عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای مطرح کرد:

رانت ۱۰۰۰ میلیاردی برای حمایت از سرویس های داخلی اینترنتی

عضو هیأت مدیره نظام صنفی رایانه ای تصریح کرد: یک رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند.

رانت ۱۰۰۰ میلیاردی برای حمایت از سرویس های داخلی اینترنتی

نیما نامداری با اشاره به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اظهار داشت: تدوین‌کنندگان این طرح می‌گویند تا زمانی که جایگزین مناسب داخلی برای این سرویس‌ها نباشد فیلتر نخواهند شد.

وی افزود: برای سال۱۴۰۰ چیزی حدود هزارمیلیارد تومان بودجه برای سرویس‌های داخلی درنظر گرفته می‌شود. این یعنی یک رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند.

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای گفت: از آن طرف تقریبا تمام کسب‌وکارهایی که به اسم سرویس بومی در این سال‌ها منابع دولتی را به‌خود اختصاص دادند هیچ‌کدام توفیقی در جذب کاربر نداشته‌اند. دلایل این موضوع واضح است.

نامداری خاطرنشان کرد: تصور اینکه می‌شود سرویس‌هایی مشابه اینستاگرام و واتساپ و گوگل و لینکدین و توییتر و فیسبوک و... ساخت و دولت هم کارفرمای آن باشد ناشی از بی‌تجربگی و بی‌اطلاعی از دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال است.

منبع: همشهری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • --
    0

    اگر غیراز این بود باید شک می کردید نمایندگان حداقلی (زاکانی, آقاتهرانی و ......... ) (حضرات پایداری) هر جا ردپایی از رانت بوده همیشه اولین ها بودند

  • خرمشهر
    0

    همه جور سلاطین اینهم سلطان اینترنت خدا به دادمون برسه الهی کرونا هرچه ادم رانت خوار رو بگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها