مروری بر عملکرد امروز ورزشکاران ایران در المپیک

روز خلوت ایران در المپیک/ نقره مسابقات تیمی تکواندو تنها دستاورد کاروان ایران بود

در این گزارش مروری داریم بر نتایج کاروان المپیک ایران در روز 5 مرداد 1400.

روز خلوت ایران در المپیک/ نقره مسابقات تیمی تکواندو تنها دستاورد کاروان ایران بود

ابتدا مروری بر عملکرد ورزشکاران ایران در 24 سال اخیر داریم و بعد بر حواشی و اتفاقات مهم سایر المپین ها نظر می اندازیم:

* تیراندازی

تیم میکس تپانچه ١٠ متر ایران با قرار گرفتن در رده پنجم مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت. ترکیب جواد فروغی و هانیه رستمیان که با قرار گرفتن در جایگاه هشتم از مرحله مقدماتی صعود کردند در کنار تیم‌های چین (٢ تیم)، اوکراین، روسیه، استرالیا، هند و صربستان در این مرحله با یکدیگر رقابت کردند که تیم ایران نهایتا حذف شد ( اینجا بخوانید).

* تکواندو

تیم تکواندو ایران با شکست برابر چین به عنوان نایب قهرمانی مسابقات آزمایشی در المپیک توکیو دست پیدا کرد ( اینجا بخوانید).

*** مروری بر حواشی المپیکی

- طبق بیانیه کمیته برگزاری المپیک توکیو که امروز سه شنبه اعلام شد از ۷ مبتلای جدید دو نفر ورزشکار هستند. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در المپیک توکیو به ۱۵۵ نفر افزایش پیدا کرد.

- ائومی اوساکا که مشعل بازی های المپیک توکیو 2020 را افروخته بود، پس از شکست برابر مارکتا فوندروا از جمهوری چک در دور سوم از رقابت های المپیک حذف شد. باخت او یک شوک بزرگ به کاروان ژاپن بود ( اینجا بخوانید).

- بوکسور مراکشی در دیدار برابر حریف نیوزیلندی خود اقدام به گاز گرفتن گوش حریف خود کرد تا حرکت غیرورزشی تایسون در رقابت با هالیفیلد تکرار کند ( اینجا بخوانید).

- سعید مولایی در فینال المپیک 2020 برابر نماینده ژاپن مغلوب شد و به مدال نقره رسید. او سال 2019 از تیم ملی ایران جدا شد و تابعیت کشور مغولستان را گرفت و در المپیک امسال هم با پرچم مغولستان شرکت کرد و مدال نقره گرفت.

- کیمیا علیزاده بعد از المپیک در اولین پیام اینستاگرامی خود نوشت: اشک‌ هایم از دیدن ویدیوهای تان بند نمی‌ آمد. خواستم بگویم در برابر محبت‌ ها و موج همدلی‌ تان در شبکه‌ های اجتماعی، همیشه سر تعظیم فرود می‌ آورم. قدردان حمایت‌ های ورزشکاران، هنرمندان، پیشکسوتان و مربیانی هستم که مرا یکی از خودشان می‌ دانند ( اینجا بخوانید).

- کمیته بین المللی المپیک درباره مبارزه نکردن ورزشکاران با نماینده های اسرائیل بیانیه ای صادر کرد. جیمز مک لئود مقام ارشد IOC روز سه شنبه گفت: ما در صورت نقض آشکار منشور المپیک قطعا وارد عمل خواهیم شد ( اینجا بخوانید).

*** برنامه روز آینده کاروان ایران؛ روز شلوغ ورزشکاران کشورمان

فردا تیم ملی والیبال، ثریا آقایی در بدمینتون، تیم ملی شمشیربازی در بخش تیمی سابر، تیم ملی بسکتبال، سعید صفرزاده در دوچرخه سواری، میلاد وزیری در تیراندازی با کمان و دانیال شه بخش در بوکس بازی خواهند داشت و به مصاف حریفان خواهند رفت ( اینجا بخوانید).

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها