رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بندرانزلی:

۴۰۰۰ نفر در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند/ تاکید بر آموزش مشاغل چمدانی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بندرانزلی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰۰ نفر در آزمون های مهارتی شرکت کردند، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌های چمدانی یعنی مشاغلی با حداقل نیاز به سرمایه‌گذاری مدنظر است.

۴۰۰۰ نفر در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند/ تاکید بر آموزش مشاغل چمدانی

حسن یاری‌ نیا ضمن تاکید بر اینکه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای با کیفیت عالی آموزشی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان این باور را ندارند که آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای در سطح استاندارد است و تصور می‌کنند هر کجا آموزش همراه با اخذ هزینه باشد خوب است که با تبلیغات و معرفی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در تلاش هستیم این خلا را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان از ۵۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در رشته های مختلفی در حال آموزش هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا با نیازسنجی از سطح بازار و جامعه رشته‌ها را به روز کرده تا جوانان جویای کار بتوانند متناسب با نیاز بازار، مهارت‌آموزی کرده و در حرفه مورد نظر خود و مورد نیاز جامعه مشغول به کار شوند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌های چمدانی مدنظر است، گفت: رشته‌های چمدانی یعنی مشاغلی که با حداقل نیاز به سرمایه‌گذاری و با مهارت کامل، جوان جویای کار می‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد که از آن جمله می‌توان به برق ساختمان و تعمیر پکیج و اسپیلت اشاره کرد.

یاری نیا، با اشاره به اینکه جامعه تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقشار مختلف از جمله بانوان، سربازان وظیفه، شاغلان نیروهای نظامی و انتظامی، آسیب‌دیدگان اجتماعی، معلولان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند، تصریح کرد: به نیروهای بیکاری که از حقوق بیکاری استفاده می‌کنند نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی پرورش گل و گیاه را یکی از آموزش‌هایی دانست که بسیار مورد توجه بانوان قرار دارد و گفت: پرورش گل و گیاه آپارتمانی که بازار خوبی نیز در سطح جامعه دارد، مورد استقبال بانوان است؛ همچنین کارگاه آموزشی اسانس‌گیری نیز برای آموزش‌های مهارتی در این زمینه فعالیت دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بندرانزلی، با تاکید بر اینکه علاوه بر مراکز شهری فنی و حرفه ای در سطح روستاها از جمله طالب آباد، کپورچال و شانگهای پرده نیز دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، عنوان کرد: در صورت اعلام نیاز از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا و به حد نصاب رسیدن متقاضیان، دوره‌های آموزشی در سطح روستاها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا کارگاه‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود، تاکید کرد: بعد از اتمام هر دوره، آزمون مهارتی جهت اخذ گواهینامه برگزار می‌شود که سال گذشته نزدیک به ۴۰۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند؛ ضمن اینکه در حال حاضر ۶۳ آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان فعالیت دارند.

یاری نیا، آموزش های مهارتی را گام مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش اساس یک کار موفق است، زیرا هر شغلی که می‌خواهیم به درستی انجام دهیم و مقرون به صرفه باشد و هزینه زیادی نبرد باید آموزش لازم را ببینیم تا بتوانیم از ابزارها بهتر استفاده کرده و هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و آموزش فنی و حرفه‌ای کمک برای رسیدن به این هدف است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ ای بندرانزلی، به همکاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان در اختصاص اعتبار لازم جهت تجهیز کارگاه اسپیلت و پیگیری نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در اختصاص یافتن یک میلیارد تومان از طریق ریاست سازمان برای کارگاه‌های خانه‌ های هوشمند و انرژی‌های تجدید پذیر در انزلی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها