شرکت مشهور صنایع غذایی در جستجوی تولید گوشتی متفاوت!

نستله (Nestlé) ابرشرکت صنایع غذایی سوئیسی اخیرا اعلام کرده با یک استارت آپ که از کشت سلول، گوشت آزمایشگاهی تولید می‌کند همکاری کرده است.

شرکت مشهور صنایع غذایی در جستجوی تولید گوشتی متفاوت!

شرکت سوئیسی نستله با آغاز این همکاری به لیست طولانی و رو به افزایش شرکت‌هایی که به دنبال تولید گوشت درون گشتگاهی (Cultured meat) هستند، پیوست.

این شرکت سوئیسی بر روی تولید محصولات گوشتی جایگزین که طی آن گوشت درون گشتگاهی با مواد گیاهی ترکیب می‌شود، متمرکز شده و کار می‌کند.

نستله در حال ارزیابی روش‌های علمی جدید برای تولید این محصولات است. این شرکت طی یک بیانیه گفت: استفاده از فناوری‌های جدید می‌توانند به ما در تولید محصولات زیست سازگارتر کمک کنند.

دانشمندان بخش تحقیقات شرکت نستله در لوزان برای رسیدن به هدف خود در حال همکاری با استارتاپ "Future Meat Technologies " که در حوزه تولید گوشت درون گشتگاهی فعالیت دارد، هستند.

فناوری ثبت شده و منحصر به فرد این استارت آپ بسیار جالب و مقرون به صرفه است و فرصتی را برای تولید گوشت درون گشتگاهی ارگانیسم فاقد اصلاح‌ ژنتیکی(non-GMO cultured meat) از سلول‌های حیوانی را فراهم می‌کند.

استارت آپ "Future Meat Technologies" بر چالش اصلی خود که کاهش هزینه‌ها بود غلبه کرده است چرا که قیمت ۱۰۰ گرم مرغ آزمایشگاهی آنها به چهار دلار کاهش یافته و آنها قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت آن را به نصف قیمت کنونی نیز برسانند.

این استارت آپ که اکنون در انتظار گرفتن تاییدیه‌های قانونی است می‌خواهد فروش محصولات خود در ایالات متحده را تا پایان سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

"رینهارد برینگر"(Reinhard Behringer) مدیر موسسه علوم مواد بخش تحقیقات نستله گفت: سال‎ها است که ما در زمینه توسعه فناوری‌های اختصاصی برای تولید گزینه‌های گوشت گیاهی سرمایه گذاری کرده‌ایم. حال علاوه بر گزینه‌های گوشت گیاهی ما همچنین به دنبال تولید گوشت مصنوعی آزمایشگاهی هستیم. تهیه و ارائه محصولات گیاهی خوشمزه، مقوی و پایدار به مردم از اولویت‌های نستله است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چندین شرکت بزرگ فعال در صنعت گوشت در سال‌های اخیر از استارت آپ‌های تولیده کننده گوشت درون گشتگاهی حمایت کرده‌اند.

به گفته "برنات آنانوس"(Bernat Añaños) بنیانگذار شرکت گوشت گیاهی" Heura"، کاهش ۵۰ درصدی در صنعت تولید محصولات دامی باعث نجات ۱۲ هزار گونه و حفظ ۳۰ درصد تنوع زیستی که سالانه رو به کاهش است، می‌شود. این نیز معادل حفظ ۴.۴۵ میلیون کیلومتر مربع زمین قابل کشت(به اندازه هند و مغولستان) است.

اما طبق نتایج مطالعه شرکت آمریکایی AT Kearney، صنعت گوشت درون گشتگاهی و شبه گوشت در حال ایجاد اختلال در مسیر صنعت گوشت جهانی چند میلیارد دلاری هستند. بنابر تخمین این مطالعه حدود یک سوم گوشت‌های عرضه شده در جهان طی ۱۰ سال از گوشت‌های جایگزین خواهند بود و بازار گوشت درون گشتگاهی نیز رشد سالانه ۴۱ درصدی خواهد داشت و تا سال ۲۰۴۰ جایگزین گوشت حیوانات خواهد شد.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها