مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

جزئیات واکسیناسیون معلمان در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر از فرهنگیان استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون امروز در ناحیه ۶ مشهد آغاز شده و طی 2 روز آینده در سایر پایگاه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

جزئیات واکسیناسیون معلمان در خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده بیان کرد: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری به منظور ایجاد ایمنی بین فرهنگیان و معلمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد طرح واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر آن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود. در هر ناحیه یک پایگاه، در مراکز قطب در شهرستان‌های بزرگ یک پایگاه و در منطقه تبادکان نیز یک پایگاه برای واکسیناسیون فرهنگیان مشهد در نظر گرفته شده است.

خدابنده اضافه کرد: این پایگاه‌ها از نیروهای خودمان شامل افرادی که رشته‌های مرتبط مانند پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی دارند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، استفاده شده است. دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز در خصوص آموزش این نیروها همکاری داشته و از طرفی تجهیزات و واکسن نیز در اختیار آنان قرار داده اند.

وی اضافه کرد: در این طرح که از امروز در ناحیه ۶ مشهد آغاز شده و طی دو روز آینده در سایر پایگاه‌های نیز آغاز خواهد شد، تعداد ۱۳۰ هزار نفر در کل استان طی پیش بینی ۱۵ روز، اعم از نیروهای رسمی و همکاران فرهنگی در مدارس غیر دولتی واکسینه خواهند شد.

ایجاد ۱۰ پایگاه اختصاصی واکسیناسیون فرهنگیان در مشهد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد ۱۰ پایگاه در مشهد برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل هفت پایگاه در هفت ناحیه مشهد، یک پایگاه در منطقه تبادکان، کلینیک فرهنگیان شماره یک در کوچه سجادی و کلینیک شماره دو فرهنگیان در بلوار شهید فلاحی مشهد است.

وی با اشاره به پایگاه‌های سایر شهرستان‌ها گفت: در کل استان در شهرستان‌هایی که تعداد فرهنگیان زیاد است مانند شهرستان سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، خواف و گناباد نیز پایگاه‌هایی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان ایجاد شده اما در سایر مناطق استان که تعداد فرهنگیان کم هستند هم برای واکسیناسیون این قشر از پایگاه‌های بهداشت در آن مناطق استفاده خواهد شد؛ با این تفاوت که میز جداگانه برای این گروه در نظر گرفته شده و واکسیناسیون با همکاری نیروهای آموزش و پرورش که رشته مرتبط با بهداشت و درمان دارند و آموزش لازم را دیده‌اند، صورت خواهد گرفت.

خدابنده با بیان اینکه آن دسته از فرهنگیان که محل سکونت آنان مشهد است و با محل خدمتشان متفاوت است ، در صورت بروز مشکل در همان محل سکونت امکان واکسیناسیون دارند، عنوان کرد: ساعات واکسیناسیون در هر ناحیه بر اساس تعداد نیروی مستقر و مراجعه کنندگان، در صورت امکان در دو نوبت صبح و عصر یا یک نوبت صورت می‌گیرد که این امر به خود پایگاه‌ها واگذار شده است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها