عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

دستگاه قضا به پرونده دلالان بزرگ سیمان ورود کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: توزیع سیمان، دست عده‌ای دلال است که آن ها اجازه ایجاد تعادل و شفافیت بازار سیمان را نمی دهند؛ در این حوزه دستگاه قضایی باید وارد عمل شود.

دستگاه قضا به پرونده دلالان بزرگ سیمان ورود کند

علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: جلساتی که ما با دست اندرکاران وزارت صمت و سایر بخش‌های تولیدی در حوزه سیمان برگزار می‌کنیم عملاً نتیجه‌ای ندارد، چرا که مشکلات را توجیه می‌کنند و می‌گویند کمبود برق در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: موضوع اصلی اینجاست که توزیع سیمان دست عده‌ای دلال است که اجازه نمی‌دهند آنطور که باید بازار سیمان متعادل و شفاف شود؛ به نظرم دستگاه قضائی در این زمینه باید وارد عمل شود البته نه تنها در سیمان در بازار فولاد و سایر کالاهای اساسی نیز چنین مشکلاتی را می‌بینیم که نیازمند تنظیم بهینه بازار، شفافیت در فعالیت‌ها است.

وی تصریح کرد: بورس کالا یک سازوکار معاملاتی است و بحث مهم در این بازار، شفافیت است؛ در این بین دولت باید از این شفافیت آماری در جهت نظارت دقیق و برخورد با شرکت‌هایی که خارج از تعهد عرضه‌های داخلی عمل می‌کنند، استفاده کند اما در مقابل می‌بینیم که عده‌ای بورس را مورد هجمه قرار می‌دهند.

پاک فطرت افزود: این طبیعی است که عده‌ای تلاش می‌کنند تا محصولات راهی بورس نشود و از سوی دیگر سیاست گذار نیز اجازه نمی‌دهد بورس کالا با سیستم نظام مند خود به تعدیل عرضه و تقاضا و کشف بهینه قیمت بپردازد.

وی گفت: سیمان کالای اساسی برای تمامی زیرساخت‌های کشور است و دولت آینده باید با اقتدار مشکل محصولاتی از این دست از جمله وجود دلالان در این بازار را مرتفع کند تا روند مدیریت بازارها به شیوه مطلوب انجام شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رز
    0

    اینهمه قرص ومحکم جلوی اینترنت ایستادین ببینیم برای این مورد چه کار می کنید

  • محمد
    0

    قوه قضاییه اگر بخواهد به همه تخلفات رسیدگی کند به هزاران قاضی نیاز دارد فرهنگ مردم باید درست شود قوه مجریه باید برنامه ریزی و مدیریت درست داشته باشد تا می گویند کمبود دلال ها و کاسه لیسان به صف می شوند رحم هم ندارند حلال و حرام هم نمی کنند

  • داد
    0

    اینم مثل موردهای دیگه کار به جایی نمی بره مثل بقیه چیزها دودش تو چشم مردم میره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها