بازداشت ۷ متهم تروریستی در شمال و کشف ۲ بمب در جنوب عراق/ کشته شدن یک سرکرده داعش در شرق

منابع امنیتی عراق از بازداشت هفت متهم تروریستی و خنثی کردن دو بمب در جنوب بغداد خبر دادند. همچنین نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق در موصل اعلام کردند، ابوسعد السمین یکی از سرکردگان داعش در عملیات امنیتی در شرق کشور کشته شد.

بازداشت ۷ متهم تروریستی در شمال و کشف ۲ بمب در جنوب عراق/ کشته شدن یک سرکرده داعش در شرق

مرکز رسانه امنیتی عراق اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به تلاش‌های خود برای تعقیب تروریست‌های داعش و گروه‌های قانون شکن ادامه داده و توانستند هفت متهم تروریستی را در شمال عراق بازداشت کنند.

سازمان اطلاعات وزارت کشور امروز شنبه گفت، هفت متهم تروریستی و مسؤول حمایت لجستیکی در کرکوک بازداشت شدند.

در بیانیه این سازمان آمده است: آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال تلاش‌های میدانی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات درباره گروه‌های زیرزمینی و از طریق عملیات پیش‌دستانه واحدهای نظامی در استان کرکوک صورت داده و توانست هفت مظنون تروریستی را بازداشت کند.

این سازمان افزود، آنها اعتراف کردند با داعشی‌ها بیعت کرده و حمایت لجستیکی برای عناصر داعش فراهم می‌کردند.

همچنین نیروهای عراقی توانستند دو بمب را در منطقه المناری در جنوب بغداد خنثی کنند.

نیروهای عراقی همچنان به عملیات پاکسازی و تعقیب داعشی‌ها برای تضمین عدم بازگشت مجدد داعش ادامه می‌دهند.

در عین حال در بیانیه سازمان مبارزه با تروریسم آمده است: ابوسعد السمین سرکرده بخش ابی ذر الغفاری در نزدیکی دریاچه تلال حمرین در استان دیالی بود که تاثیر و نقش زیادی در عملیات بمب‌گذاری و آماده سازی افراد انتحاری داشت.

این سازمان اضافه کرد: سازمان اطلاعات ما فعالیت این تروریست را برای مدتی زیر نظر داشت و ضربه‌ای کشنده در زمان مناسب به او وارد کرد.

سازمان مبارزه با تروریسم افزود: جزئیات این عملیات مهم را به دلایل مربوط به تامین منابع اطلاعات و موفقیت کامل این عملیات و وظایف اجرایی متعاقب قبلا اعلام نکردیم.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها