ترامپ به وعده‌اش برای بخشیدن تمام حقوق دوره ریاست جمهوری‌اش عمل کرد؟

بر اساس گزارشها، در حالی که دونالد ترامپ علنا دریافت‌کنندگان حقوق اعطایی ریاست جمهوری‌اش در سه سال و نیم نخست دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد، اما این کار را برای شش ماه نهایی دوره خود انجام نداد.

ترامپ به وعده‌اش برای بخشیدن تمام حقوق دوره ریاست جمهوری‌اش عمل کرد؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قول داده بود حقوق ریاست جمهوری ۴۰۰۰۰۰ دلاری سالانه خود را ببخشد. و او سر قولش مانده و علنا هر دریافت کننده این هدیه را دست کم برای سه سال و نیم اول ریاست جمهوی خود اعلام کرد.

سپس در اواسط سال گذشته میلادی این اعلامیه‌ها متوقف شدند.

کاخ سفید متعلق به ترامپ هرگز نگفت او ۲۲۰۰۰۰ دلار آخر حقوقش که پوشش دهنده شش ماه آخر سال ۲۰۲۰ و ۲۰ روز اول سال ۲۰۲۱ بوده را به کجا بخشیده و یا اصلا آن را بخشیده یا خیر.

ترامپ همه مبالغ اعطایی قبلی را به سازمان‌های فدرال با میزان ۱۰۰۰۰۰ دلار به هر سازمان بخشید. اما واشنگتن پست از همه سازمان‌های فدرال مهم سوال کرده و هیچ کدام گزارش نکردند که بعد از یک هدیه مربوط به ژوئیه ۲۰۲۰ از ترامپ چیزی دریافت کرده‌اند.

واشنگتن پست همچنین از شرکت ترامپ و از وکیلی که به هماهنگ ساختن این مبالغ اعطایی کمک کرد برای تایید کردن این هدایا پرس و جو کرد. هیچ کدام جواب ندادند. در دفتر پساریاست جمهوری ترامپ، یک زن سخنگو قول داده که به دنبال پاسخ برود و بعد در ادامه از پاسخ دادن به سوالها خودداری کرد.

این فقدان وجود اطلاعات درباره آنها باعث طرح پرسشهایی درباره یک قولی که برای وجهه شخصی ترامپ مهم بوده، شده است. او به عنوان رئیس جمهور مکررا درباره این مبالغ اعطایی چه در کاخ سفید و چه در راستای کمپین تبلیغات انتخابات صحبت و تاکید میکرد که به خاطر این فداکاری به اندازه کافی به او اعتبار و اهمیت داده نشده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۵ در اولین ماه‌های کمپین ریاست جمهوری قول بخشیدن حقوقش را داد. اما قانون اساسی الزام کرده که رئیس جمهور آمریکا حتما حقوق دریافت کند. بنا براین ترامپ تصمیم گرفته این پول را گرفته و آن را به چند سازمان فدرال مشخص در دولت ببخشد. ترامپ تاکید داشت که اولین رئیس جمهوری است که حقوقش را می‌بخشد اما اشتباه می‌کرد: هربرت هوور و جان اف. کندی نیز هر دو قبلا این کار را کرده بودند.

ترامپ در کل سال ۲۰۲۰ اغلب درباره این هدایا با تلخی حرف زده و از این گلایه میکرد که چرا رسانه‌های خبری چندان درباره این مبالغ اعطایی حرف نمی‌زنند.

در هفته‌های اخیر واشنگتن پست با ۱۵ سازمان فدرال بزرگ از جمله هشت سازمانی که ترامپ قبلا به آنها پول اعطا کرده به علاوه پنج سازمانی که رهبرانشان در نشستهای کابینه شرکت می‌کنند، تماس گرفت. هیچ کدام دریافت هدیه از سوی ترامپ بعد از ژوئیه ۲۰۲۰ را تایید نکردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها