مدیرکل هواشناسی خوزستان:

بارش های امسال سدهای خوزستان را از بحران خارج نمی کند/ با پیش بینی های هواشناسی همه ما ناامید هستیم

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با پیش بینی های هواشناسی همه ما ناامید هستیم و احتمالا بارش های امسال نتواند سدهای خوزستان را به حدی برساند که از حالت بحران خارج شوند.

بارش های امسال سدهای خوزستان را از بحران خارج نمی کند/ با پیش بینی های هواشناسی همه ما ناامید هستیم

محمد سبزه واری با اشاره به آمار بارندگی این استان در سال جاری و مقایسه آن با سال های گذشته، گفت: باید به خدا توکل کنیم که کمکی به مردم کند چون با پیش بینی های هواشناسی همه ما ناامید هستیم و احتمالا بارش های امسال نتواند سدّهای خوزستان را به حدی برساند که از حالت بحران خارج شوند.

محمد سبزه زاری در گفت و گویی در خصوص میزان بارندگی های استان خوزستان در سال جاری اظهار داشت: امسال در پهنه خوزستان 219.7 میلی متر بارش داشته ایم و این در حالی است که میزان بارش بلند مدت این استان 335 میلی متر است. یعنی نسبت به بلند مدت 34.5 درصد کاهش بارندگی داشته ایم. نسبت به سال گذشته نیز 35.1 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان افزود: به طور کلی 65.3 درصد از بارش های سال آبی تأمین شده است؛ یعنی 34.7 درصد نسبت به حد نرمال بارندگی، در سطح استان خوزستان کاهش بارندگی شاهد بوده ایم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص خشک ترین و پربارش ترین شهر استان خوزستان در سال آبی جاری نیز گفت: امسال بالاترین بارش را ایذه با 439 میلی متر بارندگی داشته و شهرستان باوی با 91 میلی متر بارندگی کم بارش ترین شهر استان خوزستان بوده است.

فعلا خبر خوشی در خصوص بارندگی در استان خوزستان نیست

سبزه زاری با تأکید بر اینکه فعلا خبر خوشی در خصوص بارندگی در استان خوزستان نیست، تصریح کرد: پیش بینی ما برای فصل پاییز این است که بارش ها دیرتر شروع می شود و میزان آنها کمتر از حد نرمال بلندمدت است. یعنی نه اینکه بارش نیست، بلکه کمتر از میانگین بلندمدت است و احتمالا این بارش نتواند سدّهای خوزستان را به حدی برساند که از حالت بحران خارج شوند. با این شرایط که خروجی سدّها را باز کرده اند، قاعدتا این بارش ها نمی توانند شرایط نرمالی برای سدّهای ما ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بارش های مؤثر پاییز خوزستان در آذر ماه است، افزود: ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و اگر به توزیع بارش ها در 50 سال گذشته توجه کنید می بینید یک سال پر آب است و سه تا چهار سال بارش ها کم هستند. یعنی جزو خصوصیات اقلیم خشک و نیمه خشک این است که توزیع بارش نامنظم و نامتقارن است. اما پیش بینی های جوّی در روندهای منظم خوب جواب می دهد و در مناطقی که بارش های نامنظمی دارد پیش بینی بسیار سخت تر و میزان خطای آن بالاتر می شود.

منبع: جماران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اینقدر دراین هشتسال فساد خیانت وجنایت وفرزندکشی برادروپدرومادروخواهروکودک کشی رخ داده که خداهم قهرش گرفت ازدست ظالمین ومنافقین چرابیست سال قبل بارش‌های فراوان داشتیم

  • کاربر ناشناس
    0

    هواشناسی هر وقت تونست درجه هوای خوزستان درست اعلام کنه در مورد بارش باران هم می تونه نظر بده هر چند که خدا شناسی ،هوا شناسی ضعیفه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها