فرماندار همدان:

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در همدان اعلام شد

فرماندار همدان با اعلام ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی گفت:درصورت مشاهده کشت دوم توسط کشاورزان نسبت به قطع برق، سهمیه سوخت و معرفی افراد سودجو به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در همدان اعلام شد

محمد علی محمدی اظهارداشت: زمانبندی مشخصی برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با کاهش 44 درصدی میزان بارش ها نسبت به سال گذشته و افزایش دما، شاهد کاهش قابل توجه منابع آب در همدان هستیم افزود: نیازمند مدیریت جدی مصرف هستیم.

فرماندار همدان ادامه داد: در حال حاضر حدود 77 درصد آب مورد نیاز شهر همدان از سد اکباتان و آبشینه تامین می شود درحالیکه هم اکنون میزان ذخیره این سدها به حدود 40 درصد ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده است.

وی با این توضیح که میزان آب این دو سد با مصرف فعلی در مهرماه به پایان خواهد رسید گفت: در کنار کاهش چشمگیر نزولات جوی با بی برنامگی، عطش توسعه، چاه های غیر مجاز، برداشت های بی رویه، عدم اصلاح الگوی کشت و کشت دوم در اراضی کشاورزی و روشهای سنتی آبیاری، شاهد افت قابل توجه منابع آبهای زیر زمینی هستیم.

محمدی اظهار داشت: در بخش کشاورزی ضمن بهره گیری از سیستم‌ها و روش‌های نوین با عنایت به ملاحظات منابع آبی در اختیار، باید به مزیت های نسبی و مزیت‌های مطلق برای انتخاب نوع محصول مناسب توجه کنیم.

وی درباره اجرای طرح جهادی انتقال آب از چاه های خالق وردی توضیح داد: آب 5 حلقه چاه در این منطقه ضمن انجام اقدامات فنی از طریق خط انتقال آب تالوار به همدان منتقل می شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه انتقال روان آبهای سرشاخه های بالادست سد اکباتان و آب رودخانه های دره مرادبیک و عباس آباد در فصول غیر زراعی نیز از جمله اقداماتی است که برای تامین آب شرب شهر همدان انجام شده است عنوان کرد: درصورت مشاهده کشت دوم توسط کشاورزان نسبت به قطع برق، سهمیه سوخت و معرفی افراد سودجو به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها