شورای اسلامی شهر مشهد:

ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد/ شورای شهر: نقض حقوق قانونی است

شورای اسلامی شهر مشهد در پی اعمال ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر بیانیه داد.

ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد/ شورای شهر: نقض حقوق قانونی است

در این بیانیه که توسط روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد منتشر شده آمده است:

حمل‌ و‌ نقل پاک، انسان محور و تضمین کننده سلامت افراد جامعه یکی از ارکان سیاست‌های کاری و برنامه‌های شورای پنجم بود و در طی چهار سال فعالیت، اهتمام لازم بر این امر داشته و تلاش همه‌ جانبه برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل‌ و‌نقل عمومی، ایجاد مسیرهای سبز و جذاب پیاده‌ روی و توسعه پیاده‌ روسازی در شهر را در دستور کار خود قرار داد و پیشرفت‌های فیزیکی در این زمینه در تمام شهر نمود پیداکرده است.

ایجاد شبکه دوچرخه‌های اشتراکی موسوم به «بایدو» نیز باهدف تأمین شرایط مناسب برای همه شهروندان اعم از زن و مرد و پیر و جوان برای استفاده آسان و ارزان از این مدل حمل‌ و نقل مدرن و سلامت‌محور از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

محروم شدن بانوان از حق استفاده از شبکه دوچرخه اشتراکی بایدو، نقض حقوق قانونی ایشان است.

شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر حق استفاده همه شهروندان از همه امکانات شهری و با تاکید بر رعایت شئونات فرهنگی و مذهبی، مخالفت صریح خود را با این اقدام اعلام می‌دارد.

در روزهای گذشته و همزمان با راه‌ اندازی دوچرخه‌های اشتراکی در بوستان‌های ویژه بانوان، کاربران دوچرخه‌های اشتراکی از محدودشدن استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی به پارک‌های بانوان و عدم سرویس‌دهی این سامانه به بانوان در سطح شهر گزارش دادند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها