رئیس پلیس فتا استان خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جدید در کردستان/ «ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت» در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا کردستان از ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی در قالب ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت در سطح استان خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جدید در کردستان/ «ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت» در فضای مجازی

سرهنگ مهدی دانش‌پور از ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی در قالب ثبت‌ نام کلاس‌های اوقات فراغت در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: شهروندان قبل از انجام هرگونه ثبت‌ نام اینترنتی ابتدا مجوزهای آگهی‌ دهنده را بررسی کنند.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، خانواده‌ها برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود در اینترنت به جستجو می‌پردازند و کلاهبرداران نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و با طراحی آگهی‌های اغوا کننده و ساختن صفحات جعلی و تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان و ثبت‌نام کلاس تابستانی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از شهروندان از طریق سایت‌های آگهی یا شبکه‌های اجتماعی مبالغی بابت ثبت‌نام کلاس تابستانی یا دوره‌های آموزشی به این کلاهبرداران پرداخت کرده اما بعد از واریز وجه خبری از ارائه خدمات یا شخص آگهی‌دهنده پیدا نکرده‌اند.

وی گفت: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید ضمن خودداری از هرگونه پرداخت وجه، صرفا از طریق مؤسسات دارای مجوز، درخواست دریافت خدمات کنند.

دانش‌پور با اشاره به اینکه امروزه با گسترش استفاده از رایانه و حضور بیشتر افراد در فضای آنلاین؛ کلاهبرداری اینترنتی، حجم جرایم و سوءاستفاده‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این مسئله، عدم آگاهی افراد و اعتماد نابه‌جا به افراد غریبه است که می‌طلبد همه اشخاص در فضای مجازی و در اینترنت با احتیاط عمل کرده و از اعتماد به افراد ناشناس و سایت‌های جعلی جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کرده و هر گونه شکایت و مشاهده تخلفات را از طریق همین سایت، بخش گزارش‌ها مردمی گزارش دهند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها