نماینده دزفول در مجلس در گفتگو با خبر فوری:

همه معترضان خوزستانی نبودند/ در حد آب شرب به اصفهان ببرید تا خوزستان نابود نشود/ قطع اینترنت در استان را پیگیری می کنم

نماینده مردم دزفول در مجلس درباره بحران خشکسالی خوزستان گفت: خشکسالی یا به‌ دلایل طبیعی یا بی دقتی مسئولان رخ می دهد.

همه معترضان خوزستانی نبودند/ در حد آب شرب به اصفهان ببرید تا خوزستان نابود نشود/ قطع اینترنت در استان را پیگیری می کنم

سید احمد آوایی در گفتگو با خبرنگار خبر فوری درباره دست داشتن مسئولین در بحران خشکسالی افزود: نظر کارشناسان این است که خطایی رخ داده و آن هم این است که مسئولین مربوطه در وزارت نیرو در زمستان می‌توانستند رهاسازی آب کمتری از سدهای دز و کرخه انجام دهند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه تظاهرات و اعتراضات مردم پیش آید، حدودا سه ماه پیش در جلسه ای که با مدیرعامل سازمان برق خوزستان و وزارت نیرو داشتیم، درخواست کردیم که رهاسازی بیشتری از سد صورت بگیرد تا بخشی از مشکلات مردم خوزستان حل شود، اما به حرف ما گوش نکردند و به دلیل ضعف کارشناسی، درک درستی از مسئله نداشتند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه ای که همراه با وزیرنیرو، وزیر جهادکشاورزی و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، تصمیم برای چند اقدام صورت گرفت؛ یکی از مهمترین اقدامات، پرداخت خسارت به کشاورزان و سه سال مهلت دادن به آنان جهت پرداخت اقساط وام هایشان به بانک هاست.

خوزستان به سمت نابود شدن می رود

آوایی در رابطه با انتقال آب از سرشاخه ها ادامه داد: اگر انتقال آب به دیگر استان ها، در حد آب شرب باشد برای خوزستان مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیازی به تونل کشیدن ندارد و با لوله کشی می شود آب را انتقال داد، اما اگر قرار است علاوه بر آب شرب، آب کشاورزی و صنعت را هم انتقال دهند، استان خوزستان گرفتار می‌شود و به قیمت آباد کردن برخی استان ها مانند اصفهان ، خوزستان به سمت نابود شدن می رود.

همه معترضان خوزستانی نبودند

وی درباره اعتراضات مردمی خوزستان گفت: تنها بخشی از معترضین، کشاورزان بودند اما بخش دیگر حتی خوزستانی نبودند و از دیگر شهرها آمده بودند و تعدادی هم فقط به قصد آشوب آمده بودند.

آوایی تصریح کرد: در ارتباط با تظاهرات، عوامل خارجی و مخالفین نظام نیز دست داشتند و سوء استفاده کردند اما اعتراضاتی که در رابطه با کشاورزی و کمبود آب بود به حق بود و نمی توانیم بگوییم تمام معترضین ضد انقلاب بودند و باید انصاف داشت.

قطعی اینترنت در خوزستان را پیگیری می کنم

وی در رابطه با دلیل قطعی اینترنت در خوزستان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: به دلیل مشغله کاری بالا در رابطه با خشکسالی، فرصت پیگیری دلیل قطعی اینترنت از کارشناسان مربوطه را نداشتم اما حتما پیگیری خواهم کرد.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • کاربر ناشناس
    0

    ضد انقلاب کسانی هستند که ضعف کارشناسی دارن و ضد انقلاب تر از اونا کسانی که افراد بیسواد و دچار ضعف کارشناسی رو مدیر و مسئول امور کشور کردن هر جا به مردم ظلم کردین و صدای مردم رو در آوردین یا بگین ضد انقلاب بودن یا عوامل خارجی مثل بقیه مصیبتهای مالی که در اثر سیری ناپذیری یک عده برای مردم درست کردین و هی ارتباط میدین به امریکا و برجام آقا جان قبول کنین که بعد از ۴۲ سال و این همه فلاکت برای مردم کرم سیب از خود سیبه نه به امریکا ونه به برجام مربوطه

  • سید حسین
    0

    بسیاری از معترضان آمریکایی و انگلیسی بودند اصلا اهل خوزستان نبودند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخخخخخ ننگ باد ننگ بر دروغگو

  • زیلان
    0

    دزفولی چرا این شل را نماینده انتخاب کردن!!!

  • سینا
    0

    مردک بی سواد آب خود اصفهان و حق آبه ی زاینده رود و کشاورزاشا دارند میدن یزد بعد تو میگی فقط در حد آب شرب آب به اصفهان بره آخه لامصب آگه آب به اصفهان میومد که زاینده رود خشک نمیشد و اینقدر اعتراضات کشاورزا اصفهانی رو نداشتیم . اگه هور العظیم خشک شده اینجام تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان خشک شده . خواهشا دیگه دروغاتونا جای دیگه ببرید که ضعف مدیریتیتون با این حرفا فراموش نمیشه .

    نظرات شما -
    • ممّد
      0

      لعنت به دروغگویی مث این نماینده

  • محسن
    0

    برخی از معترضان اهل جمهوری چک،اسکاندیناوی، فرانسه، جزایر قناری، ماداگاسکار، گینه بیسائو و سودان بودند.

  • داداشی
    0

    تو بی خدا باش هر چه میخواهی بگو .یک تظاهر کننده غیر خوزستانی را چرا دستگیر نکردید با وجدان !.چرا از شهدای خوزستان نمیگی ؟چرا از خشکاندن عمدی غرب خوزستان برای حفاری چاههای نفت حرفی نمیزنی؟ به منزل اعلام کن دور بعد هم خودم نماینده هستم.

  • ایرانی
    0

    چاپلوس و دروغگو.

  • به یاد حاج قاسم
    0

    سلام آقای نماینده محترم اگه واقعا از خطه شهید پرور خوزستانی حتما سال 98رو به یاد داری که به دلیل آتیش بیاری یه عده برخی مردم ساده دل جلوی ادامه پروژه‌ی ملی تونل رو گرفتن و بعد سیل اومد و چه بلاها که سر مردم بیچاره نیومد بهتره به جای اینکه حرفهای قومیتی مطرح کنید و نوک دماغتونو ببینید برای حل مشکل آب در سطح کشور طرح های ملی در مجلس تصویب کنید و ترک و لرو عرب و اصفهانی و یزدی و ...غیره رو به جان هم ندازید فراموش نکن برادر من همه در یک کشتی نشسته ایم و اسم اون ایرانه پس بر طبل تفرقه نکوب. با علی

  • امید
    0

    آقای دزفولی با پاک کردن سوال و آدرس غلط دادن نه تنها مشکل حل نمیشه ، بلکه خودتون را هم فریب دادید و کشور را به نابودی می کشانید.

  • مش جمعه
    0

    آوایی چرا فقط اصفهان را بیان میکنی.آب سرچشمه های سد دز( پشت کوی موگویی و الیگودرز ) به اصفهان و گلپایگان و خوانسار و خمین و محلات و دلیجان و قم و...روانه شده اند.متاسفانه روستاهای عسگران الیگودرز خالی از سکنه شده و از همه مهمترآب الیگورز را به قم برده اند و آب شرب الیگودرز از شهرستان ازنا تامین میشود.

  • بهروز
    0

    متاسفم برای مردمی که چنین نماینده بی سواد وکودن را روانه مجلس کرده وانتظار دارند برای انها تصممیم گیری کرده . زیرا ایشان فرق دوغ ودوشاب را نمیداند . نماینده ای که نداند در حوزه انتخابیه واستان خود چه میگذرد به درد طویله میخورد . اینانی که همدست همان هایی هستند که بوجه سازمان اب استان خوزستان را اختلاص کردند و بدنبال پاک کردن صورت مسئله و به انحراف کشیدن مردم خوزستان وایجاد تفرقه بین مردم استانهای خوزستان واصفهان وچهارمحال وبختیاری هستند . مردم این سه استان درکنارهم با آرامش وصمیمیت زندگی میکنند .اما یکسری ادم نما همچون نماینده دزفول ودر دوره قبل نماینده ایزه باعث تفرقه بین استانها شده اند

  • تورج میرآب
    0

    آب و هوا حق همه صبر بی خوده آنقدر روحانی فشار آورد که مردم خوزستان حکومتو بپاشانن نشد شما مردم خوزستان چرا تا حالاهم صبر کردین باید مشگل شما حل میشده تا حالا مگه ایران فقط تهرانه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها