عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد:

اخراج ۱۴۰ استاد دانشگاه پیام نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نباید اکنون در یک تصمیم‌گیری عجولانه دست به اخراج 140 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و یا تبدیل وضعیت آنان زد.

اخراج ۱۴۰ استاد دانشگاه پیام نور

محمدمهدی زاهدی در باره اخراج و تبدیل وضعیت 140 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به کارمندی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور ادعا دارد که تعدادی از اعضای هیات علمی پیمانی خود را که حدود 140 نفر بوده و فاقد شرایط تبدیل وضعیت برای رسمی، آزمایشی و... هستند را اخراج و یا وضعیت آنان را تبدیل به کارمند کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تغییر دولت جدید ظرف 10 روز آینده انجام می‌شود و دولت جدید هم حداکثر تا یک ماه دیگر مستقر می‌شود، از وزیر علوم می‌خواهم که این موضوع را به تعویق بیندازد تا وزیر بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: کاری نکنیم که وزیر بعد بخواهد مجددا خلاف این تصمیم عمل کند. از وزیر علوم اگر اطلاعاتی در مورد این 140 نفر دارد به وزیر بعد منتقل کند تا اگر وزیر دولت سیزدهم مصلحت دید خود تصمیم بگیرد.

زاهدی از غلامی وزیر علوم خواست که دستورات لازم را به رئیس دانشگاه پیام نور برای تعویق انداختن این تصمیم صادر کند و همچنین تاکید کرد نباید اکنون در یک تصمیم‌گیری عجولانه دست به اخراج 140 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و یا تبدیل وضعیت آنان زد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • استاد دانشگاه
    0

    دانشگاه پیام نور رو باید درش رو بست یک عده ادم صبح تاشب اونجا نشستند و در و دیوار رو نگاه میکنند وقتی دانشجویی نیست استاد و کارمند به چه دردی میخوره ماهیانه میلیاردها تومان خرج حقوق کارمند و استاد و نگهبان میشه در حالی که اصلا دانشجو ندارند و اگر هم داشته باشند به تعداد اندک کسی به دانشگاه سر نمیزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بستنش درست نیست تکلیف مدارک کسانی که قبلا دانشجوش بودن چی میشه ؟

    • ..
      0

      دقیقا! نوسازیهایی که چپ و راست تو ساختموناشون انجام میدن رو بگو!دانشگاه های دولتی هم که حسابی ظرفیتها رو بردند بالا و شاید نیازی نباشه دیگه این همه دانشگاههای رنگارنگ داشته باشیم..ملت پولشون رو برای کارهای مهمتری نگه دارن!.وضع ادب و اخلاق جامعه هم که شده این با این همه دانشگاه که داریم! سواد هم که چه عرض کنم!سوادی که ادب و شعور به کسی نمیده به درد جرز لای دیوار هم نمیخوره! حیف سرمایه و منابعی که صرف مدرک گرفتن بعضیها تو جامعه شده! البته ناگفته نماند بیشتر زحمت هم که تو پیام نور می افته گردن خود دانشجو با اینکه پول هم میده.

  • متفاوت
    0

    اصلا باید درشوتخته کنند همشون یه مدت بروند پیش یک بنا تا درعمل استاد بشن.تا بفهمند یک من ماست چقدرکره داره.

  • بابک
    0

    امیدوارم مشکل این ۱۴۰ نفر بزرگوار حل شود. مشکل اساسی دانشگاه پیام نور این است که دانشجو به تعداد اعضای هیئت‌رئیسه علمی و اساتیدش ندارد... بهتره تمامی اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها رتبه بندی کشوری شوند و آن وقت در بین دانشگاه های آزاد و دولتی و پیام نور جا گذاری شوند... اساتید عزیز هم که به سان بالای ۷۰سال است هم باید بازنشسته و خدمت رسانی غیر حضوری در صورت تمایل خودشان به نظام آموزشی کشور بکنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    با این دانشگاه پیام نور و آزاد مدارک دانشگاهی رو زیر سوال برده و بی ارزش کردن

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مدرک کارشناسی را به دلیل کارمند بودن و مرخصی نگرفتن زیاد و امتیاز عدم شرکت در کلاس از پیام نور گرفتم ... ولی انصافا کارمنداش و اساتید پیام نور و همچنین دانشگاه علمی کاربردی که خیلی از کارمندان و دانشجوهاش الکی و بدون امتحان و حضور در کلاس مدرک گرفتن بی سواد هستند و هبچ بار علمی ندارند !!!! مخصوصا با آمدن کرونا که گروهی پای کامپیوتر می نشستند و سوالات را جواب می دادند...... با ادامه این روش همه مدرک دارند ولی خبری از سواد و بار علمی نیست !!!!

  • ناشناس
    0

    خجالت بکش میلیونها کارگر بیکار شده امد شما این صدو چهل نفر را میبینی لابد.......

  • محمد
    0

    جناب زاهدی اینها دست پخت شماست که لیسانس و فوق لیسانس را به عنوان استاد بکار گرفته اید و در روستاها پیام نور زدید

  • ملول
    0

    طرف بیاد میلیونها تومن خرج کنه که اخرش بیکار باشه ؟

  • علی
    0

    خوب کاری انجام می دهند. پیام نور مشکل علمی دارد و اساتید بی سواد مشغول تدریس هستند

  • اگاه
    0

    باید سوال را از کسانیکه پرسید که در دوره صدارتشان بنام جبهه پایداری بر ارکان نظام چه در اموزش عالی چه در سایر وزارتخانه ها سیستم منظم حاکم بر اموزش عالی دولتی را بهم زدند یکی از انها خود اقای زاهدی است که در زمان وزیری. این دانشگاههای پولی را راه انداختند تا افراد خودشان وارد انجا شوند و با مدرک قلابی سمت بگیرند همین ها تا دیروز برای چندرغاز اضافه حقوق به کارگران از حدیث و....استفاده کردند تا جلوی افزایش حقوق کارگران را بگیرند انسان یاد انجمن حجتیه می افتد که دیدگاهشان اینگونهبود که ما باید کاری کنیم تا فساد زیاد شود تا امام زمان ظهور پیدا کنند الان هم در مجلس بدنبال ان هستند تا فشار بر مردم را زیاد کنند ....رفاه و اسایش در دیدگاه اینان معنایی ندارد

  • چاوش
    0

    اینها مسلما عناصری هستند که یا سهمیه ای معرفی شدن یا بارانت واقا زادگی وسفار ش وپارتی بازی وعموما افراد باتحصیلات پایین ونداشتن بنیه علمی هستند که مورد توجه وپشتیبان یقه سفیدها وسیاسیون ومنصب دارانی ماند وکلا وزرا و....میباشند از همین الان که فریاد زاهدی بلند شده مسلما اینها حتی اگر از پیام نور هم بروند جاهی دیگری با بهترین شرایط به کارگیری می شوند باید به حال مراکز علمی ودانشگاهی ایران تاسف خورد که چنین افرادی استاد دانشگاهش بوداه اند که بنیه انها در حد کارمندیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها