آغاز ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه ای

ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای با حضور بیش از 35 نفر از اساتید سواد رسانه ای کشور با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره آغاز شد.

آغاز ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه ای

دکتر امیدعلی مسعودی رییس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن سواد رسانه ای ایران ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزش مجازی، پرورش و توانمندسازی مربیان، معلمان و اساتید سواد رسانه‌ای به منظور تأمین نیاز کشور و استان‌های مختلف در زمینه تدریس سواد رسانه ای برای قشر دانش آموز، دانشجو، کارکنان دولت و خانواده ها است.

این استاد علوم ارتباطات افزود: علاوه بر اساتید دانشگاه ها و معلمان و مربیان مدارس، نهادهای عمومی و دولتی نیز میتوانند برای تامین نیاز خود در زمینه ی تامین کارشناسان سواد رسانه ای در این دوره ثبت نام نمایند.

وی در خصوص نحوه ی برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای خاطر نشان ساخت: این دوره آموزشی شامل 2 ترم آموزشی است که ترم اول دوره افزایش مهارتهای سواد رسانه ای و ترم دوم دوره پیشرفته و تخصصی با هدف آماده سازی افراد برای تدریس سواد رسانه ای است.

مسعودی افزود: رسانه شناسی، مبانی تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، سواد بصری، آشنایی با طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، سواد خبری، شیوه‌های اقناعی، جریان‌شناسی رسانه‌ای و تکنیک‌های عملیاتی روانی، رسانه و سبک زندگ، کارگاه فناوری‌های نوین، خانواده و امنیت سایبری، کودک و رسانه و اخلاق کنشگری در شبکه‌های اجتماعی سرفصل‌های ترم اول این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی انجمن سوادرسانه ای ایران تصریح کرد: همه ی شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای که موفق به گذراندن آزمون جامع و مصاحبه پایان این دوره شوند، علاوه بر دریافت گواهی نامه معتبر از انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره، کد مدرسی دریافت خواهند کرد و میتوانند با استفاده از این کد در دوره های استانی انجمن سواد رسانه ای ایران تدریس نمایند.

وی تاکید کرد: نام افراد دارای کد مدرسی در بانک اطلاعاتی جامع اساتید، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای کشور در سایت انجمن سواد رسانه‌ای ایران و سایت دانشگاه سوره با هدف ایجاد امکان اشتغال در دانشگاه ها، مدارس و ادارات به عنوان استاد و معلم سواد رسانه ای ثبت خواهد شد و همه مراکزی که متقاضی مدرس سواد رسانه‌ای هستند می‌توانند با مراجعه به این فهرست از مدرسان مطمئن این مجموعه برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: امکان معادل سازی دروس این دوره با برخی دروس دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره فراهم شده است و این امر باعث کوتاه شدن دوره آموزشی کارشناسی ارشد و کاهش هزینه‌های دانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره خواهد شد.

لازم به ذکر است دکتر مصطفی انتظاری هروی مدیر عامل هلدینگ خبر فوری یکی از اساتید این دوره است. دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای ایران 17 مردادماه 1400 آغاز می‌شود و تا 21 شهریور 1400 ادامه خواهد داشت. علاقمندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://sooretc.com در این دوره ثبت نام نمایند.

منبع: روابط عمومی انجمن سواد رسانه ای ایران

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها