فعالان اجتماعی گناوه از ساحل‌خواری ابراز نگرانی کردند

شماری از فعالان اجتماعی و دوستدار محیط زیست گناوه از روند ساحل خواری در این بندر ابراز نگرانی کردند و در بیانیه‌ای از دادستان این شهرستان خواستار ورود به این امر مهم شدند.

فعالان اجتماعی گناوه از ساحل‌خواری ابراز نگرانی کردند

در ابتدای این بیانیه که در فضای مجازی منتشر شده، آمده است: رویه زمین‌ خواری، دریاخواری ، دره خواری و ساحل‌ خواری در شهرگناوه به وفور به چشم می‌خورد و اعتراض عمومی شهروندان را در پی داشته است.

در این بیانیه اضافه شده‌است: به تازگی جانمایی طرح‌های غیراصولی در ساحل بکر گناوه که هر گردشگری را به خود مجذوب می‌کند یکی پس ازدیگری این نقطه زیبا و دریای نیلگون را از بین برده و چشم‌انداز زیبای خدادادی را به سوی نابودی کشانده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از قرار معلوم چنین طرح هایی علاوه بر اینکه فاقد مجوزهای لازم است، فاصله قانونی آن باحریم دریا رعایت نشده است که می‌تواند پایه‌ گذار یک بدعت غیرقانونی شود و چنانچه ادامه یابد، زمان چندانی طول نخواهد کشید که تمامی ساحل دست خوش ساخت‌ و ساز شود.

در پایان این بیانیه از دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خواسته شده همچون گذشته برای صیانت از حقوق شهروندان در ارتباط با وضعیت پیش آمده اقدام کند.

ساحل گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر در جنوب کشور است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از بیشترین طول نوارساحلی به میزان ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی برخوردار است.

منبع: ایرنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها