دلار بدترین عملکرد ۲ ماه گذشته را به ثبت رساند

دلار طی هفته‌ای که گذشت، بدترین عملکرد هفتگی از ماه می تاکنون را به ثبت رساند.

دلار بدترین عملکرد ۲ ماه گذشته را به ثبت رساند

در آخرین معاملات شب گذشته بازار جهانی ارز شاهد رشد نسبی افزایش قیمت دلار بودیم اما با این حال دلار آمریکا در هفته‌ای که گذشت بدترین عملکرد خود در دو ماه گذشته را به ثبت رساند.

به طور کلی روز گذشته به خاطر افت شاخص‌های بازار سهام از یک سو و انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا از سوی دیگر شاهد رشد ارزش ارزهای مرجع از جمله دلار بودیم.

درواقع اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا، باعث شد تا شاهد آن باشیم که روند یک ماهه رشد ارزش دلار در بازار جهانی متوقف شود.

شاخص ارزش دلار در معاملات شب گذشته ۰.۳ درصد بالا رفت و به ۹۲.۱۸ واحد رسید. با این حال اما نسبت به هفته گذشته حدود ۸ دهم درصد پایین‌تر بسته شد و بدترین عملکرد هفتگی از ابتدای ماه می تاکنون را به ثبت رساند.

بدترین عملکرد دلار در دو ماه گذشته رقم خورد

نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا از یک سو و انتشار آمارهای ناامیدکننده درباره سود شرکت‌هایی نظیر آمازون باعث ریزش بازارهای سهام طی روزهای گذشته شده است.

کیسی لاین، مدیر موسسه بیکی اَسِت، می‌گوید: ما در روزهای پایانی ماه قرار داریم و ماه آگوست در بازارهای مالی و بر مبنای نمودارهای فصلی بدترین ماه است.

وی می‌گوید: در کنار شیوع نوع دلتای کرونا اقدامات دولت چین هم باعث شده تا سرمایه‌گذاران نگران شده و من فکر می‌کنم آنها نگران یک اصلاح قابل توجه در بازارهای سهام هستند و بنابراین شاهد آن هستیم که دلار دوباره به پناهگاهی برای آنها بدل شده است.

ارزش ین ژاپن و کرون نروژ هم که دوباره به عنوان پناهگاه حفظ ارزش دارایی‌ها به آنها نگاه می‌شود نیز به ترتیب ۰.۲۶ درصد و ۱.۲۷ درصد رشد کرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • دارا و سارا
    0

    هر ده دلار هزار تومان این است دولت 12+1 یعنی رئیسی فاتحه دلار خوانده شد دلار امریکا با افتخار از ریال ایران دعوت کرد تنها پولی ک ارزش جانشینی دلار را دارد ریال ایران است نه یور اروپا دیگر نگران نباشید با ده ریال می توانید صاحب مسکن در بهترین نقاط دنیا باشید هر هزار متر مسکن جردن فقط ده ریال عجله نکنید هر هزار متر مسکن خردن به ده پشیز خواهد شد چ می کنه کی گفته 13 نحسه نحسی 13 دروغ بزرگی بود

  • متین
    0

    اوضاع جالب نیست مسئولین بی مسئولیت اگر در برجام بخان سرسختی کنن مشکل ساز خواهد شد

  • ناشناس
    0

    متاسفانه تنها در کشور مقامات حفظ ریاست و صندلی و محافظت از اختلاس گران است اکه مرم همدیگر را بخورند کاری ندارند

  • به نماینده مجلس
    0

    صیانت از ارزش پول ملی هم حق مسلم ماست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها