رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم با ایشان:

در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد/ آمریکایی‌ها در زبان می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت دوازدهم صبح امروز (چهارشنبه ۶ مرداد) با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد/ آمریکایی‌ها در زبان می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم با ایشان، با تبریک عید سعید غدیر به عموم مسلمانان به ویژه ملت عزیز ایران، فرصت خدمت به مردم را نعمتی الهی دانستند و گفتند: برای شکر این نعمت باید از همه توان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، حادثه غدیر را از وقایع غیرقابل تردید برشمردند و گفتند: علاوه بر علمای شیعه بویژه علامه امینی که روایت غدیر را از ۱۱۰ نفر از صحابه و با سندهای معتبر نقل کرده، برخی علمای بزرگ و روشنفکران اهل سنت نیز بر غیرقابل تردید بودن این واقعه تأکید کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس خطاب به اعضای دولت دوازدهم گفتند: هر کاری که در جهت خدمت به مردم و با نیت الهی و اخلاص انجام شده باشد، قطعاً در دیوان الهی فراموش شدنی نیست و ذخیره واقعی دوران مسئولیت چنین کارها و تلاش‌هایی است.

ایشان در ارزیابی عملکرد دولت‌ گفتند: عملکرد دولت آقای روحانی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده است، در برخی موارد بر طبق انتظارات بود اما در برخی موارد اینگونه نبود.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه فرصت خدمت به مردم یک نعمت بزرگ است و باید آن را قدر دانست، خاطرنشان کردند: شکر این نعمت آن است از همه توان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده شود زیرا ما یک کشور انقلابی هستیم و مردم برای رسیدن به اهداف انقلاب فداکاری زیادی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم استفاده از تجربه های دولت های یازدهم و دوازدهم در آینده را خاطرنشان کردند و افزودند: یک تجربه بسیار مهم در این دوران عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب که آیندگان باید از آن استفاده کنند.

ایشان گفتند: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آنها کمک نمی‌کنند و هرجا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد زیرا حتماً شکست خواهد خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت افزودند: هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آن و آمریکا کردید ناموفق بودید و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید موفق بودید و پیش رفتید.

ایشان به مذاکرات اخیر وین نیز اشاره کردند و ضمن ابراز رضایت از زحمات دیپلماتها و عملکرد خوب بعضی از آنها در این مذاکرات، گفتند: آمریکایی‌ها در این مذاکرات، بر سر موضع عنادآمیز خود محکم ایستادند و یک قدم هم جلو نیامدند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.

ایشان با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می کنند، افزودند: آمریکا هیچ ابایی از نقض قول و تعهدات خود ندارد همان‌طور که یکبار توافق را نقض کردند و کاملاً هم بی‌هزینه بود.

حضرت آیت‌الله خامنه ای گفتند: اکنون هم که به آمریکایی‌ها گفته می‌شود، تضمین دهید که توافق را در آینده نقض نخواهید کرد، می گویند تضمین نمی‌دهیم.

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: این یک تجربه بسیار مهم برای دولت و دولتمردان آینده و همچنین برای همه فعالان در صحنه سیاسی است، البته این تجربه همواره از اول انقلاب وجود داشته اما در این دولت بیشتر از گذشته بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت گفتند: امیدوارم خداوند کمک کند، هر جا که هستید بتوانید به وظایف دینی و انقلابی خود عمل کنید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس‌جمهور با تشکر از حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب از دولت در طول دوره هشت ساله، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای دولت بیان کرد.

آقای روحانی، رشد اقتصادی و کاهش تورم را از جمله دستاوردهای درخشان دولت در سالهای ۹۳ تا ۹۶ دانست و گفت: دشمن با توطئه اقتصادی در سال ۹۷ به‌دنبال فروپاشی اقتصاد و کشور بود که شکست خورد.

رئیس‌جمهور، تشکیل شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در خرداد ۹۷ با دستور رهبر انقلاب اسلامی را از جمله مهمترین کمک‌ها به دولت برشمرد و گفت: در مقابل تحریم نفت و مبادلات بانکی، توانستیم با افزایش تولید در پتروشیمی، صنایع معدنی و فرآورده‌های نفت و گاز، ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

آقای روحانی همچنین به برخی دستاوردهای دولت مانند افزایش برداشت از مخازن نفت و گاز، رشد تولید محصولات کشاورزی، گسترش شبکه ریلی و افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در دو مقطعِ جنگ اقتصادی و کرونا این واقعیت را تجربه کردیم که فقط باید روی پای خود بایستیم و با تکیه به امکانات و ظرفیتهای داخلی، نیازها را برطرف کنیم چرا که هیچ‌کس به ما کمک نکرد و فقط پس از آنکه توانایی ایران در زمینه ساخت واکسن را دیدند، گشایش ناچیزی ایجاد کردند.

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • شهرام.ر
    0

    از اینکه دولت روحانی مانند دولتهای دیگر در چهل سال گذشته در ازبین بردن دردهای مردم ناکام بود هیچ حرفی نیست ولی ، مگر دولت مستقلاً اجازه مذاکره با آمریکا و غرب را داشت ؟ ؟؟.

  • اا
    0

    داشتند توافق می کردند و ممکن بود تحریم ها لغو شوند. متاسفانه از داخل نگذاشتند. پس معلوم شد در دولت جدید خبری از مذاکره نیست ولی با کره شمالی شدن و قطع ارتباط با دنیا هیچی بهتر نمی شود و خیلی بدتر می شود.

  • علي
    0

    من و تاريخ هم به شما ميگوييم اعتماد به شرق هم قطعا جواب نميده

    نظرات شما -
    • علی
      1

      متاسفم برات چرا پرت وپلا می گویی !

    • یوناتان
      0

      در طول تاریخ به هیچ کشوری نباید اعتماد مطلق کرد بلکه باید ضمانت گرفت سر میز مذاکره باید براساس تامین منافع و مصالح ملی براساس عدالت و احترام باشه در طول تاریخ انقلاب ایران این غربیها بودن نارو زدن و بد عهدی کردن از قضیه آزادی گروگانهای آمریگایی بگیر تا این آواخر برجام - امام به طرف مذاکره کننده ایرانی (تیم مهندس بازرگان) گفت گروگان هارو مرحله ای آزاد کنید تا آمریکا بد عهدی نکنه ولی غربگراها اعتماد کردن و تمام گروگان گیران رو آزاد کردن و دست آخر آمریکا به تیم مذاکره کننده انگشت وسط نشون داد - در قضیه دستگیری آمریکاییها در لبنان آمریکا دست به دامان ایران شد و در زمان هاشمی رفسنجانی گروگان گیران در لبنان بدون هیچ ضمانتی و تا مرحله ای همگی آزاد شدن ولی آمریکا ایران رو تروریست خواند و اما اگر طرف مذاکره سپاه باشه در قضیه استرداد جسیون رضایی سفارت سوئیس گفت پول در هواپیما جاسازی شده جیسون رو آزاد کنید ولی سپاه گفت تا هواپیما نیاد در فرودگاه مهرآباد و ما پولهارو دریافت نکنیم جیسون رضایی جاسوس آمریکا آزاد نمیشه به این میگن مذاکره - تبادل

    • م
      0

      ما خودمان هم جزیی از شرق هستیم شرقی زبان شرقی را بهتر میفهمد

  • فاضل مسافر
    0

    پس برجام نافرجام به پایان رسید

  • ص _ ن
    0

    دکتر حسن روحانی رییس جمهور محترم . شما در همه‌ی کارهای تان به خوبی عمل کردی . ولی در برجام عمل کرد شما جواب نمی دهد . موفق باشید .

  • نگاه به شرق برای کره شمالی شدن
    0

    خوب از رفقای چینی و روسی استفاده کنیم برای حل بحران کشور،حال که غرب بد است البته غرب برا چین و روسیه نعمت و قبله آمال است.

    نظرات شما -
    • مظلوم نمایی برای آمریکا و غرب
      0

      نگاه به غرب هم که نتایج درخشانش را دیدیم .... غربی ها ما را بازی دادند ....... سیمان و مرغ که در آن جزو بهترین ها دنیا بودیم دچار تنش شدیم !!................ چون چین و روسیه در تقابل با آمریکا هستند براشون بد تبلیغ می کنند تادر اینده همه چی رو سر روسیه و چین خراب کنند تا اسم آمریکا و غرب از خاطره ها پاک شود ....

  • ابادگر
    0

    ما نباید هرگز به غرب اعتماد کنیم تا مشکلات اقتصادی مان حل شود . نگاه به شرق بخصوص روسیه وچین باید جایگزین نگاه به امریکا و اروپا شود .تجربه ثابت کرده کیفیت کالای روسی وچینی به مراتب از کالاهای الوده غربی بهتر است .

    نظرات شما -
    • چکمه
      0

      مگه روسیه کالایی داره که کیفیت داشته باشه درآمد روس ها از طریق ایجاد بحران در مناطق مختلف جهان و فروش تسلیحات جنگی به کشورهای درگیر و باجگیری از اونهاست.

  • آلن
    0

    مستقیم می گه به شرق اعتماد کنید!

    نظرات شما -
    • غفاری
      0

      ایشون مستقیم می گویند به خودتان اعتماد کنید نگذارید اعتماد به نفس در اثر چالش ها از بین برود ..... مگر می شود در دنیای سیاست خارجی به کشوری اعتماد کرد ؟؟؟

  • ولی الله ظفری اهل روستای خمینی اباد چهارمحال بختیاری
    0

    درود بر امام خامنه ای ... آقاما سرباز جان برکف توییم کافیه اشاره کنی تا دشمنان داخل و خارج را قلع کقمع کنیم... ای جانم به فدایت

  • اا
    0

    اعتماد به چین و روسیه چطور ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اعتماد نه ........ عاشق و معشوق هیچ کشوری نباید باشیم که مهمترین تضمین سند توافق برجام را به امضا جان کری بدوزیم و کشور را به این روز برسانیم که دولت منتخب یک زمین سوخته تحویل بگیرد ویک ملت نا امید را .... که امیدواریم دولت آینده بدون هیچ گونه توجهی به این هیاهوها با کار و جدیت کشور را به پیشرفت برساند .

  • ممد
    0

    البته در بقیه موارد موفق بودیم

  • یک ایرانی
    0

    خوب همه اینها درست !!!!تکلیف تحریم ها چی میشه ؟! همین کشورهای دوست، روسیه و چین هم که برای سرمایه گذاری و مبادله کالا با مشکل روبرو هستند ....‌ آقای رییسی چرا اینقدر به آینده امیدوار هستند را نمیدانم !!!!!

  • کریمی قدوسی
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران فقط یه امام خامنه ای دامت برکاته و جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی اعتماد دارند و این را در انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند ‌

  • علی
    0

    توافق شد اما ترامپ و تندروهای داخلی نگذاشتن، وقتی توافق شده بود صداوسیما بشدت توافق را تخریب میکرد، یه نمونش:صبح تا شب داشت با بازاری‌ها مصاحبه میکرد که درسته قیمتها ثابته اما بازار کاملا راکده و کسی جنس نمیخره، دولت باید بره به مردم بگه جنس بخرید!!!!° ترامپ که برچام را پاره کرد، تندروهای داخل از خوشحالی نمیدوستن چکار کنن، از چالشون اومدن بیرون و شروع به عربده کشی کردن که دیدید غرب بده آمریکا جیززه، اره اونا بدن و چین و روسیه خوبن!!!!! انشاالله یک روز منافع مردم ایران در اولویت قرار میگیره !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینجور که به چین و روسیه بی اعتمادید و ازشون متنفرید از آمریکا و غرب فقط 10 درصد حساب می بردید الان در صنایع ملی مانند برق و آب و سیمان و غیره دچار چالش نشده بودیم ... ارز به قیمت نجومی نرسیده بود

  • حامد کهندل
    0

    وابستگی به هیچ وجه خوشبختی نمیاره به غرب و شرق هم ربطی نداره.هر کسی مسؤلیت میگیره باید اراده،عرضه و توان انجامش رو داشته باشه.همه قبول دارن که مردم و جوانان ما برای پیشرفت فقط مدیر لایق و پشتیبانی لازم نیاز داره

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      حامد خان، تازه برگشتی به شعارهای ۴۳ سال پیش!!!!

    • محمد
      0

      محسن جان چرا میگی شعارهای ۴۰ سال پیش ؟؟؟ اقای کهندل درست گفتند ۴۰ ساله که دلالان حرام خوار اجازه نمیدهند جوانان خلاق وارد عرصه پیشرفت کشور بشن ، از طرفی هردولتی هم روی کار آمد طرف همان دلال را گرفت چون اون طرف براش سود داشت و یا بدهکاره اون طرف بوده ، من یه مثال بزنم : ساخت پهپاد پیچیده تراست یا ساخت خودرو ؟ ساخت ابزار آلات دفاعی پیچیده تراست یا ساخت ابزارآلات صنعتی ؟ پس با مهندسی معکوس با همین جوانان و نخبگان علمی کشور مون میتونستیم هرکاری را انجام بدیم اما... یه جای کاری میلنگه محسن جان

  • امام خوبیها
    0

    رهبران کره شمالی و ایران، دو ابر مرد اسطوره ای هستن ... که فقط وفقط به فکر مردم کشور خودشون هستن !

  • ایران اسلامی
    0

    نگاه به شرق در صورت وصلت با روس ها و چینی ها جواب میده

  • داروغه
    0

    من به شما می‌گویم اعتماد به شرق هم عاقبت خوبی ندارد

  • مرد میدان
    0

    حاج قاسم جای خالیت رو همه احساس میکنند ولی دم نمی اورند......مرد میدان

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    ضمن تشکر از سایت خبر فوری برای رساندن صدای مردم به گوش مسئولین و سران . خواهشمندم کامنت های مردم که توهین و بداخلاقی و.... ندارد را منتشر کند . زیرا واقعا مردم رسانه و بلندگوئی ندارند. با آرزوی سلامتی و دعای خیر برای شما عزیزان...

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اعتماد به شماها و شرق هم که جواب نداده !!! مردم درمانده و بیچاره پس چه کنند ؟؟؟؟

  • متین
    0

    اقا شما دلت پاکه دعا کن شاه برگرده بخدا خسته شدیم

  • احمد
    0

    در این چهل سال معلوم شد شعار مرگ بر آمریکا هم غیر از بدبختی های امروز مردم ایران هیچ عایدی به ملت و مملکت ایران نداشته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها