رئیس سازمان انتقال خون شهرستان:

کاشان به تمامی فرآورده‌های خونی نیاز دارد

رئیس سازمان انتقال خون کاشان گفت: کاشان در شرایط فعلی به تمامی فرآورده‌های خونی، اعم از گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد و از تمامی اهداکنندگان درخواست داریم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کاشان به تمامی فرآورده‌های خونی نیاز دارد

اهدای خون یکی از سنت‌های حسنه است که از آن به عنوان زکات سلامتی یاد می‌شود و این موضوع نشان از اهمیت اهدای خون است چراکه هم سلامت جسمی اهداکننده را در بر دارد و هم نیاز بیماران را تامین می‌کند.

از هر خون اهدایی توسط اهداکنندگان چندین فرآورده خونی به دست می‌آید و هر فرآورده خونی می‌ تواند جان یک شهروند و یا هموطن را از مرگ حتمی نجات دهد و این موضوع نشان از اهمیت اهدای خون توسط اهداکنندگان است.

اهدای خون با شیوع ویروس کرونا در کشور نسبت به پیش از شیوع این ویروس منحوس کاهش داشته است اما خوشبختانه منطقه کاشان از لحاظ اهدای خون در استان اصفهان در سال گذشته رتبه نخست را داشته است.

کاهش اهدای خون توسط اهداکنندگان می‌تواند به یک دغدغه تبدیل شود و از این رو لازم است اهداکنندگان نسبت به اهدای خون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و کمبود خون را جبران کنند و زکات سلامتی خود را پرداخت کنند.

رئیس سازمان انتقال خون شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش هفت درصدی اهدای خون طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته اظهار داشت: این موضوع از آن جهت است که سال گذشته پلاسما درمانی در بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شد اما این روش درمانی انجام نشد و سال جاری شاهد کاهش اهدای خون بودیم.

محمدرضا ذیلایی با بیان اینکه در کل کشور شاهد کاهش اهدای خون بودیم، افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا اما تمامی همکاران ما آموزش‌های لازم را دیدند و تمامی فرآیند اهدای خون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد‌.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5.1 درصد از اهداکنندگان در شهرستان کاشان از بانوان بودند، ابراز داشت: این موضوع در حالی است که نرم اهدای خون بانوان در کشور سه درصد است و این موضوع نشان از جدیت و اهتمام بانوان کاشانی در اهدای خون است.

وی با اشاره به اینکه این تمامی فرآیند اهدای خون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توسط همکاران آموزش دیده ما انجام می‌شود، تصریح کرد: اهداکنندگان خون می‌توانند از ساعت هشت لغایت 13 نسبت به اهدای خون در پایگاه واقع در میدان قاضی اسدالله اقدام کنند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها