نگاهی به تحولات شستا در ۲ سال اخیر

شستا، شرکتی که تا دو سال گذشته همواره پیشوند تاریکخانه را در کنار نام خود یدک می کشید حالا و بعد از دو و نیم سال، نسبت به سایر رقبای خود به شفاف ترین شرکت اقتصادی تبدیل شده است.

نگاهی به تحولات شستا در ۲ سال اخیر

شرکتی که امسال وارد سی و پنجمین سال فعالیت خود می شود و با بورسی شدنش " چند گام رو به جلو " برداشته است.

تا پیش از این صحبت از هیئت مدیره های دو شغله و مشمولین تبصره 2 ماده 241 قانون تجارت و بازنشستگان و سیاسیونی که بدون تخصص صندلی های مدیریتی را اشغال کرده بودند با واکنش تند و منفی از سوی مسئولین شستا مواجه می شد، اما اکنون دیگر خبری از هیئت مدیره های دوشغله و بازنشستگان در شستا نیست. کمیته انتصابات شستا و هلدینگ ها با بررسی و مصاحبه و گرفتن آزمون در برخی موارد بهترین افراد را جهت تصدی پست های مدیریتی حتی در مدیریت های میانی شرکت ها بر عهده دارد و زمینه بر برخی انتصابات سفارشی تا حد بسیار زیادی بسته شده است.

جوانگرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی ، افشای اسامی هئیت مدیره شرکت های زیر مجموعه شستا همراه با ذکر مشخصات، اصلاح ساختاری و متعاقب آن خروج شرکت های زیر مجموعه شستا از زیان دهی ، حذف پدیده مدیران پروازی از نمونه اقدامات محمد رضوانی فر در شستا است.

رضوانی فر با تکیه بر مدیران جوان و انقلابی هزینه های زائد شستا را دفع کرد، دفاتر تهران شرکت ها که کلونی آقازاده ها و سفارشی ها بود را تعطیل نمود و عمده تمرکز و فعالیت شرکت های زیر مجموعه شستا را در کارخانه ها مستقر کرد. افزایش سود خالص شستا از 1250 میلیارد تومان در سال 97 به حداقل 32 هزار میلیارد تومان در سال 1400 ، کاهش شرکت های زیان ده از 40 سرکت در سال 96 به هشت شرکت در سال 99 و خروج تمامی شرکت های زیر مجموعه شستا از زیان دهی در سال 1400 از جمله شاخص های عملکردی شستا در دوره جدید مدیریتی بوده است.

نظر سازمان حسابرسی کشور ثابت کننده مدعای شفافیت شستا در دو سال اخیر است، شستا پس از 22 سال بالاترین رتبه ارزیابی گزارش مالی پاک را از سازمان حسابرسی با عنوان " مطلوب و بدون شرط" دریافت کرد. ۹۳ درصد گزارش‌ها، گزارش مقبول هستند در حالیکه قبلا این نسبت ۵۰ درصد بود و در گزارشات مجموعه سازمان حسابرسی نیز همین نسبت گزارش مقبول وجود دارد و کسب ۹۳ درصد گزارش مقبول برای گروه شستا یک اقدام بزرگ بوده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    ای کاش مسئولین تامین اجتماعی لااقل یه مدیریتی می کردند . و در دولت فعلی معوقات بازنشستگان رو پرداخت می کردند. قابل ذکر اینکه بابت همسان سازی حقوق ها از آقای سالاری ممنون هستیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها