اطلاعات جامع در مورد لمینت دندان و کامپوزیت دندان

داشتن لبخندی زیبا برای هر فرد می تواند مطلوب باشد و لازمه آن داشتن دندان های مرتب و خوش رنگ است. هر چند مدت ها قبل این موضوع برای بسیاری از افراد آرزویی بیش نبود، امروزه داشتن لبخندی زیبا و جذاب موضوعی دست نیافتنی نیست.

اطلاعات جامع در مورد لمینت دندان و کامپوزیت دندان

روش های مختلفی ابداع شده اند که به افراد کمک می کنند لبخندی زیباتر و در نهایت چهره ای جذاب تر داشته باشند.

کامپوزیت ها و لمینت دندان ها از جمله روش هایی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. هریک از این روش ها ویژگی ها و مزیت های منحصربه فردی دارند که افراد باتوجه به نیاز خود یکی از آن ها را می توانند انتخاب کنند.

لمینت ها

لمینت روشی است که با استفاده از آن می توان برخی مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کرد. جنس لمینت ها سرامیکی است. با وجود ضخامت کم و ظرافتی که دارند از مقاومت بسیار بالایی برخوردار اند. احتمال شکست آن ها بسیار کم است. معمولا لمینت ها طیف رنگی متنوعی دارند که فرد می تواند یکی از این رنگ ها را متناسب با چهره ی خود انتخاب کند. رنگ آن ها نسبتا ثابت است و مواد غذایی رنگی و... رنگ آن ها را تغییر نمی دهد. با این حال پیشنهاد می کنیم بعد از انجام لمینت مصرف بعضی خوراکی ها را کم تر کنید.

کامپوزیت ها نیز مانند لمینت ها به منظور رفع مشکلات ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو این روش به یک منظور و هدف استفاده می شوند ولی در روند انجام کار متفاوت اند.

این دو روش تفاوت هایی دارند که از جمله این تفاوت می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

لمینت ها شفاف هستند و نور از آن ها عبور می کند. این موضوع باعث شده که ظاهر آن ها طبیعی تر از کامپوزیت ها باشد.

رنگ لمینت ها به مرور زمان تغییر نمی کند این درحالی است که ممکن است کامپوزیت ها با گذشت مدت زمانی رنگشان تغییر کند.

شاید بتوانیم بگوییم که تنها بزرگترین مزیت کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها قیمت مناسب تر آن ها خواهد بود. البته این موضوع به این معنی نیست که کامپوزیت روشی مناسب نباشد. بلکه این روش نیز برای بسیاری افراد بسیار مناسب خواهد بود. افراد باتوجه به شرایط خود می توانند یکی از روش های لمینت و کامپوزیت را انتخاب کنند.

انجام لمینت دندان و کامپوزیت برای چه کسانی می تواند مناسب باشد؟

لمینت ها و کامپوزیت ها از جمله روش های زیبایی در دندان پزشکی هستند. این دو روش ایرادات جزئی که مربوط به مینای دندان می شوند را اصلاح می کنند. مشکلات شدید از جمله شکل نامرتب دندان ها با استفاده از این دو روش قابل اصلاح نخواهند بود. برای این بیماران می توانیم درمان ارتودنسی را پیشنهاد کنیم.

البته بعضی افراد عاداتی مثل دندان قروچه و مواردی مشابه آن دارند که این عادات ممکن است به دندان ها و همچنین لمینت ها ضربه وارد کنند. شاید انجام لمینت برای این افراد مناسب نباشد. البته در این موارد پزشک برای فرد محافظ هایی تجویز می کند که از آسیب به لمینت ها جلوگیری کند.

آیا حین انجام لمینت، باید دندان ها را تراش بدهند؟

برای پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب مرکز مورد نظر برای انجام لمینت باید دقت زیادی به خرج دهید. در بسیاری از مراکز دندان پزشکی قبل از انجام لمینت، دندان های بیمار را تراش می دهند. تراش مینای دندان باعث وارد شدن آسیب به مینای دندان می شود. این موضوع به مرور باعث می شود دندان ها پوسیده شوند و حتی ممکن است فرد آن دندان را از دست بدهد. ما در کلینیک دایادنت نهایت تلاش خود را می کنیم که علاوه بر اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها سلامت دندان ها را نیز حفظ کنیم.

لابراتوار اختصاصی دندان سازی در کلینیک دایادنت مجهز به جدیدترین نرم افزارهای طراحی لبخند و تجهیزات تراش CAD CAM است. این موضوع باعث شده ما قادر باشیم لمینت ها را به ظریف ترین شکل ممکن بسازیم. این نقطه قوت و تمایز ما نسبت به سایر مراکز باعث شده که برای انجام لمینت نیاز به تراش مینای دندان نداشته باشیم. همین عدم تراش مینای دندان حین انجام لمینت، سلامت دندان ها را تضمین می کند.

هدف ما از انجام لمینت در حقیقت بهبود زیبایی ظاهری دندان ها و فراهم آوردن لبخند زیباتر برای فرد است. حالا اگر بخواهیم برای انجام لمینت مینای دندان ها را تراش دهیم در واقع سلامت دندان ها را فدای زیبایی ظاهری آن ها کرده ایم. این امر کاملا نامعقول و غیر منطقی خواهد بود.

پس در انتخاب مرکز مورد نظر دقت کنید تا برای دستیابی به زیبایی بیشتر دندان های خود را از دست ندهید. شما با خیالی آسوده می توانید مرکز ما را برای انجام لمینت دندان انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

www.daya-dent.com

09907575065

09905776468

02177978249

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها