آمار جهانی کرونا/ روسیه و فرانسه، رکورددار مبتلایان در قاره سبز

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹۵ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۸۷ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۶۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

آمار جهانی کرونا/ روسیه و فرانسه، رکورددار مبتلایان در قاره سبز

بر اساس آمارهای جهانی آمریکا با بیش از ۳۵.۳ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۱.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۵۱ هزار و هند با بیش از ۴۲۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۳۵,۳۵۳,۹۲۳ ۶۲۷,۳۵۱
۲ هند ۳۱,۴۸۴,۶۰۵ ۴۲۲,۰۵۴
۳ برزیل ۱۹,۷۴۹,۰۷۳ ۵۵۱,۹۰۶
۴ روسیه ۶,۱۷۲,۸۱۲ ۱۵۵,۳۸۰
۵ فرانسه ۶,۰۲۶,۱۱۵ ۱۱۱,۶۹۵
۶ انگلیس ۵,۷۴۵,۵۲۶ ۱۲۹,۳۰۳
۷ ترکیه ۵,۶۳۸,۱۷۸ ۵۱,۰۴۸
۸ آرژانتین ۴,۸۷۵,۹۲۷ ۱۰۴,۳۵۲
۹ کلمبیا ۴,۷۴۷,۷۷۵ ۱۱۹,۴۸۲
۱۰ اسپانیا ۴,۳۶۸,۴۵۳ ۸۱,۳۲۳

براساس این فهرست، روسیه و فرانسه هر یک با گذشتن از مرز شش میلیون مبتلا، در حال حاضر دو رکورددار شمار مبتلایان در قاره سبز (اروپا) محسوب می شوند.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۵۵ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۳۱ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا،ایتالیا، آلمان، ایران، اندونزی، لهستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، شیلی،عراق، فیلیپین، کانادا، بنگلادش، بلژیک، سوئد، رومانی، مالزی و پاکستان نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها