتر کنند؟ یا چرا به فریادهایی که می گفت پارازیت‌ها روی سلامت جنین، آی کیو کودکان زیر شش سال و باروری مردان تاثیر منفی دارد، بی‌توجهی شد؟ الان باید بگوییم آزموده را آزمودن خطاست.

پول خرید فیلترشکن به جیب چه کسانی سرازیر می شود؟

امانی ضمن اعلام نظر موافق خود با ضابطه مند شدن فضای اینترنتی کشور، تاکید کرد: باید مشخص شود، پولی که از جیب مردم برای خرید فیلترشکن هزینه می شود به حساب چه کسانی سرازیر می‌شود. اگر طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی از اولویت و اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سایر مشکلات کشور نزد نمایندگان مجلس قرار دارد، پس چرا در این برهه از زمان و با چنین روشی می خواهند آن را به قانون تبدیل کنند؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 69 قانون اساسی (مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود. در شرایط اضطراری، در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزراء یا ده نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود. مصوبات جلسه غیرعلنی در صورتی معتبر است که با حضور شورای نگهبان به تصویب سه چهارم مجموع نمایندگان برسد. گزارش و مصوبات این جلسات باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر گردد) تاکید کرد: بر اساس همین اصل، نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند که چرا جلسه مربوط به این طرح را غیرعلنی برگزار کردند و علنی بودن آن، چه زیان جبران ناپذیری بر کشور تحمیل می‌کرد؟

شایان ذکر است، طبق اصل 85 قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمانها، شرکتها، موُسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها را به دولت بدهد. در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این، مصوبات دولت نباید مخالفت قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

ضرورت بررسی «طرح صیانت» در یک کمیسیون چیست؟

امانی در ادامه خاطرنشان کرد: چه ضرورتی دارد که «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در یک کمیسیون بررسی شود؟ در صورت تصویب این طرح توسط کمیسیون مربوطه برای تبدیل شدن به قانون به شورای نگهبان ارسال می شود که در آن صورت برای 5 تا 10 سال به تصویب می رسد. مانند قانون واگذاری آموزش کودکان پیش دبستانی به آموزش و پرورش که همواره تمدید می شود.

وی علت مخالفت خود را چنین اعلام کرد: نماینده ها دانش و تخصص لازم در همه بخش ها به خصوص این طرح که ظاهر آن صیانت اما به طور قطع محدودیت است را ندارند. از طرفی بیش از 20 سال است که کسب و کارهای جدید بر روی اینترنت انجام می شود و 8 سال است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حمایت از این نوع کسب و کارهاست، اما هنوز نگاه امنیتی و نظامی برداشته نشده است. جالب‌تر اینکه در پس این طرح قرار است شورا یا کمیته ای تشکیل شود که از بودجه و امکانات هم برخوردار است. دغدغه و نگرانی این است که وقتی پشت درهای بسته می‌خواهند تصمیم بگیرند، خروجی این شورا که از نظر جایگاه بسیار نازل‌تر از سازمان صدا و سیما است چه خواهد بود؟

مراکز پژوهشی؛ آسیب جدی حوزه کارشناسی کشور

وی در این میان یکی دیگر از آسیب هایی که حوزه کارشناسی کشور را مراکز پژوهشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هر نهاد یک مرکز پژوهش‌ها تشکیل داده است و این سوال را ایجاد می کند که حلقه اتصال دانشگاه به نهادهای قضایی، اجرایی وتقنینی کجاست؟ یک جا علم تولید می‌شود، جای دیگر طرح تدوین می‌شود و جای دیگری به تصویب می‌رسد که همین اتفاق مسبب به‌ریختگی فکری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در حالی که ضرورت‌های مردم و جامعه چیز دیگری است و دولت سیزدهم هنوز مستقر نشده است، اولویت‌ها و ضرورت‌ها از دید پایداریچی‌ها در مرکز پژوهش‌ها و مجلس چیزی دیگری است. کسانی که تریبون دارند به جای اینکه اجازه دهند نقاط قوت و ضعف این طرح نزد کارشناسان، کاربران و عموم مردم بحث شود، می خواهند با ایجاد فضا و هجمه ضمن جلوگیری از مورد بحث قرار گرفتن این طرح، مخاطبان را به سیاسی کاری متهم کنند. اتفاقا باید با سیاست کار را دیده باشند و هزینه-فایده را نیز در نظر بگیرند.

ابرچالش‌هایی مثل محیط زیست و تحریم‌ها بسیار جدی است

وی افزود: اگر می‌خواهند از دولت سیزدهم گروکشی و سهم‌خواهی کنند، بدانند چالش‌ها و ابرچالش‌هایی مثل محیط زیست و تحریم‌ها بسیار جدی است و سامان دادن اقتصاد و معیشت مردم و محقق کردن وعده‌های رئیس جمهور منتخب به این سادگی نیست. زیرا تا این جای کار برنامه ارائه نشده و صحبت‌ها در حد شعار بوده است. لذا معتقد هستم در شرایط فعلی کشور، آنها که خودشان را خادم ملت می دانند و دیگران را نفوذی خطاب می کنند، به این سوال پاسخ دهند که سهم خواهی برای چیست؟ مگر نمی خواستند این دولت جدید را سر کار بیاورند؟

امانی در ادامه با اشاره به مشکلات آب در سراسر کشور اظهار داشت: فریاد خوزستان و سایر استان ها در حمایت از اعتراضات به حق مردم که ظاهر آن آب است بسیار جدی است. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ کشور در شرایطی قرار دارد که سرمایه اجتماعی در حد بسیار پایین و از بیین رفته است، اعتماد عمومی از دولت و نهادهای دیگر با شکاف عمیق مواجه شده و پر شدنی نیست.

420 راننده تاکسی در تهران جان خود را بر اثر کرونا ازدست داده اند

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به مسابقه تولید واکسن داخلی و قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا بیان داشت: هیچ دوره ای مردم ایران این قدر بی پناه نبوده اند. فقط 420 راننده تاکسی در سطح شهر تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. در واقع 420 خانوار، سرپرست خود را از دست داده اند. مسئول جان مردم و ویرانگی خانواده ها کیست؟

وی با بیان اینکه «کسانی که باد کاشتند در حال درو کردن طوفان هستند»، گفت: من نگران کیان و جوانان کشور هستنم. در حالیکه خودکشی و افسردگی در جامعه بیداد می کند و پاندمی مردم را خانه نشین کرده است، شبکه های اجتماعی تنها راه باقیمانده برای تعامل و گفتگو جوانان با یکدیگر است. چرا پالس های منفی برای کشاندن جوانان از خانه به کف خیابان می فرستند؟

امانی با اشاره به چگونگی مطرح شدن و رای گیری «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» خاطرنشان کرد: تصویب این طرح همزمان با سفر رئیس مجلس به سوریه شد. اگر این طرح آنقدری که می گویند کارشناسی شده بود، حد اقل چنین رفتاری را رئیس مجلس از خود نشان نمی داد که بگوید از همه کمیسیون ها نماینده داشته باشیم. در واقع رفتار وی نشان می دهد که از کارشناسان خبره استفاده نشده است. این طرح باید توسط دانشگاه های معتبر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

قالیباف تجربه مجلس را ندارد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «محمدباقر قالیباف تجربه مجلس را ندارد»، گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن مورد بحث و بررسی همه نمایندگان قرار می گیرد که در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی 74 نفر از نمایندگان مخالف آن بودند. لذا بهترین کار مسکوت ماندن این طرح تا استقرار دولت همفکر و همنظر است و تا آن زمان بهتر است هزینه ای برای کشور و مردم بیشتر از قبل ایجاد نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره اخبار مندرج در رسانه های داخل و خارج کشور مبنی بر ورود گیرنده های ماهواره اسپیس ایکس به داخل یادآور شد: تجربه نشان داده که هرجا فشار بر مردم زیاد است یک شبکه رانتی-مافیایی هم شکل گرفته است.

مجلس یازدهم؛ تفاوت در شعار و عمل

امانی اظهار کرد: نمایندگان مجلس یازدهم که شعارشان معیشت مردم بود، فعالیتشان چیز دیگری را نشان می دهند. مسئولان که عرضه تامین معاش زنان را ندارند، حد اقل این قشر آبرومندانه از طریق فضای مجازی امرار معاش می کنند. آیا تا به حال فکر کرده اند که حوزه های علمیه سراسر کشور هم اکنون چطور با مردم در ارتباط هستند؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ وقت کره شمالی نمی شود، گفت: جلوی دانش را نمی توان گرفت. فقط زحمت مردم و حاکمیت افزایش می یابد. به جای اینکه با هر نوآوری تقابل داشته باشیم باید تولید محتوا را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به نفع هیچ کس نیست. در حال حاضر مساله آب در خوزستان از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است و بهتر است از صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت خوزستان هزینه شود.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • کاربر ناشناس
    0

    چرت وپرت نگو فقط هدف آشوب داری خودت هم جیره خور عمو حسن هستی

  • قلندر واقعی
    0

    احسنت بر شرف این بانو محترم و با دانش بالا بله درسته ما با یه مجلس باصطلاح انقلابی نماها 2درصدی مواجه شدیم که نه سواد نه بینش نه بصیرت نه بویی از انقلابیگری برده اند باید این مجلس 1درصدی را به توپ بست

  • کاربر ناشناس
    0

    صیانت کجابوده خواستن بگن مامجلسی هاهستیم ول کنید به دادگری ازفقر تخریب امید باشید چرا فقط حرف بی عمل میزنید .

  • پنج درصدى
    0

    اتفاقا طرح بسيار خوبى هست ،بايد فضاى مجازىه افسار گسيخته ،ولنگار،افشا كننده الكى ،بسته شود ومحكم هم بسته شود تاهيچكس نتواند آن ا باز كند ،،،سه قفله ،،،،جوانها هم به خيابان نميايند بيكار كه نيستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اما صیانت اقتصادی مهم تره اگه موضوع صیانت بود .اما مسئله اینه که صیانت فضای مجازی را برا صیانت از دزدیهاشون میخوان .

  • فتاحی
    0

    از بس این ۳۴ سال شما مردم را بدبخت نکردید حالل هم ول نمی کنید برید یه گوشه بشینید ،بزارید مردها کارشون را انجام بدن.

  • حمید
    0

    به هر دری میزنند تا یه جوری از مردم پول اخاذی کنن هرروز یه بامبولی در میارن

  • فرهنگی
    0

    شهربانوخانم ! برو انجاکه به امثال تو نیازدارنداظهارفضل ودانایی بکن، تو وامثال تواگه صادق بودید درزمانی که روی صندلی مجلس لم داده بودیدوتروت روی هم اندوخته میکردید وسفرها وتفریجات خارج ازکشور برای هم تدارک میدید، چرابفکرمردم نبودید. _ ...خودتی وهم کاسه هایت خانم!

  • محسن
    0

    هر وقت اصلاح طلبی با چیزی مخالفت کرد بدانید اون کار درسته

  • شبنم
    0

    چهل سال است که داريم مصيبت و بدبختي مي کشيم اينم اضافه کنيد

  • بسیجی فدای رهبر
    0

    ما بسیح از آین طرح اول به خاطره دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی هست تمام قد حمایت می‌کنیم و دوم از مجلس انقلابی برای اقتدار و انسجام نیروهای حزب اللهی و بومی سازی شبکه ملی که افتخاری بزرگ برای وطن میباشد حمایت و تبریک میگویم

    نظرات شما -
    • M
      0

      این کلک ها قدیمی شده پسرم.ارواح شکمت.تو بسیجی هستی مثلا

    • ناشناس
      0

      سوم برا جیره خواری وبی ارزش بودن خودت

  • مهدی
    0

    بجای اینکه در این زمان و شرایط کشور به حل مشکلات اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و رانت کنند،یک طرحی را مطرح می کنند که مردم را سرگرم واز مشکلات اصلی (مشکلات اقتصادی و فساد اداری)منحرف کنند

  • کیان
    0

    خیالتون راحت که تصویب می‌شود اینم که چند روزی ساکت هستن برای مراسم آقای بی سواد هست چون سران کشور ها در ایران حضور خواهند یافت میخوان ایران آرام باشد دوهفته هم بگذارید برای انتخابه وزرا تا کمتر از یک ماه دیگه طرح تصویب می‌شود چون از بالا چراغ سبز رو نشان دادن و پیام دهنده رو هم احمد خاتمی انتخاب کردن

    نظرات شما -
    • سام
      0

      آفرین پس باید همان روز خیلی مودبانه بریم جلو مجلس با پلاکارد اعتراضمون رو نشون بدیم که آقای قالیباف داره چه به روزمون میاره

  • ماکان
    0

    اگه آذری جهرمی نبود الان همه پلتفرم ها رفع فیلتر میشد

  • روزبه
    0

    خانم عزيز,.. بدبخت ترين و فقيرترين ملت دنيا ملت ما هستند خدا لعنت کند باعث و باني فقر و بدبختي ملت را

  • شبنم
    0

    لعنت به مجلس ملت ازار

  • بابک زنجانی 1404
    0

    اینترنت باید قطع بشود.اینترنت باعث شده دزدی ها عیان بشه.این به ضرر اختلاس گران و مفسدین هست.اینترنت باید مثل کره شمالی محدود بشه.

  • کاربر ناشناس
    0

    به نفع همه است بجز گروه اصلاح طلب و غرب زدگان و صاحبان منافع و چپاول گرها مجلس کارش صحیح نتیجه بخش است

  • اا
    0

    در دولت جدید که اعتقادی به مذاکره ندارد، تحریم های سازمان ملل هم برخواهد گشت. بهبود شرایط مردم در شرایط تحریم فقط توهم و خوش خیالی است. البته در نهایت هرچی ارباب پوتین بگوید می شود

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مجلس حداقلی و پوپولیست تا به حال طرحی برای رفاه و آرامش و آسایش مردم تصویب نکرده و ففط هیاهو و تنش و تبلیغات داشته است... اگر حافظه شما یاری میده و چیزی یادتون است بگید لطفا...

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      نه ........فقط در ناامید کردن مردم ( تو وضعیت کرونا_ تورم وحشتناک و نا امنی) درجه یک عمل کرده همین.ملت ایران( آنهائی که به جائی وصل نیستند) در تورم دارند له میشوند....خیییلی بی انصاف هستید.

  • کاربر ناشناس
    0

    طرح اختلاس چی میشه اون وقت

  • مش ممد
    0

    خواهر تو برو ببین اقاتان برای شام چی می خواهد تورابه این مسائل چه مربوط

    نظرات شما -
    • سالار
      0

      چرا این حرف ها را به زینب خانم نمی زنی ؟!!!!!خیلی نون به نرخ روز خور هستی....

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم حتما شما از جنس اصلاح طلب هستید بنابر این چون شما مخالف هستید کار مجلس به نفع کشور و ملت است شما بهتر است دخالت در کار دیگران نکنید برو در کار خانه داری کمک کن

  • کاربر ناشناس
    0

    بله خانم آقای قالیباف نمی تواند مانند اصلاح طلبان مجلس را اداره کند چون هنوز راه غارت گری چپاول یاد نگرفته است خیلی ناراحت هستید که قدرت از اصلاح طلبان گرفته شده (دیو چو بیرون رود فرشته درآید )

  • پال
    0

    خجالت بکشید به جای رفع مشکلات مشکل درست می کنید بگذارید مردم زندگی کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم چرت پرت نگو کشور راه خودش را پیدا کرده مردمی شده شما اصلاح طلبان نباید در دانشگاه و مدارس باشید زیرا باعث فساد .و انحرف دانش جو ها می شوید

  • رضا
    0

    این روزها هر که حرف حقی میزنه میگن اصلاح طلبه ....اول انقلاب طاقوتی و. زد انقلاب....چرا از بعضی آدما بت. می‌سازید

  • ناشناس
    0

    اصلا مردم چکاره هستند که مجلس چکار می‌کنه مجلس انقلابی خودش کارشو بلده

  • رضا
    0

    هنر جنابعالی وهمفکرانتان را به وضوح در اداره کشور در این هشت سال مشخص گردید همه بد بختی ها توسط امثال شما ها رقم خورد درست است در این هشت تنها کسانی که به فکر مردم نبودند شما ها بودید بهتر است یک مدتی سکوت بفرمایید دلسوزی های شما ها جزبدبختی چیز دیگری برای مردم به ارمغان نیاورد .مردم را کارهای شما به خیابان آورد برای اعتراض اون هم به خاطر کم کاریها .بی عرضگی ها و.....

  • کاربر ناشناس
    0

    طرح صیانت از دوره شما یواشکی استارت خورده این مجلس بیگدار زده به آب بدنامیش برای مجلس فعلیه

  • رضا سان
    0

    بزرگترین ضربه ائی که اینها( حاکمیت) به اکثریت مردم زدند ناامید کردن مردم برای ادامه زندگیست و اینکار خیلی حرفه ائی انجام دادنند.چه جوری جواب خدا رو میخوان بدهند..........

  • کاربر ناشناس
    0

    این تنها مجلس مردمی به ریاست جناب آقای قالیباف الحمدالله که کمکم از شر و فتنه اصلاح طلبان نجات پیدا می کنیم یک مجلس انقلابی تشکیل شده و دولت هم انقلابی شده انشالله که وزیر وزرا از جنس اصلاح طلب در دولت آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی نباشد انشالله نبود این گروه توفیق حاصل خواهدشد

  • ==
    0

    طرح خوبی است .فروش تجهیزات سود خوبی و زمینه ساز اشتغال در سطح گسترده می شود . .نیروی معزز انتظامی و جوجه بسیجی ها هم بهانه ای برای عرض اندام و انجام عملیات پاکسازی و بگیر و ببند و جریمه و پرونده سازی خواهند داشت . این هم نوعی اشتغال است .حقوق شان را حلال می کنند. ملت قهرمان و همیشه در صحنه هم مشغله فکری خواهند داشت و از اینکه توان دهن کجی به محدودیت های تحمیلی دارند تفاخر خواهند کرد. سیاسیون هم از اینکه حرفشان به کرسی نشسته بر خود می بالند. در مجموع جای نگرانی نیست اینقدر پالس منفی ندهید. بلاخره چوپان صلاح گوسفندان اش را بهتر می داند .

  • ناشناس
    0

    مرگ بر اصلاح طلب و بنفش و دارو دسته تون برین گمشین و شرتون رو برای همیشه کم کنین

  • احمد مرادی
    0

    سلام من یه کارگر ساده هستم از روستاهای استان اصفهان یکساله بیکارم هیچ بیمه ندارم به نماینده شهرخودم به اکثر نمایندگان پیام فرستادم اصلا جواب ندادن بخدا قسم ورشکسته ام ۱۰۰ میلیون بدهکارم بچهام دیگه ازخجالت همسایه دم در خانه نمیرن ۰من کجا باید برم پیش کی باید برم اگه کسی هست که خداشناس باشه پول نون خونوادم را ندارم کمکم کنید بخاطر خدا اینم شماره تلفن ۰۹۱۳۸۶۷۰۹۴۷

  • کریمی
    0

    این روزها هم می گذرد دنیا و علم در حال پیشرفت هست ده سال دیگر تمام شبک های مجازی و تصویری بهم متصل خواهند بود و دیگر حاکمان نمی توانند در خصوص زندگی مردم تصمیم بگیرند امروز تلویزیون ایران تمام ساز کار خود را گذاشته تا مردم به تلویزون ایران نگاه کنند ولی می بینیم اکثرا سالی یک بار تلویزون نگاه نمی کنند همه یا ماهواره دارند یا از سبک های مجازی اخبار دنبال می کنند پس منتظر اینترنت ماهواره باشید نه قادرند فیلتر کنند و نه قادرند دستوری اتخاذ کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها