پیکر مهرزمان فخار منفرد به سوی خانه ابدی بدرقه شد

پیکر مهرزمان فخارمنفرد هنرمند فقید روز شنبه ۹ مرداد ماه به سمت خانه ابدی بدرقه و خاکسپاری شد.

پیکر مهرزمان فخار منفرد به سوی خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر مهرزمان فخارمنفرد هنرمند فقید روز شنبه ۹ مرداد با حضور خانواده ایشان و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و سید عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی نیز حضور داشتند.

نیکنام حسینی‌پور ضمن عرض تسلیت به جامعه هنرمندان پیشکسوت و خانواده محترم استاد مهرزمان فخارمنفرد گفت: از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش. ‎غم از دست دادن بانوی هنرمند و هنرآفرین غم بزرگی است او که همواره در دنیای هنر پر تلاش بود و امیدوار و در مسیر اعتلای هنر نگارگری گام برمی‌داشت. من حدود ۹ ماهی که خدمت شما هنرمندان هستم اولین دیدارم با این بانوی هنرمند بود.

وی به ویژگی‌های شاخص استاد فخارمنفرد اشاره کرد و افزود: ایشان مناعت طبع عجیبی داشت و همیشه دغدغه اهالی هنر را داشت در این مدت که من در خدمت اهالی هنر هستم پیگیر مسائل و مشکلات چندین هنرمند بود وحتی حال خانواده هنرمندان فوت شده را می‌پرسید و خودش به من می‌گفت خداوند بعضی از مسولیت‌ها را به من داده که نمی‌توانم از زیر بارش شانه خالی کنم.

حسینی‌پور ادامه داد: استاد فخارمنفرد به هنرش عشق می‌ورزید و دغدغه‌مند بود که هنرهای اصیل ایرانی اسلامی در حال فراموشی هستند و ذائقه‌ها تنزل پیدا کرده‌اند، تابلوی معراجش و تابلوهای گل و مرغش میراث ماندگار آن زنده‌یاد است و قطعاً فرزند عزیزش آقا شاهین خوب میراث داری خواهد بود که از هنر مادرش میراث‌بانی کند. حفظ و نگهداری این آثار که متعلق به یک دوره تاریخی است، مهم است و در این خصوص هم هر کاری از دست مؤسسه برآید کوتاهی نخواهد کرد زیرا آن زنده یاد آثارش را هم مثل فرزندش بسیار دوست می‌داشت.

وی با اشاره به تجربیات گران‌بهای استاد فخارمنفرد بیان کرد: ایشان در انتقال دانشش و معرفت و تجربه گرانسنگی که داشت کوتاهی نمی‌کرد و شاگردان زیادی را تربیت کرد و معرفتش نسبت به کارش بسیار زیاد بود، البته از نامهربانی‌های روزگار هم گله داشتند. استاد بسیار مهربان بود. همانگونه که مهرزمان بود، نامش هم مهر می‌افزود.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: منزل ایشان پاتوق هنرمندان بود و هنرمندان به راحتی درب منزلش را می‌زدند و در همین گعده ها بود که مشکلات هنرمندان طرح می‌شد و ایشان خودشان را موظف به پی گیری می‌دانستند و هر جا هم برنامه‌ای بود سعی می‌کرد حضوری تأثیر گذار داشته باشد و چقدر زود این هنرمندی که دوران انتقال تجارب خودش را سپری می‌کرد از دست دادیم.

در ادامه، مراسم سید عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی، ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و خانواده گرامی استاد فخارمنفرد اعلام کرد که دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز پیام تسلیتی فرستاده است.

هم چنین خواهر استاد فخار منفرد با خواندن ابیاتی اندوه خود از فراق استاد را بیان کرد.

در ادامه استاد عشرت سیروس هنرمند پیشکسوت سفالگری، داود رواسانی هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی و صفا آقاجانی هنرمند عرصه هنرهای نمایشی درباره ایشان صحبت کرده و یاد استاد را گرامی داشتند.

در پایان شاهین مسلم، فرزند استاد مهرزمان فخار منفرد از حاضرین تشکر و قدردانی کرد.

منبع: روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها