۳۵ واحد اقامتی متخلف در یزد پلمپ شد

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: ۳۵ واحد اقامتی اعم از تاسیسات گردشگری متخلف یا واحدهای اقامتی غیرمجاز از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در استان پلمپ شده است.

۳۵ واحد اقامتی متخلف در یزد پلمپ شد

هما خورشیدی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت تأسیسات گردشگری در استان افزود: بازدیدهای مشترک نظارت بر مراکز اقامتی با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت از تیرماه امسال تشدید شده و در رابطه با ضرورت رعایت نکات بهداشتی تذکرات لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای اقامتی غیرمجاز از ابتدای سال‌جاری با همکاری و گزارش‌های مردمی شناسایی و پلمب شده‌اند ادامه داد: همشهریان در صورت مشاهده فعالیت واحدهای غیرمجاز مراتب را به شماره ۳۶۲۰۲۷۷۷ اطلاع داده یا با مراجعه به سایت www.yazdcity.ir در قسمت ثبت شکایات، گزارش خود را درج کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یزد در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد، مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا در سطح تأسیسات گردشگری استان لازم‌الاجراست، پذیرش تورهای گردشگری نیز انجام نمی‌شود و همچنین عملیات نظارت بر اماکن اقامتی و همچنین بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت.

خورشیدی یادآور شد: تمامی فعالیت‌های غیرمجاز در امر اسکان مسافر یا برگزاری تورهای غیرمجاز مورد پیگیری قرار می‌گیرد و با متخلفین طبق ضوابط برخورد می‌شود.

وی از همشهریان خواست تا به‌منظور حفظ سلامت خود و افراد جامعه از پذیرش و اسکان مسافر یا افراد ناشناس اجتناب نموده و نسبت به رعایت قوانین و مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری اهتمام لازم را داشته باشند.

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها