۱۷۰۰ واحد مسکن محرومین در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

۱۷۰۰ واحد مسکن محرومین در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

ظهر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و استاندار کرمانشاه مراسم بهره‌برداری از مسکن محرومین این استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم ۷۷ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده و یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

در این آئین ۷۰ هزارمین واحد مسکن محرومین و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

تفاهم نامه احداث مسکن محرومین در تاریخ سوم مهرماه ۱۳۹۹ میان سازمان برنامه و بودجه، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف کمک به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای کم بضاعت و اقشار کم درآمد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان کرمانشاه منعقد شد.

در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه پس از تهیه برنامه زمانبندی، شروع به گزینش افراد واجد شرایط با اولویت خانوارهای دارای مسکن غیر مقاوم و در معرض خطر و یا فاقد مسکن مناسب یا خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بر اساس شاخص‌های از پیش تعیین شده کرده است.

پس از شناسایی متقاضیان، سهمیه هر شهرستان مطابق شناسایی‌های انجام شده مشخص و مشمولین برای دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به شعبه‌های بانک‌های عامل معرفی شدند.

در این راستا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض محرومین در ۶ مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد در حال ساخت به هر یک از مشمولین پرداخت شده و در مجموع مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال بلاعوض به متقاضیان مسکن محرومین پرداخت شد.

گفتنی است، استان کرمانشاه دارای ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی بوده که تاکنون ۷۷ هزار واحد مسکونی معادل ۶۰ درصد واحدهای روستایی این استان مقاوم سازی شده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها