حسن روحانی چه میراثی برجای گذاشت؟

پایان روحانی؛ از امید تا عذرخواهی / نظر بدهید

دولت حسن روحانی به پایان خود رسید. دولتی که با امید آغاز شد اما ناامیدی از خود به یادگار گذاشت و هوادارانش کمپین

پایان روحانی؛ از امید تا عذرخواهی / نظر بدهید

سال ۹۲ در اوج ناامیدی از دوران محمود احمدی نژاد و شرایط نگران کننده سیاسی - اقتصادی سال آخر ریاست جمهوری او، دولت روحانی با کمی بیش از پنجاه درصد آرا به روی کارآمد. انتخاب کابینه ای نسبتا معقول و متناسب با محذورات موجود در زمان انتخاب، امیدها را به تغییر زنده نگه داشت. بازگشایی خانه سینما در شهریور ماه و تحولات موجود در نیویورک فضایی متفاوت آفرید.

خاص ترین سفر نیویورکی رییس جمهوری در ساخت سیاسی پس از انقلاب رخ داد؛ جایی که رییس جمهوری علاقه مند به سیاست خارجی وارد نیویورک شد و سفرش را با گفت و گویی پانزده دقیقه ای با باراک اوباما به پایان رساند.

تنها سفر نیویورکی رییس جمهوری از ایران که با بازگشت، استقبال مردمی خودجوش داشت.

تمام دیدارهای نیویورک خبر از شکل گیری توافقی میان ایران و غرب در آینده نزدیک می داد.

حدود صد روز از حضور حسن روحانی در پاستور نگذشته بود که خبر «توافق ژنو» امید به گشایش های درونی و بیرونی را زنده ساخت.

امیدهایی که تورم انتظاری را در کشور کاهش داد و با شکل گیری برحام در سال ۹۴ این امیدها تکمیل کردید.

ایران دوران روحانی از گسترش شبکه های مجازی در جهان دور نماند و بزودی پیام رسان هایی چون وایبر و تلگرام و واتس اپ در اقصی نقاط کشور فراگیر گشت.

تورم تک رقمی که اگرچه خود سبب رکود خرد کننده ای در کسب و کارهای کوچک و متوسط در دولت اول روحانی شد، اما در کنار فضای امید موجود رأیی بسیار بالا را در دور دوم حسن روحانی برای او به ارمغان آورد رأیی که قرار بود دست های او را برای تحقق اهدافی چون رفع حصر توانمند سازد که اتفاقا مسیری متفاوت را سبب گشت.
دولت دوم روحانی برخلاف دولت اول او، مسیری معکوس را در روند امیدواری مردم طی کرد.

با خروج ترامپ از برجام دستاوردهای این توافق امیدآفرین به کمترین حد ممکن رسید، تلگرام بعنوان نماد آزادی شبکه های اجتماعی در دوران روحانی با حکم قضایی فیلتر شد و اگرچه روحانی تلاش کرد که مانع فیلترینگ شود اما دستور فیلترینگ از جاهایی خارج از قدرت رییس جمهور صادر گردید.

تورم نزدیک به تک رقمی در دوران پساخروج ترامپ از برجام دو رقمی شد و نرخ ارز روز به روز رکودهای تاریخی را به ثبت رساند؛ در کنار همه این موارد صدای خوش اوج گیری بورس در کشور فراگیر شد.

حسن روحانی در نگاهی خوش بینانه مردم را به حضور بیشتر در بازار بورس فراخواند حضوری که دو لبه مهم داشت لبه ای که بهنگام رشد سبب ساز افزایش سرمایه اجتماعی دولت شد و به هنگام ریزش بورس سبب ساز کاهش سرمایه اجتماعی شد.

اما حسن روحانی این ریسک بزرگ را انجام داد؛ ریسکی که پیامدهایش شاید پنج سال دیگر مشخص شود پنج سالی که دیگر بورس برای مردم بطور کامل فراگیرشده و حالا مردم برایشان هر تحول سیاسی میتواند کاهش دهنده یا افزایش دهنده قیمتها در سهامی باشد که سالهاست مالک آن هستند.

پایان دولت روحانی فرارسیده است؛ دولتی که دو دوره مختلف داشت دوره دوم حسن روحانی از خاص ترین دوران‌های پس از انقلاب است.

شاید او به درستی بیان میکند که دوره دوم او دوره ای به غایت جنگی بود؛ از یکسو جنگ اقتصادی از بیرون و توسط دولت ترامپ و یارانش تحمیل شد و از سوی دیگر همه گیری ویروس کرونا و فشارهای درونی که توسط بخش مهمی از اشتباهات نیروهای نزدیک به روحانی و خود او از یکسو و منتقدان پرقدرتش در داخل رخ داد.
اشتباهاتی مانند اعلام نرخ دستوری ۴۲۰۰ تومانی برای دلار، آنهم در بحران اقتصادی که عاقبتش معلوم نبود یکی از بدترین اشتباهات روحانی و تیم اقتصادیش بود و نحوه اجراسازی افزایش قیمت بنزین را می توان تیرخلاصی دانست که دولت روحانی به خودش شلیک کرد.

اگرچه تصمیم افزایش نرخ بنزین در آن شرایط خاص کشور تصمیم سران سه قوه نسبت به بحران موجود بود اما لحن و نحوه برخورد دولت با شورش های پس از آن به هیچ وجه در شأن دولتی برآمده از آرای ۲۴میلیونی نبود.

دولت روحانی در حالی به اتمام می رسد که طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس تصویب شده است طرحی که می رود تیرخلاص را به فضای آزاد مجازی و شبکه های اجتماعی موجود بزند؛ "همان فضای مجازی که دولت روحانی در دور اول و دومش در موردش مقاومت های ارزنده ای داشت." و با وجود بالابودن نقدها و میزان نارضایتی از او و دولتش در دور دوم در آن فضا، باز پای از بین نرفتنش ایستاد و آن را به عنوان یک دستاورد تاریخی برای خویش حفظ کرد.

دولت روحانی هم به پایان هشت ساله اش رسیده است اما برای داوری بهتر در مورد آن، شاید چندسال دیگر بتوان قضاوت منطقی تری داشت؛ اما خبرهای موجود از محدودیت های آتی در مورد اینترنت از همین حالا به ما این نوید را میدهد که شاید روزگاری دلمان برای برخی کارهای این دولت که بسیار هم از آن گله داشتیم، تنگ شود.

نظر شما درباره عملکرد دولت روحانی چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید.

منبع: عصرایران

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 296
  • نبی کرمی
    0

    فاجعه ترین رئیس جمهور

  • محمد مهدی
    0

    اینم یکی از همون دروغهای 8 سالشه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خاماراازشر این مفسد رهانید شکر شکر

  • حسین
    0

    دولت دوست بادشمن ودشمن بادوست

  • ایرانی
    0

    نه روسای جمهور قبلی کاره ای بودند و نه روسای جمهور بعدی کاره ای هستند !!!! برخی شجاعت داشتند مانند بازرگان استعفاء دادند ؛ برخی مانند روحانی به هر قیمتی ماندند و از خودشان یک چهره بد و دو رو در تاریخ به جا گذاشتند !!!!!!!

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بسمه تعالی تو جهلت مرکبه هیچ چاره ای نداره به یکی گفتند دمرو آب نخور عقلت کم میشه گفت عقل یعنی چه گفت هیچ چی, آبتو بخور

  • اشكان
    0

    كسي كه به توان داخل اعتقادي ندارد و همه اميدش به خارج باشد عاقبتش سرافكندگي است

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      کدوم تولید داخلی؟پراید؟کرونایاب ۲۰۰میلیون یورویی؟و....بفهم.

    • عبدالله
      0

      آقا عليرضا همه پيشرفتها را ول كردي چسبيدي به پرايد . چرا موشكهاي نقطه زن و هسته اي و ... را نميبيني !

  • علی
    0

    واقعا تاابدنفرین پشت انهاست

  • علی پارسا
    0

    به نظر من دنیا ارزش این رو نداره که آدم به خاطر پست ومقام زندگی هشتاد میلیون نفر را تحت تاثیر بگذاره وخودش را مدیون کنه چه پدرها که شرمنده زن وبچه شدن چه زندگی هایی که ویران شد وای بر شما که بدون تخصص پست قبول میکنید

  • ع
    0

    من از خدا هم گله دارم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز چه ربطی به خدا دارد خداوند همه بندگان رایکسان آفریده ما خودمان هستیم که یک سری دزدرا با آرایمان میفرستیم راس مملکت ودستشان را باز میگذاریم برای دزدی واختلاس و......وهیچگونه اعتراضی هم نمیکنیم شده حکایت قطعی برق که یکسری محدود اعتراض کردند وما هم هی به ساعت نگاه میکردیم ومیگفتیم پس چرا برق نمیره

    • ساچو
      0

      رفیق.چرا از خداوند( از بسکه آقایون روضه خواندن آدم جرات نمیکنه کلام کنه) البته کسانیکه این بساط بپا کردند یا به رحمت خدا رفتند یا چیزی ازشون نمونده.بهرحال اوضاع ۸۰ درصد جمعیت خیتته.......ما خودمون باید سرنوشتمون از دست آقایون خارج کنیم.میرم صدر اسلام: اگر نبود همت قبیله قوس و خزرج چه بسا تا سالیان سال خون هم میریختند.ودرآن شب بزرگ در مقابل پیامبر ص دست مودت دادند وبا درایت رسول الله ص تشکیل حکومتی در مدینه دادند که دنیای اون روزگار را فتح کردند( و چون خواستند خداوند متعال دستشان را گرفت)

    • آ
      0

      ازدست‌خداگله‌‌ای‌نیست‌گرهم‌‌گله‌ای‌هست‌‌‌‌‌ازظلم‌‌هست‌

  • آرزو بختیاری
    0

    بدترین و بی کفایت ترین دولت در سالهای پس از انقلاب دولت روحانی بود.شعار تدبیر و امید طی هشت سال گذشته در حد همان شعار موند و یه ملتی دچار نا امیدی و بی اعتمادی شدن. ملت ایران از تقصیرات روحانی و کابینه ش نمیگذرن خدا هم ازشون نگذره که نمیگذره. تو قیامت میبینیمت حسن روحانی بی تدبیر

  • حسن رجبی
    0

    واقعا دولت افتضاحی بود . اکثر مردم رو بدبخت کرد. سفره های مردم کوچک شد . پدرومادر را جلوی فرزندان شرمنده کرد . ... ولی ثروت رو توی جیب دور وبریهاش سرازیر کرد. آقای روحانی اگر خداو پیغمبری باشه وقیامتی باشه اون دنیا یقه ات رو میگیریم

  • s.g
    0

    خرید تو مملکت

  • قربانعلی مسیب زاده
    0

    این دولت بجز ناامیدی چیز دیگری به مردم ارمغان نیاورد

  • مجد
    0

    باسلام . بحق خون شهیدان ازصدراسلام تا شهدای جنگ تحمیلی و بحق امام شهداو امام زمان (عج) ، بااین عملکرد ننگین خیردنیاو آخرت خودت و کسانی که درنابسامانی این اوضاع و احوال کشورومردم این کشورنقش داشته اند نبینند.هیچوقت نمیری و فقط حسرت حرف زدن و خوردن و آشامیدن داشته باشی و فقط چشم و دهن وگوش داشته باشی و از هیچکدامش مثل شارون نتوانی استفاده کنی و عبرت دنیا باشید بحق خون حسین (ع ) . اقتصادمردم را به خاک سیاه کشاندی . آمین یارب العالمین

  • علی احمد
    0

    تنفر تنفرتنفر نسبت به حسن روحانی روحانی .تمام

  • طیب ماهر
    0

    باید نگفته ها رومیگفت بعد میشد نظرداد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      .... ایشان صبح جمعه خبردار میشوند که بنزین گران شده ........ خیلی حرفه برای اهل نکته و فن ... اگر خودمان را به خواب نزنیم .. نا گفته ها هم یک بهانه ای است برای سرپوش گذاشتن .... امضا جان کری ضمانت بزرگترین توافق باشد نتیجه اش میشود این که ما داریم می بینیم .... یک برجام یک دولت و یک کشور را عاطل و باطل کرد .. نکرد ؟؟؟ حالا ما بیاییم هی بهانه بتراشیم و مثلا بگوییم نذاشتند کار کنند ..... خودشون خودشون گول زدند و بیخود اعتماد کردند

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرش حیف از اونهمه شور و نشاط مردم برای رای دادن به این جرثومه فساد و سوء مدیریت و باندبازی و ندانم کاری و البته و صد البته دروغ دروغ و دروغ. این مرد نفهم با سوء مدیریتش در تمام ابعاد اقتصادی سیاسی و اجتماعی باعث شد یک مشت اصولگرای از خودش بی شعورتر بر ما مستولی بشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من متوجه نمیشم نمیتونید نظرتونو بدون توهین بگید؟الان شما به اصولگرا ها میگید بیشعور خوبه اونها هم به اصلاح طلبها بگن خنگ؟اصلاح طلب و اصولگرا دو حزب سیاسین که هرکدوم طرفدار های خودشو دارن با هم دشمن نیستن که اینطوری توهین میکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی درست گفت مشکل روحانی این بود برای سر پا نگهداشت کشور دست در جیب مردم کرد و نابودشان کرد برای حفظ حکومت با بازی دلار،بورس،ازاد سازی کالاها و...اقتصاد مردم را نابود کرد و مردم رابه حفظ نظام فروخت و نابود کرد و از حقوق مردم دفاع نکرد

  • دیانتی
    0

    من راضی نیستم ی زن تنها با دوبچه هیچکمکی ندارم با این تورم

  • حسین
    0

    300 میلیون از سرمایه ام در بورس نابود شد . عذرخواهی به چه دردم می خوره ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خدارا برآن بنده بخشایش است. که خلق ازوجودش درآسایشاست

    نظرات شما -
    • ali
      0

      نفرینی میکنمت که اگر بگیرد از جهنم برات بدتره ای خدای بزرگ روحانی رو در خوزستان در حال کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه و مستاجر و در حالی که طلاهای زنش رو فروخته و سهام بورس خریده بسوی خودت فرابخوان و اگر این بلا رو سرش آوردی عمرش رو طولانی کن .

  • کاربر ناشناس
    0

    مملکت راویران. قبرستانهاراآباد

  • .
    0

    کمر پدرم خم شد خودم تو 28 سالگی پیر شدم . خدا عذابتونو زیاد کنه .

  • محمد
    0

    بسمه تعالی توی این ۸سال همه چیز داشتیم برق .اب .پول .ماشین . خانه . شادی . لبخند . اما روحانی همه رو از ماگرفت تا هفت نسل اینده مون هم نتونه از این بدبختی نجات پیدا اکنه از اقای روحانی خواهش میکنم تا زنده هستی تو هیچ صحنه ای حضور پیدا نکن ۰

  • ali
    0

    امیدوارم خداوند بزرگ بلائی بر سر کلیه مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی در همین دنیا بیاورد تا بفهمند که چه بلائی سر این مردم و کشور عزیزمان آوردند و متوجه بشوند از این به بعد حرف از دهن بزنند نه از جای دیگر. مطمئن باشید این همه نفرین که مردم ایران میکنند پاگیر همه شماها (ازبالا تا پائینتان ) میشود

    نظرات شما -
    • الهی آمین الهی آمین
      0

      الهی آمین یارب العالمین آمین

  • مردم
    0

    تاریخ ثابت خواهد کرد که هیچ فرقی بین روحانی، رئیسی، احمدی نژاد و خاتمی نیست! همانطور که هیچ فرقی بین احمدشاه قاجار، لطفعلی شاه، و ... نبود!!!!!!!!!!!!! خائنین به ایران تمامی ندارند!

  • کیا
    0

    خدا لعنتش کنه ک کلا زندگیمون فلج کرد ،همه ما حتی کسی ک یکلام سواد ندارد میدونه ک روحانی مقصر هفتاد درصدی این زندگی نکبتی شده ،مت به حرات قسم میخورم ک میزان امید به رندگی زیر بیست درصد از ۸۵میلیونی جنعت ایران شده.

  • مهدی
    0

    میراث روحانی در این هشت سال به بدبختی کشیدن من و خانواده ام بود خدا خیرت نده البته اگه خدا را بشناسی. ای مار هفت سر

  • کاربر ناشناس
    0

    بنده به عنوان یک شهروند ایرانی از شما نمی گذرم آقای حسن روحانی: تورا نمی بخشم؛ هم از شما؛هم از امثال شما، کسانی که این وضع موجود را بر مردم نجیب،شریف،اما مظلوم سرزمینم بوجود اوردند، شماها حقوق نجومی دریافت می کنید حقوق ماهیانه ۱۰۰میلیون به بالا،،آنوقت مردم رو به مقاومت در برابر مشکلات،و گرانی بی سابقه روی کره زمین دعوت می کنید،، مثل همان ضرب المثل که می گوید،،سیر از گشنه خبر ندارد،،سوار از پیاده،،عذر خواهی می کنی؟؟ عذرخواهی تو و امثال تو چه دردی را از مردم دوا می کند؟ خدا نگذرد آن کسانی را که مملکت را به این روز انداخته اند .

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتشان کند که نسل جوان اینده سازان ایران را با بیکاری و ناامیدی و فلاکت و اعتیاد و افسردگی و تباهی عمر نابود کردند . اگر انقلاب نشده بود الان ایران همپای کره جنوبی و ژاپن بود و جوانان در اوج سرزندگی و اقتدار

  • مهری جلالی
    0

    کسی که چهر دست وپاهاش بسته باشه کاری از دستش بر نمیاد بغیر از حرف زدن

  • سرزمین خائنین
    0

    جمهوری اسلامی ایران ز گهواره تا گور مردم و دولت و حکومت و خواص و عوام همه تر خیانت! در خانواده خیانت! برادر به برادز و خواهر به خواهر و خواهر به برادر و برعکس و همه همه در خیانت!

  • امین.م
    0

    خدا کنه دیگه اسم روحانی هیچ جای دنیا نیاد حسن فریدون اگه واقعا مسبب این همه بدبختی تو بودی خدا ازت نگذره

  • بهنام جهاندیده
    0

    خاک بر سر روحانی و تیمش. بدبختمون کرد با این گرونیها. همه ی اقلام و مایحتاجمون هرروز گرون و گرونتر میشه.

  • نامور
    0

    همه تقریبا می دونن اقداماتی که روحانی در جهت فروپاشی اقتصاد ایران انجام داد عمدی بود. منتظر شنیدن خبرهای بیشتر باشید...

  • سرباز کوروش
    0

    خود روحانی هم میراث جمهوری اسلامیه، خوب که نبود اصلا، ولی خوب یا بد به اسم این سیستم می‌نويسن....

  • حسن طلبی
    0

    سلام و روز بخیر به خبر فوری با این همه ایجاد مشکلات و پس رفت و فشار به مردم در طول 8 سال که اندازه 20 سال حداقل عقب ماندگی برای ایران عزیز داشت فقط افراد ناکارآمد دولت دوازدهم باید محاکمه شوند در غیر اینصورت بدترین توهین به مردم شده و الگو می شود برای دیگر مسئولین که هر کار خواستند بکنند

  • مرتضی
    0

    ایشون تنها ماموریتی که بر عهده اش بود رو به خوبی انجام داد! و اون هم فروپاشی جامعه ایران...

  • محمدرضا صمدی
    0

    نمره صفر هم زیاده . خدا لعنتشون کنه ما که نمیگذریم

  • m&h
    0

    حسن آقا ،خنده خنده پدر مردم رودر آوردی

  • ناشناس
    0

    به نظر من روحانی تمام برنامه ها رو که بهش یاد داده بودند تمام و کمال انجامش داد در این مورد عملکردش عالیه .. در کل روحانی از سال 92 سر کار اومده بود که چیزی رو درست نکنه و موفق هم شد در تصویر بالا (میراث روحانی نگر) همه چیز هویداست ..حالا هر کسی که با نظرم مخالفه یا در ایران زندگی نمیکنه یا از سر لجبازی که به روحانی رای داده نمیخواد اشتباه خودش رو بپذیره .. درک میکنم .

  • مریم بهمنی صفار
    0

    سلام دولت روحانی خیلی تلاش کردتابتواندمملکت بحران زده ای که احمدی نژادباندانم کاریهای۸ساله اش بوجوداوردروسروسامان بده اماافسوس،همه ابروماه ومه وخورشیدوفلک درکارشدندتاایشون نتونه کارهایی که میخواستن روانجام بدن . ولی بازهم کارخونه هایی که خاک میخوردندحداقل چرخشون به کارافتاد

  • عارفی
    0

    بابا والله که رئیس جمهور تو این مملکت هیچکارست ،اصل کاریا رو ول کردین چسبیدین به فرعیات ؟

  • محسن
    0

    به نظرم کارشکنی در داخل و خروج ترامپ از برجام رو اگر نادیده بگیریم بی انصافی کردیم.هنوز هم یادتون باشه سه سال با برجام قیمت ارز بین 3 تا 3500 تومان بود و تورم در اقلام خیلی کم بود. اگر هم بعضی ها میگویند چرا تضمین نگرفتید. خب برجام سازمان ملل هم رفت تایید شد. ترامپ از پیمان پاریس هم خارج شد و بسیاری معاهدات دیگه.. این دیگه بیشتر ذات قانون گریز ترامپ بود تا قصور تیم مذاکره کننده ایرانی

    نظرات شما -
    • به محسن
      0

      دلار توی دوران احمدی نژاد هم ۳ هزار تومن بود اما اونو فحش میدادین اگر برجام تاثیر مثبت داشت که دلار باید بعد از امضای برجام میومد زیر ۳ تومن نه روی همون ۳ تومن بمونه

    • محسن
      0

      عزیزم دلار رو احمدی نژاد 1000 تومن گرفت 3000 تومن تحویل داد. افزایش نرخ دلار که با این تنشی که سیاست کلان حاکمیت در مقابل دیگران راه انداخته که طبیعیه.. باید ببینید چه کسی میتونه افزایش نرخ دلار رو کاهش بده.. اگر برجام نبود دلار زودتر به این قیمت میرسید.. درضمن اگر سیاست های هسته ای احمدی نژاد نبود الان مشکلات الان رو نداشتیم.

  • عباس رمضانی
    0

    سلام کاش زودتر تمام می‌شد معرفی کابینه پیر وخسته وفقط زراندوز

  • نادر
    0

    حسن فریدون اومده بود با برنامه برای ویرانی کشور حسن فریدون یه طاعون بود

  • ترامپ
    0

    کار من بود حسن تقصیری نداره از مردم ایران معذرت میخوام

  • فرهاد
    0

    آقای روحانی با یک معذرت خواهی تمام کرد. این همه گرانی و فساد و بیکاری و رانت و دلال بازی و اختلاس واردات بی رویه وسایل بنجول و فامیل بازی و خلاصه بدبختی 80 درصد طبقه ضعیف جامعه را کی باید جواب بده.کل بدنه دولت باید پاسخگو باشند نه اینکه دنبال گناهکار بگردن بلکه برای اینکه این فاجعه ها دوباره تکرار نشود. البته آقای رئیسی با اقتدار خودشان کشور عزیزمان را از مشکلات نجات خواهند داد چون به ظرفیت‌های داخل کشور اعتماد دارند نه به غربی‌ها و شیطان بزرگ.

  • قاسم فراهانی
    0

    دولت روحانی جزء خیانت به مملکت کاری نکرد. انشاا... نتیجه خیانت به مردم در همین دنیا آشکار شود

  • مهدی
    0

    با سلام خدمت همه عزیزان:چی باید گفت واز کجا باید گفت؟؟همه ما با زره زره وجودمان انتخاب اشتباهمان را لمس کردیم وفقط اه وافسوس میماند وبس.به چشم خود دیدیم که چه بلای سر این مملکت اوردن.

  • fm
    0

    افتضاح ترین دوره ریاست جمهوری های ایران بود خداروشکر تمام شد

  • منتظره ظهور
    0

    حالا بره خرید تا ببینه چه خبره ؟؟ البته اگه لباس مبدل بپوشه و خودشم معرفی نکنه چون........

  • کوروش
    0

    پشیمانم مثل ....

  • پ
    0

    این 8 سال برای کشور خسارت بار بود. ایشان گفتند مسکن سازی وظیفه دولت نیست! وزیر مسکن ایشان یعنی آقای آخوندی مسکن مهر را مزخرف خواند! جناب فریدون جنگ اقتصادی را بهانه ای برای ناتوانی خود انگاشتند و در نهایت گفتند که مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن وظیفه دولت نیست! از خبرهای مهم فقط در روز جمعه آگاه می شدند! در این 8 سال ملت در سایه بی تدبیری دولت به ناامیدی رسیدند. 8 سال به بهانه برجام کشور را معطل کردند و به دنبال معجزه بودند. گفتار جان کری برای آنان تضمین شمرده می شد اما اکنون که رییس مجلس و دلسوزان نظام می گویند که قصد بستن اینستاگرام و واتساپ را ندارند این حرف ها برای آنان تضمین نیست! ماجرای ضربه گیری جهانگیری هم به قصه های هزار ویک شب پیوست. افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش حودکشی، افزایش ناامیدی ها در دولت برجام اتفاق افتاد. واژه ی- اگر - بیشترین کاربرد را در جملات روحانی داشت. 8 سال فرافکنی کارنامه ایشان است. کسی که روز اول کلید به مردم نشان داد و امیدهای واهی در دل مردم نشاند امروز نمی تواند بگوید اگر... بی تدبیری، ناامیدی و ناراستگویی در عملکرد دولت نمایان است و همین کارنامه ضعیف ایشان و دولت ایشان را به عنوان ضعیف ترین دولت دوران انقلاب ثبت خواهد کرد.

  • بهزاد
    0

    روحانی حاصل چند سال زحمت و عمر منو به باد داد من بهش اعتماد کردمو اونجایی که میگفت:مردم همه چیییز را به بورس بسپارند و شعارهای اینگونه خونمو دادم رهن رهنشو گذاشتم بورس خودم اجاره نشین شدم پول مستاجرم ندارم بدم همش دارم میدوم اما برای جبران خسارت روحانی خدا لعنتت کنه روحانی حداقل یه کار میکردی یه مدتی بورس برگرده اما دیگه دیر شده همه رو فروختم مفت مفت بیچاره شدم

  • منفجر
    0

    افتضااااااححح ح.....اگر دلمان برای شاه سلطان حسین صفوی تنگ شود برای شاه سلطان حسن فریدون کذاب تنگ نخواهد شد.....

  • رضا سان
    0

    واقعا نظر بنده بعنوان یک ایرانی: این میباشد، دلم برای روحانی میسوزد در تاریخ نامی زشت از خود باقی گذاشت، در بین مردمش( اکثریت) منفور بودن، در بین گروهای سیاسی ورجال یک بازنده، در بین رجال سیاسی کشورهای دیگر مخصوصا(۵+۱) بی عرضه ودر بین مردم سرخه سرافکنده و آینده سیاسی یک مهره سوخته و ..........ولی صادقانه میگم امیدوارم بین خانواده اش سر افکنده نشده باشد که انشاالله پدر هیچ خانواده ای اینطور نباشد. و خداحافظیِ طولانی برو روحانی که شان یک رفته گر( ببخشید) از تو برای ما بالاتر است.

  • مصطفی
    0

    افزایش بی اعتمادی به مسوءلین رواج رانت خواری. بی تفاوتی مسولین. نداشتن ارق ملی ووطن دوستی. التماس به بیگانگان فشردن گلوی تولید داخلی با نگاه برجمی به ابرقدرت‌های پوشالی. عدم تبعیت از رهبری(برخورد منافقان ودو رویی). عدم قبول ناکامی‌های دولت در برنامه‌ای اعلامی. رشد فساد در دولت یازدهم ودوازدهم. پرداخت حقوقهای نجومی به مدیران در حالی که عده‌ای محتاج نان شب خود بودند. عدم ناتوانی خود ومدیران را به گردن دیگران انداختن و ومشخص نکردن دیگران.هزاران کارخوب می‌توانست انجام دهد که نکرد از ماست که برماست

  • کلاغ پر
    0

    قطعا آقای روحانی ضعیف عمل کرد اما اگر بخواهیم ده نفر را درحکومت اسلامی مقصر بدانیم منصفانه نظر بدم روحانی دهمین نفر است--------

  • صابر
    0

    دولت مردان جناب روحانی همگی باید محاکمه شوند اگر همه دستشان تو یک کاسه نباشد

  • رضاطاهری
    0

    گرانی گرانی گرانی تورم رانت و اختلاس های میلیاردی و بی اعتبارشدن ایران در مجامع بین المللی امیدوارم با آمدن دولت جدید همه این موارد ریشه کن بشه ان شالله موفق باشید

  • خ
    0

    در تاریخ ایران هشت سال ننگین دولت روحانی ثبت خواهد شد دولتی فاسد دروغگو اختلاسگر قاتل واشرافیگر

  • کریمی قدوسی
    0

    روزی می رسد که ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران حسرت روحانی را خواهند خورد چند صباحی صبر کنید.

  • قاسم
    0

    دولت روحانی ،ضعیف ترین ، فاسدترین و دروغگوترین دولت بعد از انقلاب است که دنیا و آخرت این مردم را صدمه ای جدی وارد نمود ، امیدوارم فردای قیامت پاسخگوی خیانتش در پیشگاه خداوند بزرگ وشهیدان عالی مقام باشد

  • ر صادقی
    0

    خودش با کابینه ش رو بفرستید جهنم بی عرضه های دورغگوو مکار حقه باز رو ۲۰۰ سال کشور رو عقب انداخت

  • علیرضا رضوان
    0

    باید محاکمه شود

  • احسان ربیعی
    0

    انشالا خداوند باعث و بانی وضع موجود نابسامانیها تورم اختلاس رشوه فقر و فحشا و بیکاری را لعنت ابدی کند امین

    نظرات شما -
    • مهدیار
      0

      باعثش خود مردم بودند

  • رضاعلی نصری
    0

    چهار سال دوم کاملا مملکتو رها کرد

  • mohammadhossein
    0

    من امروز پیش همسر رییسی بودم التماس کردم یک دیقه باهام حرف بزنه اصلا واینیساد و رفت ، مطمن باشید روزی میرسه همه میگن خداپدر روحانی رو بیامرزه

  • علی
    0

    درود بر روحانی، صادق و عالی

  • عباس گریوانی
    0

    هشت سال عمرمارابه هدردادهشت سال ماگریه کردیم اوخندیدهشت سال دروغ شنیدیم مگر روحانی دردمیدانست چیه سرش به...غرب بندبود مگه میدانست تومملکت چی میگذره

  • سرافکنده تاریخ
    0

    روحانی کوتوله ای که میخ های تابوت آرزوهای مردم طبقه متوسط و فقیر را بعد از 42 سال محکم کرد . حال باید این تابوت در خاک گذاشته شود .وقتی معیار تعهد برای حفظ نظام ولو با فروپاشی کامل ایران و خانواده های ایرانی باشد کودکان هم شوق بازی دارند.شاید روزی جنتی باین سئوال پاسخ دهد برای خواستگار دختر خود هم این گونه داماد انتخاب میکرد.

  • آرش
    0

    متاسفانه او کسی نبود که خودش را فدای مردمش کند

  • بهمن
    0

    تجربه 16 سال اخیر نشان داد حکمرانی نادرست می تواند یک تمدن عظیم و کهن را رو به نابودی کامل ببرد.

  • علی
    0

    روحانی یک رییس جمهور ضعیف ووزیران نالایق داشته که هم به نعل میزد وهم به میخ

  • مجتبی
    0

    اگر با آب زمزم خودتو غسل بدی و پیراهنی از قرآن بپوشی بازهم این ملت تو رو حلال نخواهد کرد. نمیدونم تو این دنیا محاکمه میشی یا نه ولی قطعا روز قیامت آه مظلومان دامنت رو خواهد گرفت

  • کارگر
    0

    عذرخواهی در برابراین همه فاجعه اقتصادی واجتماعی دردی رو دوا نمی کنه حسن جان بهتر بود اگر نمی تونستی یا نمی گذاشتند کار کنی محترمانه استعفا بدی اینجوری سربلند بودی هیچ چیز بهتر از صداقت وشفافیت نیست چیزی که دولتهای کفر با قانون بدست اورده اند.

  • محمد
    0

    انشالله نسلتون منقرض بشه هم خودت هم همکارات

  • فرشته
    0

    میراث روحانی ناکارآمد نشان دادن انقلاب بود

  • سید هاشم حسینی
    0

    داغون بود . پدر مردم در اورد

  • یوناتان
    0

    پایان 8 سال دروغ و فریب و تزویر سیاهی و تباهی و خیانت و چپاول و غارت و حقارت - تبدیل فرصت به تهدید - خرابی به جای آبادانی - تعطیلی کارخانجات به جای احداث و بنا-مثبت شدن تراز واردات (کالاهای بنجل) بر صادرات - منفی شدن نرخ رش تولید - منفی شدن سرمایه گذاری - منفی شدن رشد مقالات علمی - زبان درازی بعضی کشورک های خلیج فارس و عربی - تعطیلی سازمان فضایی کشور به دستور کدخدا - تعطیلی سایت هسته ای فردو - فروش کیک زرد به کشور ها - بتن ریزی راکتور هسته ای ووووووووووووووووو اینها فقط و فقط میراث تفکرات غربگرها و لیبرالها و دوتابعیتی هاست

  • علی
    0

    افتضاح ترین دولت مفسد ترین ودزد ترین دولت

  • سجاد
    0

    خدا روحانی رو با منافقین، رأی دهنده های به او و برعن‌دازان وطن فروش محشور کند

  • سید علی میرافضلی
    0

    بنظرمن ، با توجه به گفته بعضی از خود آقایان که میگن حسن روحانی عمداً هیچ اقدامی انجام نمیداد برای بهبود وضعیت، ایشون یک مامور از طرف انگلیس بود و که اینجوری مملکت رو ضعيف و ناتوان کنه.....

  • روباه بنفش
    0

    آنچه این مردم فلک زده را دلخوش می کند محاکمه ی این دولت در پای عدالت است تا تاوان اینهمه دروغ و نیرنگ داده شود .

  • علی کهن
    0

    کسی دلش برای حسن روحانی تنگ شود که آزاده نیست و دلش به حال مردم بابفای با ظرفیت انقلابی...ایران نتپد و به آرمانهای انقلاب پشت کرده باشد و در جمع بی غیرت باشد

  • عبداله نجف زاده
    0

    فقط برید همین

  • ابوالفضل محمدي
    0

    دولت بی کفایت روحانی 8 سال کشور رابه عقب برد با التماس به آمریکا واروپا

  • ایراندوست
    0

    این آمار که آمارخودتان است شاید واقعی باشد ویا شاید اعدادوارقام باز هم بالاتر شاد می خواهم بگویم قاجار این بلا به سر این مردم نیاورد که تو آوردی حالا عذرخواهی میکنی کامنت ها را بخوان فقط نفرینت می کنند ما مردم ایران چه گناهی کردیم که خدا تورا بر ما نازل کرد حالا هم می فرستندت شورای مصلحت تا از تجربیاتت استفاده کنندوای بر تو در این دنیا وآن دنیا عذر خواهی درد مردم دوا میکنه

  • arash
    0

    به قول امام (ره) خیلی خری خدا تو‌همین دنیا سرت میاره مطمئن باش

  • فرهنگی
    0

    تر زدی به مملکت ومردم برو دیگه برنگردی

  • kuop
    0

    اقای روحانی مطمٸن باش جای شما در جهنم است چون حق الناس بر گردن شماست

  • جمیل
    0

    افتضاح

  • وطن پرست
    0

    سال 1400 بی علت نیست همانگونه که در تاریخ ثبت شده ما در اصل به 1400 سال پیش رسیدیم .

  • مظلوم نما
    0

    کشور ما ظرفیت و گنجایش بسیار زیادی برای شکوفایی و رشد در عرصه اقتصاد و فرهنگ داشت ولی یک برجام نفرین شده همه امور بهم ریخت ........ از حمل ونقل گرفته تا آب و برق همه را دچار نوسان شدید کرد ..... گویا دولتمردان برجام با امضا جان کری را ضامن تمام خوشبختی مردم فرض می کردند و تصورشان این بود با بودن برجام دیگری نیازی به کار و خلاقیت نیست ...... امنیت ملی در اثر این ساده انگاری دچار خدشه شد به مجلس حمله شد ترور های سنگینی بر کشورمان تحمیل شد که دشمنان ما ترس شان از ایران ریخته شد و فهمیدند که اگر فخری زاده را هم ترور کنند ایران توان پاسخگویی راندارد !!! این دولت باید محاکمه شود .

  • حامد
    0

    با روی کار آمدن و رفتن روحانی و روحانی ها احمدی نژاد خاتمی رفسنجانی و غیره مشکل مملکت حل نمیشه اولا دولت در ایران یک تدارکاتچی بیش نیست ثانیا نیروی عظیم مملکت صرف موازی کاری ها شده چندین نهاد و گروه و ... موازی هم هستند و در آخر سیستم معیوبه در یک اقلیم دو پادشاه نگنجند مملکت باید یک مسئول مقتدر که همه قدرتها هماهنگ با او بوده و ۱۰۰درصد پاسخگوی اعمال خود باشد وگرنه هرکی کار خودشو که بنظرش درسته انجام بده و نهادهای موازی کار خودشو انجام بده و کارشکنی کنه ۱۰۰۰ تا روحانی و رئیسی بیاد کاری پیش نمیره

  • محمد
    0

    خدا ازش نگذره بدبختمون کرد جیبمونو خالی کرد دلهامونو تو جوانی پیر کرد جوانامون امیدشونو از دست دادن هر جا میشینیم میشنویم که خدا برا روحانی نخواد و نگذره با چه رویی حلالیت میخوای از چی حلالیت میخوای از فقر و فلاکت از خون شهدا برا بتن ریزی هسته ایی از قطعی آب و برق از اقتصاد داغونی که درست کردی از خودکشی جوانامون از کدومش حلالیت میخوای

  • جعفر
    0

    ۸ سال روحانی، ۸ سال شکنجه، ۸ سال نکبت، قطعا اگر بگوییم دولت روحانی و ایل و تبار اصلاح طلبان نتوانستند از پس کارها برآیند، عین سادگی و ساده انگاری است. این دولت بهمراه تمام ایادی داخلی و خارجی هر کاری برای براندازی کردند اما اراده خداوند چیز دیگری بود. شاید آرامبخش ترین دارو برای مردم ستمدیده دوران افساد طلبان،محاکمه تمام دست اندر کاران دولت بویژه حسن فریدون باشد.

  • مجید.
    0

    طرفدار روحانی نیستم ولی در کارهای روحانی خیلی ها کارشکنی کردند تا موفق نشود ودر نهایت هم موفق نشد ما اگر مسلمانیم باید منصفانه قضاوت کنیم

  • ....
    0

    دلار را ۳۴۰۰ تومان تحویل گرفت ، ۲۶ هزار تومان تحویل داد .

  • حدیث
    0

    نمیبخشمش بخاطرورشکستی پدرم زن یکی شدم بالیسانس بودم اینقدر گرسنگی کشیدم زن یکی شدم بیست سال ازخودم بزرگتر خدانبخشدش الهی اینقدر فشاراوردکمرپدرم خم شد

  • امید تدبیری
    0

    من به دولت م..... آقای روحانی تبریک میگم که توی تمام زمینه ها تمام تلاشش رو کرد وتمام توانشو و گذاشت که مردم رو از ایران عزیز ،جمهوری اسلامی و اسلام نامید کنه واز هر روشی برای فشار به مردم استفاده کرد،از تورم،گرونی مسکن، توقف ساخت مسکن،نرخ ارز،قیمت بنزین،انتخاب مسئولین بی لیاقت و بی کفایت،رواج و بسترسازی برای دلال بازی،افزایش وحشتناک فساد در دستگاه های اجرایی،افزایش اختلاف طبقاتی و در نهایت خوردن پول مردم در بورس ای وای بورس صد وای بورس،بورس،بورس امیدوارم خداوند متعال حق مردم بدبخت رو از این زالو صفت ها بگیره که هرچه از حق مردم خوردن سیر نشدن و امیدوارم رهبر معظم انقلاب دستور بفرمایند که این دلال بازهای دلال پرست را به سزای اعمالشون برسونند

  • ناشناس
    0

    خاک تو سره ۲۳ میلیون نفری که به روحانی رای دادن اونا اصلا عقل نداشتن شعور نداشتن ۴ سال اولش خوب نبوده چرا به روحانی رای دادین مردمو به دردسر انداختین ۴ سال اولش خوب نبوده انتظار دارین ۴ سال بعدش خوب باشه واقعا که

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خاک بر سر توی بی وجود عجله نکن چند وقت دیگه میگی صد رحمت به روحانی.توی بی اساس فکر میکنی مشکل از روحانی هستش

  • مظلوم
    0

    این آقا ، مردم ایران را بازیچهء دست خود قرار داد؛ دروغگویی را در جامعه ترویج داد؛ امیدها را از بین برد؛ دست به جیب مردم دراز کرد... تا آخر عمر نفرینش می کنم. خداوند عذاب او و یارانش را بیشتر کند.

  • حسینی
    0

    به نظرم نباید تمام تقصیر رو گردن روحانی انداخت وقتی یک مملکت به فلاکت کشیده میشه یعنی سالیان سال بی برنامه بوده مثلاً هیچ کدوم از سیاست مداران به این فکر نمی‌کردند خب حالا اگه یه روز نفت تموم بشه چه جوری مملکت رو اداره کنیم آینده نگری نداشتیم و یکی دیگه اینکه به جای دخالت تو جاهای دیگه ی دنیا حواسمون پیش مردم و کشور خودمون باشه شب و روز در حال کار و تلاش و برنامه ریزی برای پیشرفت کشور خودمون باشیم

  • حمید سنایی
    0

    ٪۹۰ مردم این کشور (ایران) آمار و ارقامشون تو چهارگوشه سفره شونه . نقدینگیشون همون چیزیه که تو جیبشونو .تو همه اونارو نابود کردی . وفور ارزاق وقتی باارزش که پول خریدش تو جیب من باشه . همه آهاد این مملکت رو مادی کردی و بدور از معنویات . بدبخت قشر حقوق بگیر که مطایی برای عرضه نداره تا با بالا و پائین کردن آن جواب تورم رو بده فرزندان ذکور و اناث ما شمارا نفرین خواهند کرد . وهمین برای توشه راه شما کافیست . .

  • حسین
    0

    با سلام نه تدبیری دیدیم و نه امیدی هست .

  • امیر
    0

    من به عنوان یکی از ۸۰ میلیون هرگز‌ ازین دولت و ریسش راضی نیستم فقط‌دلم میخاد اونقدر زنده باشم که به بیماری بیوفتن وعلاجی نباشه براشون

  • سعید
    0

    فقط میتونم بگم مملکت رو بهم ریخت و رفت قیمت فضایی پراید ماشین ۲۰ میلیونی شد ۱۲۰ میلیون گوشت ۵۰ تومنی شد ۱۵۰ تومن مرغ ۱۰ تومنی شد ۳۷ تومن اینا که دیگه دست تحریم ها نبود فقط کار من هر روز شده اینا رو لعنت کردن باید تقاص پس بدن اینا زندگی خیلی سخت شده تو این اوضاع گرونی با دوتا بچه حقوق شوهر من ۲۵۰۰ بود که ۵۰۰ اضاف کردن با این تورم وحشتناک صداشون هم که سر کار دراومد برای بستن دهن چند نفر رو اخراج کردن خدا ورشون داره اینا رو

  • نگه جمعه بودهااا
    0

    بقیه آمارها رو که در عکس دیدین رو بیخیال بشین و فقط بچسبین که عدم ساخت و ساز مسکن . این عدم ساخت و ساز رو بزارین کنار گرون شدن میل گرد و سیمان و گچ و .... که همین دو سه ماه گذشته شاهدش بودیم . حالا برین قیمت مسکن رو در سال دیگه حدس بزنین . براحتی هر چه تمامتر اجاره نشینی دو برابر میشه

  • ایران
    0

    از۲۰نمره ۳ نمره به دولت روحانی میدم

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    باسلام. آقای روحانی خلاف شعار خود که اعلام کرد دولت تدبیر و امید عمل کرد.چون بی تدبیرین دولت در 42 ساله گذشته میباشد و ضعیف ترین مدیران را انتخاب کرد بجز تعدادی در حد انگشتان دست را در دولت یازدهم و دوازدهم داشت، لذا نامه اخیر آقای احمدی نژاد به آقای روحانی کاملا منطقی و درست میباشد،

  • ناشناس
    0

    خدا روزگداارتمام کسانی که روزگار کشورم و پاره تنم وبه غارت دادندوبردند رابه عذاب الهی می سپاریم.

  • موسی
    0

    خداروشکررررررررفتتتتتتتتت

  • گلی
    0

    تجربه نشون داده توی ایران هیچ چیزی به سمت بهتر شدن حرکت نمی کنه٬ چند ماه دیگه می گیم خوشا به زمان دولت روحانی.

  • سامان
    0

    خدا نابودشان كند ،اگر مقصر اين همه بدبختي مردم او وهمكارانش باشد

  • یک بنده خدا
    0

    حلالم کنید ! همین! میلیونها ایرانی تا ابد به خاک سیاه نشستن. بعد میگید حلالم کنید؟! والله اگر ذره ای بخدا و قیامت اعتقاد داشتید و عاقبتی که در انتظار تک تک شما هست بودید هست و نیست رو رها می‌کردید سر به بیابون میذاشتید توبه نصوح می‌کردید که البته بعید میدونم با این همه حق الناسی که گردنتونه توبه به کار شما بیاد

  • ناشناس
    0

    سلام.مردم که نمی بخشند هیچ خدا هم نمی بخشد در این چند سال با خوردن پول مردم در بورس حکومت کردند و در کشور اسلامی فساد اقتصادی و فساداخلاقی بیداد می کند چوب خدا صدا ندارد

  • کاظمعلی سرائی
    0

    آقای روحانی با هزار امید 30سال در شغل معلمی خدمت کردم تا وقتی باز نشست شدم از ثمره ی آن استفاده کنم ولی در دولت دوازدهم بازنشست شدم و همه‌ی آرزوهای من به باد فنا رفت. حلالت نمی کنم

  • دلسوز
    0

    کاری با ملت کردید که هیچ جنگ ویرانگری نمیکرد! !!!!!!فقط محاکمه شاید ذره‌ای از درد مردم کم کنه.

  • ناشناس
    0

    بجز اینکه دروغ گویی رو نهادینه کرد کاری نکرد حیف اون لباس قبل از رییس جمهور شدن باید لباسشو در میاورد

  • سپهر
    0

    من به نوبت خودم ازش تشکر میکنم چون کاری کردکه خیلی از خفته ها بیدار شدن به امید بیداری کامل

  • دن کیشوت
    0

    به کوری چشم دشمنان نظام (مستضعفین )،مردم همیشه در صحنه (رانت خواران و احمق‌ها)، باز هم در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و برگ زرین (ننگین) دیگری به صفحات انقلاب اسلامی (سرمایه داری رانتی) خواهند افزود،علی برکت (لعنت) الله

  • احمد خلیلی
    0

    کسانی که حامی حسن روحانی بودند و کسانی که وی را تایید کردند و کسانی که در برابر ضعف عملکرد وی ساکت بودند و در نهایت کسانی که دروغ را بر صداقت ترجیح دادند و رای به کذب دادند، در رقم زدن شرایط فعلی مقصرند و باید پاسخگو باشند

  • جواد عابد
    0

    سلام انصاف نیست که به حال خود رها شوند اگر کشور مدعی جمهوری اسلامی است باید بابت همه دروغ هایی که گفتند و همه کارهایی که انجام نداند و اوصاع را به این روز انداختند محاکمه شوند محاکمه ای که عبرت باشد برای آینده

  • ناشناس
    0

    آن که با امید شروع شد عاقبت این شد حالا که با نامیدی شروع شده عاقبت چی خواهد شد؟

  • مرادپور
    0

    من خودم ازیه خانواده هستم که خیلی سختی کشیدم العان هم ادامه داره با اینکه 32سالمه ازدواج کردم خونه دارم ماشین دارم پس انداز دارم زن و بچه دارم ولی بازهم غصه مستاجران بی پولی مردم نداشتن توان خرید مردم همیشه باهام هست و هیچ لذتی از زندگی نمیتونم ببرم فقط ازخداميخام کسایی که در حق این مردم مظلوم ظلم کرده ازشون نگزره چه ریس جمهور چه کسایی که ازهرنظر حق مردم پایمال میکنن تو کشور ما انقدرفسادزيادشده که به راحتی پول مردم بالاميکشن نبودنظارت بر بازار نبودنظارت برمايحتاج مردم نبودنظارت بربانکها وبيخيال بودن مسعولان کمر ایران عزیز ماروشکسته گفته ها زیاده و نگفته هازيادتر....

    نظرات شما -
    • ب مراد پور
      0

      پس نتیجه‌اش یا دزدی یا قاچاقچی یا ارثیه ماسیده

  • میرزایی
    0

    به عملکرد دولت روحانی نمره ۱۶ میدم از ۲۰

    نظرات شما -
    • ب میرزائی
      0

      چررررررا؟؟؟؟بخاطر کدوم کار مثبتش نمره 16 میدی. توصف مرغو. میوه کیلوئی 50 تومنو ونان. لواش 500 تومتی گوشته 150 تومنو و ماشین چندصد میلیونیو خانه میلیاردیو وووووووبهش 16 دادی جالبه

    • حسین
      0

      من به دولت دکترحسن روحانی نمره۱۷ از۲۰میدهم

  • رئیسی
    0

    بعدازامیرکبیربه ناصرشاه قاجارگفتندمملکت خراب شده،گفت وقتی من یه قاطرچی را صدراعظم کردم نتیجه اش همینه.وقتی مردم رفتند به یک روضه خوان پیازکارسرخه ای رای دادندباید انتظارداشته باشندکه اشکشان را درآورد..!!جناب روحانی،توی این ۸سال که بادولت تزویرونومیدی بافریب و دروغهای شاخدار مردم را به خاک سیاه نشاندی،خودت آیا بجز فحش ونفرین عایدی دیگری نصیبت شد؟واقعن دنیا وپست ومقامش ارزش گریاندن بچه های گرسنه وشرمندگی پدران وانحراف برخی از مادرانشان را داشت.خدا از سر تقصیرات توو همپالگی هایت نگذرد.روی احمدی نژاد راسفیدکردی.

  • محسن نژادیوسف
    0

    حسن روحانی و بعضی از وزرایش لکه ی ننگی از خود بجای گذاشتند که تا ابد پاک نخواهد شد عاقبت کدخداپرستی این شد شیخ حسن برو در گوشه از بنشین و از خدا طلب بخشش من شاید...‌‌

  • ناشناس
    0

    وعده های روحانی:امید=ناامیدوتدبیر=بی تدبیری محض کلید=قفل کردن تمام درها و بنده خدا صبح جمعه فهمیده چ فاجعه ای توایران ببار آورده

  • احمد فراهانی
    0

    افتضاح بود تعجب میکنم چطور ملت به کسی کلید دستش میگیرد و با دادن وعده و شعار سر ملت کلاه میگذارد رای دادن ملت را بیچاره کرد دیگر زندگی این ملت را هر دولتی بیاید نمیتواند سرو سامان بدهد ایران در این 8 سال 80 سال عقب افتاد

  • بی نام
    0

    افتضاح ترین دولت تاکنون، نیازی به عذرخواهی هم نیست چون ملت این جماعت رو نخواهند بخشید!!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    یک بازی و نمایش ۸ راندی غارت کشور و تباه نمودن زندگی مردم تمام و بازی حداقل چهار راندی غارت و دروغ و نیرنگ دیگر برای مردم بیجاره و درمانده و سرگرم کردن مردم شروع شد !!!!

  • سعید
    0

    بابا طرف فاتحه مملکتو خونده همه کارهایی که باید انجام میداده رو گره زده به برجام، آخرشم میخواد با حلالیت خیلی شیک و مجلسی کم کاریهشو ماست مالی کنه بره!!!!!!!

  • یحیی
    0

    روحانی وقتی تشریف آوردند آپارتمان متری سه میلیون بود .الان تشریف میبرن آپارتمان در پایینترین قسمت تهران متری چهل میلیون است .خنده کزایی بنزین ایشان یادتان نرفته که چطوری به ملت بدبخت ریش خند زد .آیا خدا از این خواهد گذشت

  • یک ایرانی بدبخت در بدر فریب خورده
    0

    خیلی ببخشید-ببخشید-ببخشید-ببخشید-ببخشید ............ تو قبر این دولت ،جنایتکارها مردم را به خاک و خون کشیدید خجالت بکشید همه از هم بدتر هستید همش فیلم و دروغ و تظاهر و خودنمائی توخالی و پوچ حالا هم به نظر سنجی افتادید یا ما را خر حساب میکنید یا خیلی پر رو هستید فقط از آن انرژی مافوق که شما بهش میگید خدا یا الله یا پروردگار می خواهم چنان نابودتان کند که چیزی به اسم جنازه از شما و بچه هاتون باقی نماند

  • محمد
    0

    ایران=ویران

  • سعید
    0

    بی برنامه ترین بینظم ترین بی سواد ترین.طلاق، بیکاری، مسکن فساد اداری ، اب، برق ،گرانی ،کشاورزی دامداری،فلج کل ایران ،خانماسوزی وطن،غارتگری و چپاول

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      میبینید آقایون ، رجال سیاسی ایران.؟! این اوضاع روحی مردان وزنان ایرانه، اونم از اقتصاد، فرهنگ، اخلاق ومسکن کار ازدواج زاد و ولد ........خانواده... من نمیدونم خجالت از درگاه خداوند نمیکشید.......، اوضاع جالب نیست.لعنت خداوند بر همگیتان باد

  • کاربر ناشناس
    0

    از روز اول برای این کار نبود گروه منحرف و فساد اصلاح طلبان ایشان را حمایت کردند اما با انتخاب ایشان بر مردم ظلم عظیمی کردند هرکجا اصلاح طلب دیدی سنگ سارشان کنید این عده دست نشانده غرب و با فرهنگ غرب بزرگ شدن عقیده و راهشان از دین اسلام جدا است منکرات وبی حجابی و لختی برایشان افتخار وپیش رفت محسوب می شود روی هم رفته ناموس معنای ندارد

  • حسین
    0

    واقعا فکر میکنید مشکل فقط روحانی بود

    نظرات شما -
    • علی
      0

      حتما نه. روحانی یک نفر بود، ما چوب تفکر غلط و بدبختانه غلط و تکراری شدیم، چند بار این راه سراب رو رفتیم و همچنان.... بپذیرید پیشرفت تلاش میخاد، یک شبه بدست نمیاد، با نفت و پول مفت و بدون اصلاح داخلی بدست نمیاد. وقتی با یه توافق همه امیدوار میشن و با بهم خوردنش همه چی میره هوا، یعنی کشور به باد تکیه کرده

  • محتاج دانستن
    0

    چه بسیار زندگی هایی که در دوران روحانی بر باد رفت!جناب آقای رئیسی سید و اولاد پیغمبر و رئیس جمهور جدید ایران چند پیشنهاد و خواسته خدمت حضرتعالی تقدیم میشود:اولین مطالبه مردم جهت تسکین دردها محاکمه مسئولان فاسد در دولت قبلی است و تعطیلی شواری شهرها که عملا هیچ کاری نمیکند و خرج اضافی و لابی فساد هستند انتخاب شهردار را به مردم شهر بسپارید.اصلاح اساسی آموزش کشور زیرا خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور برای حال و آینده کشور بی فایده است علم کتابها قدیمی شده تبعیض بین فرزندان غنی و فقیر بسیار شده و علوم و صنایع جدید تدریس نمیشود.اصلاح کل کشاورزی کشور و توجه به توسعه و پیشرفت روستاها با توجه به ضعفهای فراوانی که در دوران آقای روحانی رخ نمود و کمبود و بی نظمی و لابی در عرضه مواد غذایی دام و انسان صدمات فراوانی به کشور زد.اصلاح و تغییر نظام بانکی.مبارزه بیرحمانه با مفسدین اقتصادی

  • عدالتخواه
    0

    نطر دادن در مورد روحانی یکسال دیگه انجام‌میدیم که ببینیم شما چه میکنید اگر چه خودم به جناب رییسی رای دادم اما امیدی به بهبود ندارم

  • رحیم آب منگل
    0

    پس آن ناجوانمردان و دارو دسته مموتی و دیگران که چوب لای چرخ دولت گذاشتن چی؟ اول اونها باید محاکمه شوند و دوول سایه موازی

    نظرات شما -
    • رحیم اب منگل
      0

      حسنک انگشت کوچیکه احمدی نژاد هم نیست تازه این دولت چرخ هم داشت که چوب لاش بذارن

    • علی
      0

      چوب لای چرخ گذاشتن، ترامپ، کرونا چرا تقصیر هارو گردن بقیه میندازین؟؟ ارز 4200،کمبود تولید برق، نحوه قیمت گزاری بنزین و... دیگه ربطی به اینا نداره که.

  • ص
    0

    خدا لعنتشون کند که ۸ سال کشور و ملت را عذاب دادند اموال خود و خانواده این دولت ناکارآمد را مصادره و محاکمه اشان نمایید..

  • ناشناس
    0

    خاک تو سره اونایی که به روحانی رای دادن همونان ۲۳ میلیون نفر بودن العان کجان چرا نمیاین جواب مودمو بدین تو این ۸ سال مردم بدبخت چوب شمارو خوردن بجای اینکه دودشون به چشم ۲۳ میلیون نفر بره به چشم به چشم مردم رفته اونا خودشان عقل و شعور نداشتن اگه داشتن وارد سیاست نمیشدن

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتش کند من امروز با دو تا بچه پول نهار نداشتیم ونهار نخوردیم سر کار بودم بیرونم کردند خانه ندارم مستاجرم ماشین ندارم اگرقیامتی بود جلوش رامیگرم ونمی بخشمش

    نظرات شما -
    • dssas
      0

      تو که پول ناهارتو نداری بدی واسه چی بچه داری میشی دو تا دوتا؟؟ اون بچه هاتن که باید قیامت جلوتو بگیرن ولی جالبیش اینه که پول اینترنت داری بیای اخبار رو دنبال کنی کامنت هم بذاری

    • رضا سان
      0

      به dss... چرا سریع مردم قضاوت میکنی، شاید۱درصد داره حقیقت میگه.ونگفت فرزندانش چند ساله هستند ما میگیم۱۰ ساله، خب شاید ۱۰ سال پیش وضع مالیش خیلی بهتر از الان بوده خب بچه دارهم شده............،در ضمن هزینه یک وعده غذا برای۳-۴ نفر کجا؟ هزینه اینترنت و یک پیام کجا؟ اگر فرض کنیم ۱ درصد راست بگوید جواب وجدانت را چی میدی؟؟؟؟؟ بگذریم، از کی وچه موقع ( ببخشید) ما اینقدر بد شدیم.پدران ما یک چیزهای دیگه از مرامشون تعریف میکردند( مشتی گری، هوای آدمهای افتاده را داشتن.........) خدایا دست افتادگان را بگیر

  • یلسرفاضلی
    0

    میراث روحانی تورم زیاد و گرانی بی سابقه و ریختن خون ملت مظلوم ایران در آبان‌ماه ۹۸ و رکود اقتصاد و ورشکستگی صنایع و بدبخت شدن مردم ایران بود که با یه مشت وعده ملت را فریب داد و با کوله باری نفرین ملت ۸ سال ریاست کرد و رفت

  • علی
    0

    واقعا پشیمانم

  • بهلول
    0

    هر کس دیگری بود، وضعیت خیلی بهتری نداشتیم (البته در این ساختار حاکمیتی) حتی شاید بدتر از این میشد. به قول مولانا: گر تو بهتر می زنی بستان، بزن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      این دولت رو سیاست خارجی قمار کرد و همه چیرو بست به اون. و باخت، و همه پاسوز باخت این دولت شدیم

  • حسینی
    0

    به اون عزیزی که نوشته من از خدا هم گله دارم.... به نظرتون ما به خدا بدهکار باشیم بهتره یا اینکه از خدا طلبکار باشیم؟؟؟ این خیلی خوبه که خدا به شما بدهکار شده چون خدا خیلی زیبا تسویه می‌کنه اونقدر زیبا که نمی‌تونی تصور کنی فقط باید کمی صبر کنی

  • محمودقهرمانپور
    0

    بیکفایت‌ترین‌دولت‌اقاروحانی

  • حسن
    0

    چند وقت دیگه با چراغ دنبال روحانی خواهید گذشت.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بزارید دو هفته بگذره بعد از این دولت امیر کبیر و.. بسازید هنوز اثر اقدامات این دولت تو لحظه لحظه زندگی مردم حس میشه

  • فتاح
    0

    خوشا انان که درگهواره مردند که بویی ازغم دنیا نبردند خدایا عاقبت ما راختم بخیرکن امین

  • علی حسین
    0

    ایشان سرباز نظام بودند و وظایفش را به خوبی انجام دادند.

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      آنچه نظام و حاکمیت به ایشان دیکته کرده بود دقیقا اجرا کرده و این ظاهرا ناراحتی نظام برای آرام کردن مردم و گول زدن مردم بیچاره و درمانده است برای حکمرانی چهار سال آینده و طولانی کردن عمر سیاسی خود !!!!

    • قاسم
      0

      ایشان روبروی نظام و سرباز غربی ها بودند

  • جوادخزایی کوه پر
    0

    خدابه روحانی وکابینه اش ومعاونان ومدیران کل واستانداران وفرمانداران وبخشدارانش خیرنده وبه خدا واگذارشون میکنیم.. لعنت اله علیه

  • سیاوش پرویزی
    0

    کل ۸سال هیئت دولت یأس نمره صفر إگر عدالتی هست بایدعلنی دردادگاه صالح بخاطر8سال دروغگویی، افترا، اختلاس، فریب ونابود عمر۸۰میلیون نفرمحاکمه بشوند. درغیراین، فاتحه حق وعدالت اسلإمی زابایدخواند

  • ناشناس
    0

    سلام وقتتون بخیر. آقای رئیس جمهور هیچکس شما را نمی بخشد خدا هم شما را نمی بخشد مردم در بورس به شما اعتماد کردند اما شما از اعتماد مردم سو استفاده کردید آنها را نابود کردید خدا سمیع و بصیر است چوب خدا صدا ندارد.

  • علیرضا هاشمی
    0

    انشاالله بره که دیگه برنگرده حیف ازاون لباس که توتن اینه

  • رحیم اب منگل
    0

    لعنت بر خاتمی وتکرار کردنش

    نظرات شما -
    • ب رحیم آب منگل
      0

      آب منگول شنگول خاتمی چی کارت کرده میخوای سعید طوسی را بازم ملاقات کنی

  • محمد ساندیس
    0

    درود بر روحانی بزرگترین تحریم روی دوش او بود نداشت کره شمالی ۲ شویم عقلا میدانند و بس

    نظرات شما -
    • علی
      0

      یکشی هم توی ح حححححححححح

    • قاسم
      0

      جواب محمد ساندیس لابد یکی از آن عقلا هم خودت هستی!!؟ آمریکا برای نابودی هر مملکت کافی است که عقلایی مثل جنابعالی و حسن کلید ساز را مامور این کار کند

    • اشنا
      0

      برادر من مردم به او رای دادن که تحریمها را بردارد دیگه وگرنه به چشم و ابروش که عاشق نبودن پس چی شد رفع تحریمها وگشودن دروازه های کشور به روی جهان

  • هادی
    0

    روحانی باتوجه به تحریم شدید نفتی واقتصادی کشور ونداشتن درامد ارزی وخالی بودن صندوق بانک مرکزی از وجود دلار وبوجود امدن کرونا واقعا کشور را خوب اداره کرد وحق وانصاف باید درست قضاوت کرد نه از روی غرض وجناح بازی احمدی نژاد با درامد پانصد میلیارد دلاری درامد ارزی با کشور چه کرد به غیر از این که حاملهای انرژی را ازاد وبنزین صد تومانی را هزار تومان کرد ورفت اون واقعا خیانت وجنایت بود که با ان همه درامد ارزی چه چیزی سر سفره مردم اورد غیر از گرانی ماباید از دولتها باتوجه به تحریمها ودرامدهای ارزی توقع داشته باشیم

  • علی
    0

    دولت دروغ بی کفایت بی تدبیر و دزد

  • اکرم فضل الهی
    0

    بهترین دولت وبهترین عملکردروداشته است باوجودکارشکنی هاوتحربم گسترده کشورراحفظ نمودندخسته نباشی آقای روحانی وآقای ظریف

  • غریبی
    0

    دولت روحانی بد نبود و تنها حریف کاسبان نشد و سکوت کرد .... تنها سکوتش خیانت بود

  • نیلوفر
    0

    سلام میخوام بگم که روحانی مشکلی نداشت در باره رفتارش مهم این بود که حرف وقت حرف روحانی تنها نبود که بتواندخودشم پیش ببره با این مجلس که ما داشتیم هزار تا حرف روی روحانی میزدنند ریس جمهور بود ولی اسمش بود

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی و مقتدر در برابر دشمن
    0

    یه دولت کار و جهاد شبانه روزی میخواهیم.دولت زیر کولر به در کشور دست نخورده و بکر ایران نمی خوره ما ثروتمندترین کشوردر دنیاخواهیم بود اگه کار میدانی و جهادی کنیم و دانشمندان و سرمایه داران و کارگران ایرانی را حول محور ایران و اسلام جمع کنیم.

  • روح الله
    0

    آقا جان هرچی بود تموم شد خدارو شکر ... اما بیایید درس بگیریم از این انتخاب کردنها .. سیاست زده نشیم حزبی و جناحی برخورد نکنیم ... گول سلبریتیهای خودشیفته و نادان رو نخوریم ... با عقده و حب تعصبی که کورمان میکند انتخاب نکنیم .. باید بدانیم که انتخابمان در سرنوشتمان حتما تاثیر خواهد گذاشت

  • حسین فلاح
    0

    خوبی هم داشت و بدی هم داشت شرایط ایشان خیلی اوکی نبود ولی یک کار خوب ایشان احیاء دریاچه ارومیه بود

  • علی رضا
    0

    کاش به جای نظر میشد یه آهنگ میفرستادیم یه آهنگ سوگواری ..به قول یه کسی..آنجاکه کلمات کم می آورند موسیقی به سخن می آید..مگه حرفی برای گفتن مانده.حرف حرف وهی حرف.فقط بازی با کلمات آن هم ازنوع سیاسی وزیباش

  • کیان
    0

    از بچگی تا جوانی فکر میکردم زوز و قدرت غلبه می‌کند بر مغز و هوش تا داستان عمروعاص رو خواندم دیدم چگونه با مغز و هوش بر علی با آن همه شجاعت و قدرت پیروز شد یک بار برای نجات جانش در صحنه جنگ شلوار خود را درآورد و یک با در حکمیت علی را 10 سال خانه نشین کرد الان که به گذشته فکر میکنم این جماعت عین گربه نره و روباه مکار 42 سال سر مردم شیره مالیدند پس از پدر بزرگ تا پدرم تا خودم دندمون نرم تا قیومت فقط کاش خدا یک ابشن میزاشت که آدم بتونه جای زندگیشو خودش انتخاب کنه

  • بنده خدا
    0

    ایران ۱۲ سال جنگ داشت.۸سال صدام حسین.۸سال صدام حسن روحانی.وقتی میگم صدام حسن بدونید چه بلایی سر کشور اومده.اگه بخوان دولتمردان ایران رو الک کنند تمام دنیا حیران میمونم از کار اینا.

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      دمت گرم این را خوب آمدی صدام حسن

  • دیروز امروز را سخت کرد
    0

    یاد چهارده سال پیش که وضع مسکن و اجاره و ماشین و هزاران چیز دیگر خیلی بهتر از الان بود ، اونوقت باید پیشرفت میکردیم ، که دولت روحانی آمد ، گرانی افزایش و یارانه ثابت ، و مسکن رکودی ، حقوق نجومی ، تورم بالای پنجاه درصد ، قدرت خرید منفی شد و حالا باید گفت سیاست ظاهرسازی روحانی برای مردم جز مشکل چیز دیگری نداشت ، دولت روحانی دروغهایی گفت که باید به عنوان رکورد از آن صحبت کرد ، دیگه هشت سال از عمرمان گذشت و باز نخواهد گشت ، و این صحبت ها جز ناراحتی بیشتر سودی نخواهد داشت.....

  • بنده خدا
    0

    ببخشید گفتم ۱۲سال.درستش ۱۶سال جنگ

  • مبارز
    0

    یه اشتباه بزرگ روحانی این بود که مردم و اصلا حساب نمیکرد واز بالا به پایین همیشه نگاه میکرد حتی وزیران را دوم مسکن و کلا تعطیل کرد از اون طرف هم خیلیها چوب لای چرخ گذاشتن تا برجام موفق نشه واین موفقیت بپای اصلاحات نوشته نشه واینکه روحانی اصلا فکرش و نمیکرد که ریس جمهور میشه وبه همین دلیل اصلا ابتدا تیم اقتصادی نمی دونست چه کنه

  • رایماک
    0

    نگاهش این بود که مرغ همسایه خیلی غازه ، بود و نبود رو نابود کرد

  • قاسم
    0

    نمره من در رابطه باهمگامی و رضایت مردم صفر و در رابطه با همگامی و رضایت غربی ها بیست می‌باشد

  • ایرانی
    0

    حسن چخان رئیس دزدان ودزدان بیت المال وجیب مردم خالی هم بالاخره عکس یادگاری خداحافظی گرفتند! خداوندانشالله برذلت وعذابشان بیفزاید .انشالله!

  • داروغه
    0

    هشت سال دیگه آرزوی این روزها رو میکنید

    نظرات شما -
    • میشل استرگف
      0

      داروغه! توفائزه نیستی!؟

    • قاسم
      0

      داروغه ناتینگ هام بی‌خیال، نظر نده استراحت کن آن هم استراحت مطلق

    • داروغه
      0

      خیر ولی فائزه را دوست دارم

    • ب میشل .....
      0

      اگر می خواهی بهت گندشو نشون بدم طالبی ؟

  • محمود
    0

    از افراد عادی این مرز وبوم هستم.هیچ وابستگی وگرایشی ندارم. امابا توجه به امکانات روحانی تحریمهای کمر شکن کرونا زلزله سیل جیب خالی.اختیارات ریاست جمهوری سازهای مخالف به روحانی نمره عالی می دهم هرشخص دیگر با این امکانات بیشتر از ایشان نمی تواند کاری انجام دهد .پایان

  • جعفری
    0

    روحانی یک نفر است مامور و معذور سیستم مدیریت در ایران به نفع طبقه ی مرفه و بی درد است ایران شاه نمی‌خواهد امیر کبیر دیگری می‌خواهد رئیسی هم هیچ کاره است اصولا وجدان مدیریت در ایران بعد از امام خمینی خوابیده خوابی بس دردناک که دردش را فقط و فقط طبقه ی ضعیف و متوسط به دوش کشیده و میکشد خدا خودش به داد ملت ایران برسد من فریاد رسی نمیبینم

  • ایران
    0

    خنده ام میگیره از این واژه ی عذرخواهی که مسئولین در برابر سیاست های غلط و گتدکاری هاشون بکار می برند و سر و ته خسارتهای مادی و معنوی که در هر حوزه به کشور و ملت وارد کردند رو هم میارن. جناب روحانی اونی که عذرخواهی می کنه نباید فقط از این کلمه استفاده ابزاری کنه بلکه بلید علاوه بر عذرخواهی درصدد رفع انگتاها باشه. مردم که اخمق نیستن برادر. به نظرمن هرکسی که گندکاریش رو فقط با یه عذرخواهی فیصله میده به شعور مردم توهین کرده.

  • آ
    0

    تابادبکاریم‌طوفان‌دروخواهیم‌کرد،بادوطوفان‌،خودماییم.

  • محمد
    0

    حسن روحانی تهمتهای زیادی به احمدی نژاد زد کارشکنیها و خیانتهای زیادی به مردم کرد دروغ های زیادی تحویل مردم داد پول مردم را در بورس بالا کشیدند لشکر شکست خورده و فرسوده و افراد تکراری و خسته در دولت ایشان زیاد بودند از جمله نوبخت نعمت زاده زنگنه و...

  • کاربر
    0

    چقدر رو دارین همه چیزو گفتین به دولت ربط نداشته پس شما چیکاره بودین ۸ سال مملکت و چپاول کردین و به مردم و به خاک نشوندین

  • شهریار
    0

    آنچه روحانی کرد قسمتی از درون ما بود که تمایل داشت انعطاف در برابر غرب را محک بزند که سوای همه ی ایرادها انصاف است اگر بگوییم روحانی این کار را به غایت کرد و درسهای بزرگی برای همه اندیشمندان ما داشت. هر چند اهل ایراد می گویند فلانی نگذاشت اما حقیقت آموخته شده فراتر از این سخنان است چرا که تاریخ به نتایج این رویکرد پاسخ خواهد داد. دوران روحانی با همه تلخی ها به ما آموخت به امید دوستی غرب نشستن آب در هاون کوبیدن است. با این همه تمایل و اشتیاق ایشان برای ایجاد کورسویی از دوستی و ارتباط با یانکی ها در زمان ایشان ترور سردار ایرانی اتفاق افتاد یعنی این خوش بینی به ساده لوحی نزدیک تر است تا هر چیز دیگر. تلاش های چپی ها از گفتگوی تمدن آقای خاتمی تا تمکین برجامی روحانی در برابر زیاده خواهی دشمن همگی به ما آموخت این مسیر غلط است و غرب با ما آن گونه نخواهد بود که ذات پاکدلی ایرانی از او می جوید. روحانی بر اعتماد به غرب خط بطلان کشید تا از این پس عبرتهایی که او به ما تحمیل کرد مقابل دیدگان هر ساده اندیشی باشد.

    نظرات شما -
    • سسدامیر
      0

      البته نباید دل به اروپایی وامریکایی ها بست ولی اینو باید بدانیم که روحانی با انها قراردادی بست که متاسفانه انها برخلاف عرف انسانی وبین المللی رفتارکردن وبه مفاد قرارداد عمل نکردن،این اعتماد به غرب نیست .اگراعتمادبود دیگه اینهمه مذاکره و جلسه ورفت وآمد نبود .

  • kamal
    0

    بی صداقتی ، بی کفایتی و بی تدبیری .همین و بس

  • ایران
    0

    سلام عذر خواهی فایده ای باید محاکمه شودند مردم رو به خاک کشیدند

  • ف ب
    0

    این دولت با منم منم برگرده مردم سوار شد وبا اعوان وانصارش چاپیدن وگند زدن به اقتصاد کشور وبه ارمغان آوردن فقر وبیکاری مردم وناامیدی کردن جامعه وباپررویی زیاد طلبکارانه گورش را گم کرد

  • مردم
    0

    الحمدلله که جلسه رسمی دزدان بیت المال وجیب مردم خالی کن ،تمام شد وازشر دروغها ومغلطه های رییسشان(حسن کذاب کدخداپرست) راحت شدیم. انشالله امشب هم ازخیمه شب بازی افتضاح طرح هایش درتلویزیون خلاص میشیویم..

  • احمد
    0

    نفرین خودم و خانواده ام تا زنده ام بخاطر از دست دادن مال و احوالم در بازار سرمایه بدرقه راهش ، دولت دزد و غارتگر

  • امید
    0

    روحانی اومد که مردم رو از دین اسلام زده کنه که تقریبا موفق شد جز پوسته ای از اسلام چیزی نمونده خدا از روحانی و تمام کسانی که باعث این اوضاع تاسف بار مملکت شدن نگذره

  • Fred
    0

    امام زمان عج هم اگر رییس جمهور بود اوضاع بدتر از این بود ،رییس جمهور فقط یک نام تووی قانون اساسی است سپر بلای گند کاریهای دیگران ، حتی اختیار دستشویی رفتن خودش را هم ندارد.رئیس جمهور کیلو چنده.یکنفر دیگه به حصری ها و مغضوبین درگاه اضافه شد.علی برکت الله

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      فردی جان تو هم آره؟

    • حقی
      0

      چرت وپرت نگو...

    • بنده خدا
      0

      جالبه کاره ای نیستن ، ولی هر دوره دست و پا می زنند که رای بیاورند.

  • مردم
    0

    پایان عمر دزیها ودروغهای دولت بی عرضه کدخداپرست برملت تبریک میگوییم.

  • بدبختی از عملکرد بد دولت روحانی
    0

    باعرض سلام اگر قرار باشد این طور هر ۴ سال یا ۸سال بریم جلو نمره بنده به دولت روحانی منفی ۱۰۰ دولت کلیه امور مربوط به مردم را رها کرده وانگار دلالان دارن حکومت میکنند ایران را ۵۰ سال عقب انداختید روزگاری میگفتیم در اروپا ودیگر کشور ها مواد غذایی و میوه وغیره را باید به صورت دانه ای یا خرد خرید خوشحال بودیم در ایران چنین نیست خرید خانه وزمین در جاهای دیگه ممکن نبود الان در ایران بد تراز اون کشور ها ای کاش مدیرها جای واقعی خود را در ایران پیدا کنند ای کاش کشور به صورت شرکت های خصوصی اداره میشد که هر روز پیشرفتشان بهتر میشه

  • ایرانی
    0

    از همان روز اول دوره اول ریاست جمهوری روحانی ما هیچ امیدی به این دولت قاجاری نداشتیم چه برسد به یک هزارم درصد امید .احمدی نژاد با فعالیتهای بی وقفه انتظارت را بسیار بالا برد و مشخص بود که رئیس جمهور بعدی به گرد پای وی نمی رسد تنها امید ما رفتن این به اصطلاح رئیس دولته .

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی کار مثبتی نکرد یا نخواست بکنه یا نذاشتن بکنه چهل و دو ساله همین داستان را داریم، من زمان جنگ ایران و عراق دانش آموز ابتدایی بودم زمان جنگ بود ولی به در مدرسه پارچه برای فرم مدرسه میدادند هفته ای دو روز تغذیه میدادند آب و برق هم مثل الان همه اش قطع نبود، گرانی هم مثل الان لحظه ای نبود سالی یکبار گرانی بود، الان معلوم نیست چه خبره تخم مرغ و مرغ و نان و شکر و روغن و بنزین آخه واقعا چرا با مردم اینجوری میکنید؟ خدارو خوش نمیاد

  • مح
    0

    ادم ترسویی بود به خاطر همین کهچشمش به دست کدخدا بود دستش را خواندندواین همه فشار به ملت امد مخصوصا در مورد افزایش بنزین که چه به سر مردم امد نمره ۴۰ برایش خوب است

  • محمد
    0

    لعنت و نفرین خدا بر اینها

  • چ
    0

    خدا. مردم.....خودش

  • سعید
    0

    آقای روحانی آقای دژپسند آقای واعظی دارایی مردم در بورس نابود کردید و الان دارید خدافظی می کنید چطور با نابودی مال و جان و ارامش مردم راحت شب می خوابید؟ لعنت خدا بر باعث رنجش ما بخدا واگذارتان کردم ....پل صراط حتما جواب باید بدهید

  • صفر میرزائی
    0

    ایکاش به شما رای نمی دادیم چقدر در مقابل مخالفان شما ایستادیم کابینه شما کمر مردم فقیر و بیچاره را شکست خدا از شماها خیانتکاران به ملت ایران نگذرد.

  • تف
    0

    لعنت به اونایی که بهش رای دادن....خوشحالم که هنوزم به هیچکی رای ندادم....ولی خاااااک تو سر کسایی که به این میگفتن عاشقتیم خااااااااااک

  • وطن دوست
    0

    بخدااگر روحانی محاکمه نشه وبه زندان نیفته دیگر همه چیزفایده ای ندارد

  • کرج
    0

    آب از جای دیگه گل آلوده

  • محمد ساندیس خورم
    0

    ای به روح....احمدی نژاد که میلیارد ها دلار ربود و حسن نتونست با کلیدش گندکاری مموتی را درست کند

    نظرات شما -
    • مملی فشفشه
      0

      روحانی به حمایت جاهلانی مثل تو نیاز دارد. یک تار موی گندیده احمدی نژاد صد شرف داره به کل تبار روحانی

  • گمنام
    0

    من برای همه شماها متاسفم که چهل سال و به امید واهی و ...عمرتون تلف کردید و جز سختی و رنج ایرانی جماعت نداشت و من بعد هم نخواهد داشت چرا که بیسوادی جهل خودش دنیایی است

  • ایرانی
    0

    روحانی درتلویزیون: ما «علی برکت‌الله» گفتیم ولی کار را مردم انجام دادند/ افتتاح‌ها خاری بر چشم توطئه‌گران بود . ر روحانی درخلوت بابعضی وزرا ودزدان ورانت خوارهای اطرافش: ما«علی برکت الله »گفتیم تاباکمک هم وآقازاده ها،بیت المال راغارت وجیب مردم راخالی وکدخدا را راضی ومزدم راناراضی نگهداریم تا...-علی برکت الله....-افتتاح ها خیمه شب بازی ست برای فریب مردم!

  • ملت
    0

    الهی بریدکه برنگردید

  • ..
    0

    بري و سنگ سياه هم پشتت ، كه روزگار مردم و سياه كردي

  • پ.ح
    0

    سلام روحانی وقتی در مناظرات اول هر 4سال وعده هائی که داد برای پیروزی و یا گول زدن مردم در انتخاب اگر در طول زمامداری و ریاست به نتیجه رسید که نمیتواند عمل کند از مردم عذر میخواست و کناره گیری میکرد و اینطور مردم را با خاک سیاه نمی نشاند واقعا مردم در سختی و بدبختی و فلاکت ووو افتاده اند هر چند خیلی دروغ گفت !!؟؟

  • امیر محمدی
    0

    بدون استثنا بی لیاقت ترین...بی تدبیر ترین..بی کفایت ترین..پیر ترین..همین دولت تبعیض و بی تدبیر بود که در دوره این دولت فشار اقتصادی و گرانی مسکن و خودرو و اقلام خوراکی و مصرفی و....کمر مردم رو شکست..لعنت بر قوم ضالمین...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      موافقم

    • کاربر ناشناس
      0

      منم باشما موافقم

  • ازارت
    0

    علی بابا رفت(روحانی)خداکنه تمام دارو دسته اش هم برن کسی ازشون نمونه تو دولت بعد که اونارو هم علی بابا میکنن

  • احمد
    0

    سلام بی کفایت ترین و بی عرضه ترین رئیس جمهوری که تا حالا دیدم بقال سرکوچه ما از اون با سوادتر بره گم شه

  • حمزه
    0

    من که ازدین ومملکت وانتخابات وهمه چیزدراین۸سال بیزارشدم

  • فریبا حسین پور
    0

    بری برنگردی ....خیر نبینی انشالله خدارو‌شکر که تو هیچ‌رای گیری شرکت نکردم ...انشالله خدا جوابتو بده

  • فریبا حسین پور
    0

    بری برنگردی ....خیر نبینی انشالله خدارو‌شکر که تو هیچ‌رای گیری شرکت نکردم ...انشالله خدا جوابتو بده

  • بختیار
    0

    روحانی اینه عبرت بود برای نسل‌های بعدی خدا ازش نگزرد

  • حیدری
    0

    اگر ترامپ از برجام خارج نمیشد الان وضع مردم این نبود مقصر روحانی نبود ترامپ باعث بدبختی ما شد روحانی نیتش بد نبود ولی نشد

  • ساچو
    0

    دررابطه با عملکرد دولت روحانی نظرات کافی میباشد. نظر بنده درابطه با عکس( حسن زیر باران وچتر......) میباشد.مگر نه اینکه ایشان رئیس جمهور یک کشور اسلامی و تشیع مذهب رسمی آن کشور است.خب در عکس همگی زیر باران وفقط روحانی زیر چتر، چتری که ( جسارتا) یک گماشته در رکاب روحانی است.اول همه ایشان نفر دوم کشوری که ( میخواهد الگوی جهان اسلام باشد) هستند، آیا بزرگان مذهب(درجه یک) تشیع اینطور رفتار میکردند حاشا وکلا.یاد فیلم محمد رسول الله ص و بلال حبشی افتادم.آقایون نکنید از این قبیل کارهارا مردم تیز بین وزرنگ هستند و کلا کار زشتی میباشد اینطوری انقلاب را میخواهید صادر کنید؟؟؟؟؟؟؟ اشرافی گری آفت ایده انقلاب اسلامی است................................. این عکس مرا یاده امپراطور ژاپن انداخت

  • ن تلف
    0

    تعریف جدید برای دو کلمه تدبیر و امید ارایه شد . خیلی جاها دیگه می ترسم از این دو واژه استفاده کنم

  • جواد
    0

    امیدوارم اون دنیا بتونه جواب مردمو بده

  • من وما=ایران
    0

    والاه به جرات میشه گفت .مغول هم نتوانسته بود همچین بلایی سر ایران بیاورد و البته اگه مقصر حسن آقا و دولت ایشون هست .باید محاکمه بشن ..نه اگه بی تفاوت باشند و سرپوش بزارن سر کاراش اونوقت قضیه فرق میکه ..یعنی حسنی کاره ای نبوده.و همین داستان ادامه پیدا خواهد کرد و........

  • مریم کیانی
    0

    فقط خودشو کابینشو واگذار می کنیم ب خدا یدوالله فوق ایدیهم

  • azad
    0

    او دوباره از همه شما اصلاح طالبان سواری خواهد گرفت ! این خط و اینم نشان +

  • درخشان
    0

    الی برکت اله گفتن تموم شد

  • A.sh
    0

    حسن روحانی الهی که خیر نبینی . الهی به چکنم چکنم روزگار کرفتار بشین

  • حسین
    0

    اینها باید محاکمه شوند نه به خاطر خیانتی که کردن حالا بماند به خاطر ترک فعلی که اقای رئیسی میگن

  • سیدعلی احمدی
    0

    بری که بر نگردی.هر چی بگم تایید نمیشه همونی که تو دلتون دارین بهش میگین منم همون

  • آقا جواد
    0

    خانه از پای بست ویران است، تفاوتی بین این و آن نیست هر کدام باید سیاستهای کل نظام را پیاده کنند، و در کلیت سیاستها و …. ایراد وجود دارد. وقتی کسانیکه درس اقتصاد، سیاست، صنعت، تجارت،…. نخوانده اند و پستهای اینچنینی را اشغال می‌کنند بنابه مصلحت نظام…. و نه مصلحت مملکت و ملت، انتظاری بیش از این نمی‌شود داشت. از ماست که بر ماست.

  • بهمن اميري
    0

    باسلام و درود به ملت دلیر و سرافراز واقعا در تمام ابعاد دولت روحانی پست ترین کتیف ترین و رذل ترین دولت تاریخ ایران خواهد بود بسیاری از فرصتهای طلایی و شکوفایی را عمدا از جوانان و نخبه های علمی و جهادی گرفت واین تازه قصه اولیه مصیبت ایشان هست که اینده هشتاد درصد خیانتهای اینان برملا خواهد ملت فهیم ایران ریس جمهورمنتخب خودرا باید باید براساس شناخت نه احساس انتخاب نمایند۔نصر من الله وفتح قریب

  • حسین شیرنژاد
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم مقام معظم رهبری در دیدار آخر با رئیس و کابینه ی دولت دوازدهم همه چیز را در مورد جناب آقای روحانی و اعضای دولت ایشان به وضوح بیان فرمودند.سخنان حکیمانه ی امام خامنه ای فصل الخطاب تمام نظرات است.باید به جناب آقای روحانی و دولتش گفت ،*از کوزه همان برون تراود که در اوست * تراوشی که چندین سال وقت کشور و...صرف مذاکرات بیهوده با کدخدا و غرب شد و دیگر هیچ.برای هیچ بر هیچ مپیچ.ولی به حول و قوه ی الهی با آمدن جناب آقای رئیسی قطعا این رویکرد و نگاه به بیرون تغییر خواهد کرد.به قول سردار دلها ما ملت امام حسینیم ،ما ملت شهادتیم.تاریخی سرتاسر مبارزه با بیگانگان داریم،نه احتیاجی به کدخدا داریم و نه زیر بار زورگویهای کدخدا و هم پیمانش خواهیم رفت.یقیناگشایش در تمام عرصه ها بوجود خواهد آمد.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

  • حسین نوری
    0

    اگر عملش وظیفه بوده ،هیچ ،اگر رضای خدا بوده قبوله شه ،اگر کم کاری وسهل انگاری بوده ، خدا نبخشه ،اگر خیانت بوده ، انشاالله سزایش جهنم باشه ،

  • کار بر ناشناس
    0

    خدا حافظ ای دولت ناامیدی و تدبیر.کارنامه ات جلوته خودت ببین .رجوع کن به وجدانت همین برات بسه از اینکه روزو با صبحی شروع می کنیم تو رو نبینیم و صحبت ها تو نشنویم بزرگ ترین خوشی ماست. تاریخ بزرگ ترین درس برای آیندگان.

  • کاربر ناشناس
    0

    باید محاکمه شود تا دلمون خنک شودبرای همیشه اسمش بعنوان یک رئیس جمهوری که به ملتش تا تونست خیانت کرد ثبت شد .

  • ایرانی صبور!
    0

    4 یا 8 سال دیگه همین حرف هارو برای قاضی القضات سابق جناب رئیسی خواهید زد

  • کاربر ناشناس
    0

    موندم با چه رویی باید تو جلسه تنفیذ رئیس جمهور منتخب بیاد.

  • علی
    0

    با سلام اقای روحانی کاری کرد که مردم پیوسته به روح رضاشاه سلام وصلوات میفرستند . او بی عرضه ترین دولت را تشکیل داد . اگر یک چوپان را رئیس دولت گذاشته بودند بهتر عمل میکرد .

  • اسدی
    0

    ایشان فقط یک مترسک بی خاصیت بودند و بس

  • مرد میدان
    0

    جز بدبختی و فلاکت چیزی برای مردمت به یادگار نذاشتی اگه اون دنیایی باشه که قطعا هم هست گردن کلفتت رو میگیرم .....

  • احمد
    0

    چرا وعده های دولت روحانی محقق نشد؟ جوابش را در اين ۵ پرده كه آدم با ذوقى نوشته میتوان ديد: نمای نزدیک از رییس جمهور و مقام معظم رهبری در پنج پرده...! پرده ی اول: رئیس جمهور در اجتماع مردمی در حین یکی از سفرهای استانی: دیپلماسی عرصه مذاکره، ارتباط و احترام متقابل کشورهاست، ما آماده ایم که در این عرصه سیاست خارجی را متحول نمائیم. رهبر معظم انقلاب در جمع جمعی از طلاب حوزه علمیه (دو روز بعد): اینکه عده ای میگویند دیپلماسی عرصه ارتباط و احترام متقابل است سخنی ست که یا از سر نافهمی و نداشتن شعور انقلابی ست و یا خیانت و وطن فروشی ست. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران اینطور نبوده و انشاءالله نباید اینطور باشد. پرده ی دوم: رئیس جمهور در جمع مدیران برخی موسسات سرمایه گذاری خصوصی و بانکها: ما باید بدانیم که اقتصاد با شعار درست نمیشود، باید در این عرصه گامهای عملی و واقع گرایانه در جهت جذب سرمایه گذاری های خارجی برداشته شود. باید امنیت برای آن سرمایه گذار خارجی درکشورمان فراهم شود که بیاید و سرمایه گذاری کند. رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور بسیجیان: بنده این روزها زیاد میشنوم که بعضی آقایان صحبت از سرمایه گذاری خارجی میکنند، چراغ سبز میدهند به دشمن برای نفوذ که بیائید اینجا امن است...این حرفها حرفهای درستی نیست، ملت ایران دندان طمع سرمایه گذار خارجی را در دهانش خرد خواهند نمود. پرده ی سوم: رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن: فضاءکشور باید به سمت دوستی و تفاهم و گذشت برود، اگر یک زمانی یک اتفاق تلخی در کشورمان افتاده است امروز باید مسائل را حل کرد، با گذشت با بزرگواری با... رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق: من به شماعرض میکنم اینها که در تریبون های رسمی صحبت از گذشت و بخشش میکنند، اگر به این رویه ادامه دهند خود به زودی نیازمند گذشت و بخشش مردم مسلمان ایران خواهند شد. پرده ی چهارم: رئیس جمهور در جمع استانداران: ما نمیدانیم که با این برادران که برای خودشان اسکله دارند و کرور کرور جنس قاچاق وارد کشور میکنند چه بایدبکنیم...بعد همین ها میآیند و بعنوان مدعی در رسانه هایشان علیه دولت مینویسند و میگویند این رونق اقتصادی پس چه شد؟...شما دست از قاچاق بردارید، رونق هم به امید خدا به اقتصاد ایران میآید. رهبر معظم انقلاب دو ساعت بعد در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: سپاه خالص ترین، دلسوزترین و لایقترین نیروی نظام و اسلام است... حالا یک عده ای پیدا شده اند که میگویند سپاه نباید در امور اقتصادی دخالت کند.. پرده ی پنجم: رئیس جمهوری: باید در فضاء داخل کشور نیز مثل عرصه بین المللی کاری کنیم که همدلی و اعتماد و دوستی تحکیم شود. برجام۲، برجام۳، برجام۴ رهبر معظم انقلاب (ساعتی بعد): این حرفهایی که اینسو و آنسو گفته میشود در مورد برجام دو و سه و چهار خواست آمریکا و ایادی داخلی اش است و تبلیغ چنین چیزهایی قطعاً از روی نادانی ست. و بدین منوال 8 سال بر 8 سال های قبل گذشت

    نظرات شما -
    • احمد دردغ نگو
      0

      جناب پرده فروش : الان عصر اینترنت است سخنرانی ها و فیلم ها موجود است شما نمی خواهد با تقطیع کردن سخنان مردم رو گول بزنی .پس و پیش حرف را بزنی دیگه دوره این کارا گذشته !

  • حسن
    0

    سلام بی عرضه ترین دولت و بی لیاقت ترین افراد در دولت حسن کلید وجود داشت که مردم را بیچاره کرد فقر وفساد بهترین دستاورد حسن کلید بود فساد ملی و فساد اجتماعی و بی بندوباری

  • مردم
    0

    همشون با شعار میان سر کار و فقط وقت میکشن کارهای زیر بنایی با شعار دادن و انتقاد از نفرات قبل تر به هیچ وجه سرانجام خوبی برای مردم و کشور به همراه نداره

  • امیدرحمانی
    0

    فاسدترین وناکارامدترین دولت تاریخ ایران

  • بنده ی خدا
    0

    بغضی از حرف ها مثل نکاتی که در مورد طرح صیانت گفتید کارشناسی نیست! دولت روحانی رو خلاصه در چند کار کردید... خیلی فراتر از اینها خرابی به بار اوردند.... کاش به تمام ابعاد و تأثیرات اونها می‌پرداختید... ما هیچ گاه دلمان برای دولت روحانی و تفکراتش تنگ نشده و نخواهد شد

  • من یک رزمنده زمان جنگ هستم
    0

    سلام 8سال حسن روحانی بلابی به سر کشورآومده 40 سال درست نمیشود دلار حدود 1300تومان شد 37الی40 /60 تن طا کم شدوخانه متر3 تون شده 60 تون پراید 7 تون شده 141 تون مرغ کوشت نان چون برادار ودختر خواهزاده دوستان خارج خرج زیاد داشت من 54سال از خداوند سن گرفتم بی کفایت و بی عرضه ترین ریس جمهور ندیدم در روز قیامت پیش شهدا باید جواب گو باشید خلاصه من از ریس جمهور این رو فهمیدم فقد به خودش و ریشاش میرسید و میخندید سیر از گرسنه چه خبری دارد

  • فردین
    0

    بری دیگه برنگردی روباه بنفش قالب نون وپنیر ازمون گرفتی انشاالاه که خیر نبینی چقدر کلک زدی دروغ گفتی همه مونو از دین زده کردی خیلی :بی وجدان تو همش زیر لحاف بودی همه چیز گرون شد فرداش میفهمیدی

  • بدبخت شده بدست روحانی
    0

    ان شاء الله که خودش و خانواده اش و نسل اندر نسلش به پایان برسند با هیئت دولتش و هر کس دیگه ای که در بدبخت کردن این مردم سهیم بود...

  • خبر غیر فوری
    0

    یکی از عوامل تشویق مردم برای انتخاب روحانی و حامیانش سایت هایی مثل شما هستن الانم که پیشاپیش دنبال تخریب دولت جدیدی هستید !

  • محمدرضا بابایی
    0

    بخشش وعفو لازم نیست محاکمه

  • حسین
    0

    از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست داریم برای این همه خیانت به مملکت حسن روحانی وزرای خائنش مانندوزیرنفت وزیراسبق راه ترابری ودیگرخائنان کابینه به پای میز محاکمه بکشن تابارمنفی روحی مردم کاسته شودانتظار ملت از قوه فضائیه

  • مکارم شیرازی
    0

    دوستت دارم روحانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها