افشای بازداشتگاه‌های محرمانه رژیم صهیونیستی در منطقه سینا

روزنامه هاآرتص فاش کرد، رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۱ دو بازداشتگاه را برای بازداشت فلسطینی‌های بی گناه در دل صحرای سینا و به دور از چشم عموم احداث کرد.

افشای بازداشتگاه‌های محرمانه رژیم صهیونیستی در منطقه سینا

این روزنامه نوشت که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۱ در صحرای سینا در پوششی بسیار محرمانه دو بازداشتگاه برای فلسطینی‌های ساکن نوار غزه که به هیچ گونه تخلفی متهم نشده‌ بودند، احداث کرد.

در یکی از این بازداشتگاه‌ها اعضای خانواده‌های عضو جنبش فتح تحت بازداشت هستند که به انجام اقدامات مقاومتی متهم شدند.

هاآرتص نوشت، رژیم صهیونیستی در بازداشتگاه دوم جوانان بیکار را بازداشت کرده است. ارتش صهیونیستی کودکان، زنان و مردان را از نوار غزه به مرکز صحرای سینا جدا از دنیا و زندگی آنها برد.

به نوشته این روزنامه، این بازداشتی‌ها دوره‌های مختلفی که برخی چندین ماه به طول انجامید و در شرایطی که صلیب سرخ آن را "غیر قابل تحمل" خواند، در بازداشت بودند.

نمایندگان صلیب سرخ به شلومو گازیت، اولین هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت اسرائیل در آن زمان درخصوص غیرانسانی بودن شرایط بازداشت خانواده‌ها اعتراض کردند و او نیز پاسخ داد، این خانواده‌ها با هدف ممانعت از فراهم کردن پناهگاه برای بستگان تحت تعقیب خود بازداشت شده‌اند، پس از اینکه بستگانشان بازداشت شوند، این خانواده‌ها آزاد می‌شوند.

براسای آنچه که هاآرتص فاش کرده، بازداشتگاه اول در مرکز سینا و دومی نزدیک دریا در خلیج سوئز قرار دارد.

نوار غزه بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ شاهد اقدامات مقاومتی فلسطینیان بود و آنها عملیات‌هایی در صحرای سینا و چندین شهر در اراضی اشغالی انجام دادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها