نماینده تبریز در مجلس:

اعتراضات تبریز گسترده نبود؛ درگیری به وجود نیامد و در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه جو آرامی در تبریز حاکم است، گفت: این اعتراضات به گونه ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند.

اعتراضات تبریز گسترده نبود؛ درگیری به وجود نیامد و در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند

«محمدحسین فرهنگی» در رابطه با "اعتراضات اخیر در تبریز" گفت: اعتراضات بصورت گسترده نبود، در روز یک شنبه در ساعت معینی تجمعاتی شکل گرفت اما با حضور عوامل امنیتی دیگر ادامه پیدا نکرد.

او در خصوص تعداد بازداشتی بیان کرد: طبیعتا به صورت متفرقه ممکن است افرادی بازداشت شده باشند. بخشی از اخباری که در فضای منتشر شد منطبق با واقعیت است و بخشی دیگر فقط صداگذاری هایی است که انجام شده است، مثلا خود فیلمبردار مطلبی را می گوید و شعاری را می دهد با گوشی خود فیلم می گیرد و ربطی به جمعیت حاضر نداشته است.

فرهنگی با بیان این جمله که جو آرامی در تبریز حاکم است، گفت: این اعتراضات به گونه ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند.

او در خصوص قطعی اینترنت در تبریز بیان کرد: اطلاعی از قطعی اینترنت در تبریز ندارم اینکه ایا قطعی برای همان محدوده خاص بوده و یا وسیع تر از آن، زیرا قاعدتا نهادهای خاصی مسئول این کار هستند.

نماینده تبریز در ادامه در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: با قصد آنکه باید از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت کنیم با اصل طرح موافق هستم و مخالفت نمایندگان با اصل 85 شدن این طرح است، اگر از آنها سوال کنید اعلام همراهی دارند می گویند بله، باید از آسیب های این فضا مراقبت کرد. معتقدم هر تصمیمی در این زمینه گرفته می شود باید به صورت بحث های علنی در صحن علنی مجلس باشد.

فرهنگی در ادامه بیان کرد: طرح اولیه ای که مطرح شده ملاک نیست زیرا خیلی از موارد دست خوش تغییراتی می شوند، طرح ها اینگونه هستند که حتی گاهی عنوانش عوض می شود و گاهی محتوایش تغییرات اساسی پیدا می کند. مثل همین موضوعی که در مجلس نهایی شد و به شورای نگهبان ارسال شده که در مورد الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی بود، نه عنوان و نه محتوا شباهتی به طرح اولیه ندارد. لذا نگرانی هایی که از برخی جزئیات این طرح وجود دارد آنها همه قابل اصلاح هستند. پس از ارائه گزارش کمیسیون اظهارنظر و قضاوت خواهیم کرد. رهبری به رها شدگی فضای مجازی اشاره داشتند، این رها شدگی را همه قبول دارند، در هیچ مجموعه ای رها شدگی نداریم لذا برای این رهاشدگی باید تدبیر شود. رها شدگی به معنای محدود سازی نیست جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها است.

نماینده تبریز در مجلس گفت: فضای مجازی باید قابلیت نظارت داشته باشد و از ناهنجاری ها جلوگیری شود چندی پیش یک ترویج فحشا خودکشی را در فضای مجازی داشتیم که این به خانواده ها، نوجوانان و افرادی که اطلاع کافی ندارند آسیب می زند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کاربر ناشناس
    0

    با این حرفها خودتان را گول بزنید مردم واقعا جانشان به لبشان رسیده و کسی هم پاسخگو نیست

    نظرات شما -
    • سید غلام
      0

      ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی را دوست دارند .کوچکترین اعتراضی هم ندارند.

    • ناشناس
      0

      سیدی نفست از جای گرم بلند میشه مثل اینکه دست راستشون را توسرت کشیدن که از طرف من داری حرف میزنی اول وآخرت باشه --تو هر کاره ای واسه خودت ولایت ملایت مقدس و..... از سهم خودت مایه بزار الان تو حسابم بعد بیست و هشت سال سابقه کار 67000ریال پول دارم تف به شرف دروغگو و پاچه خوار

    • به سید غلام
      0

      از خودت مایه بگذار بجای ملت حرف نزن شماها هیچوقت یاد نگرفتین که بجای مردم حرف نزنین

    • به سیدغلام
      0

      روش افعال معکوس!!!!؟؟

  • حق دوست
    0

    مگرمیشود نماینده یک شهر از قطعی اینترنتش خبرنداشته باشدقطع کردن اینترنت با بروز کوچکترین اعتراض به هیچ عنوان مبین دموکراسی نیست چه هراسی داریدکه اینترنت راقطع میکنیدبقدری ابزاروجود داردکه قطع کردن اینترنت توسط شما فقط باعث میشود سازمانهای بین المللی قطعنامه حقوق بشری علیه ماصادرکنند کسب وکارهارا نابودکندکسی توجه نمیکندچه حجم عظیمی ازملت ازنظام دلسردشده انداین تجمعات واعتراضات بقول شماکوچک سرآغاز حرکتهای بسیاربالاتراست نمیشودبادروغ وانکار سروته کار رابهم بیاریدفکراساسی به حال مردم بکنیدببینیدروحانی چه جنایتی دربحث معیشتی درحق 79میلیون ایرانی روا داشته است کی میخواهید کارمثبت کنید ثمره خون صدهها هزارشهیدرابابی کفایتی بیتفاوتی وناکارآمدی نابودکردیدبس نیست دروغ بس نیست ولنگاری وهرج ومرج واقعا اسم خودتان را انقلابی گذاشته اید؟حرمت نظام درحال ازبین رفتن است ثمره خون شهیدان ازبین رفت مجلس انقلابی چکارکرده مرتب به پروپای این کشور وآن کشورپیچیدن دردی رادوانمیکندهرکس دلش بحال نظام میسوزد وانتقادمیکندبلافاصله اغتشاشگرخواندن غلط است فاجعه ابوموسی اشعری راتکرارکردیدمذاکره وعدم مذاکره وآمریکا وغیره وذالک فرافکنی است در رفتن از زیربارمسیولیت است اقدامات نسنجیده غیرعلمی وعملی شمارابه پای اسلام مینویسندابرومه بادوخورشیدکه دیگرهمه دست نیروهای انقلابی است کدام انقلابی وجهادی است که 17ماه دچار رکود ایستایی است روحانی هم رفت حالا چه چیز رابهانه میکنیدنمیشود درمملکت رابرروی تجارت جهانی تعامل وگفتگو بستن نتیجه اش فقروفلاکت مردم است هرطوراکرمیتوانیدکشور را ازشعب ابی طالب خارج کنیدهمه قوا الان دست خودتان است بسم ا...عدم کارایی وتحول ازجانب شمادیگرهیچ بهانه نداردهمه قوانین بین المللی رامعکوس ومنفی کرده ایدواقعا به خون شهدا ملتزم باشید نه نمادین فساد وفحشا ورانت وحشتناک حاکم خواست امام وشهدا نیست چراکاری نمیکنیدمنتظر چی هستید

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    هیچوقت نخواستید صدا و اعتراض مردم و نقد دلسوزانه منتفدین را بشنوید و همواره فقط به عناوین و برچسب های گوناگون در صدد سرکوب آن بودید متاسفانه !!!!!

  • سید
    0

    خانواده شما از درکیری های تبریز به نون و نمک می رسند.

  • سیدعلی رفوزه ای
    0

    دمت گرم که زود جمعشون کردید!!! یه سر بیا میدان، و سهمتا بگیر

  • علی
    0

    یه عده بودن داخل خیابان، اما ارشاد شدن و کاملا راضی و با لبهای خندان رفتن خونه هاشون

  • شمس
    0

    پس نماينده شيش درصدي ،كشتار رَآه نيانداختي

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    یک عده آلبانی نشین فریب خورده بودن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آن روز که همه از خواب غفلت بیدار شوند وای بر حال شما وامثال شما

    • جانباز آتش به اختیار
      0

      شود ناموس ما همه ایرانی هستیم

  • امیر1
    0

    شما نماینده مردم تبریز ید یا مدافع دولت .قابل توجه آقایان که به این آقا رای دادند

  • ###
    0

    شعب ابی طالب 3 سال بود این شعب روحانی هستش که اثراتش حالا حالا ادامه داره . خدا نگذره از باعث و بانی این همه رنج و آسیب .البته خودشون که به شعب سری نزدند ببینند چگونه میگذره واسه همینم این وضعیت تمومی نداره .

  • قراری منش
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار تبریز ،نظام مقدس جمهوری اسلامی را دوست دارند و پایبند به آرمانهای امام راحل و امام خامنه ای دامت برکاته و شیخ حسن نصرالله و بشار اسد و انصار الله یمن و ....هستند و هیچ گاه به گشنگی و سختی معیشت و بیکاری و فقر و فساد سیستماتیک اعتراض نکرده و نخواهند کرد . این را در انتخابات ثابت کردند.

  • به نماینده 6 درصدی تبریز
    0

    تا کی سیاه نمایی تا کی دروغ ناراحت نباش یه زمانی اعتراضات گسترده میشه که زیرش بزایی

  • رضایی
    0

    عکسش خیلی قشنگه.

  • ناشناس
    0

    این نماینده با این سخنانش چه میخواهد بگوید حالا مردم تبریز خوشحال باشند یا ناراحت!!!!

  • ممد
    0

    این اسکل خان کیه

  • ناشناس
    0

    قیافه شبیه کدو حلوایی گندیدست

  • ینگی
    0

    این تحرکات در پایان دولت روحانی مشکوک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها