عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کلیات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی تصویب شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.

کلیات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی تصویب شد

علی اصغر عنابستانی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه امروز کمیسیون لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و کلیات آن به تصویب رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: البته طرحی هم در همین راستا در کمیسیون است که در بررسی جزییات لایحه از نظرات طراحان آن طرح هم استفاده می‌شود اما مبنا همان لایحه دولت است که امروز کلیات آن تصویب شد که اتفاقات بسیار خوبی بود.

عنابستانی تصریح کرد: بحث حمایت و صیانت از زنان در برابر خشونت از مدت‌ها قبل و از زمان دولت هشتم و نهم در مجلس مطرح بود اما در دولت آقای روحانی بحث تبدیل آن به لایحه و ارجاع به مجلس جدی شد اما طولانی شد و به مجلس نیامد.

وی ادامه داد: بخشی از آن قضایی تشخیص داده شد و به قوه قضاییه رفت و مدتی در آنجا ماند و اکنون هم چند ماه است که در نوبت مجلس قرار دارد که در نهایت این بخش به نتیجه رسید و کلیات آن در کمیسیون تصویب و به کمیته مربوطه ارجاع شد که پس از کار روی جزییات، به صحن کمیسیون برگردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی یا استانی از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

عنابستانی گفت: ۲، ۳ طرح برای این موضوع آمده بود، که اصلاح ماده ۵ قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه شهرستانی و اصلاح موادی از این قانون بودند. همه اینها با هم تلفیق شده بود و با نظر کمیته تبدیل به طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه شهرستانی و استانی شد و برخی از مواد آن هم بررسی شد.

وی تصریح کرد: مبنای کلی این طرح این است که موانع پیش روی شرکت‌های توسعه شهرستانی کاهش یابد تا اینها بتوانند در حوزه گسترش شهرستانی و توسعه تعاونی بهتر عمل کنند و خدمات بهتری به آنها ارائه شود به این معنا که به همین میزان که در هر شهرستانی یک شرکت تعاونی فراگیر توسعه شهرستانی تاسیس می‌شود، شرکت‌های تعاونی استانی هم در هر استان هم بتوانند اجازه تاسیس بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در نهایت کلیات این طرح رای آورد، ۲، ۳ ماده از جزییات آن هم بررسی و باقی آن به جلسه بعد موکول شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    عنابستانی خودش برای زدن سیلی باید محاکمه بشه اونوقت طرح صیانت ا زحقوق زنان در برابر خشونت میده نه خودش عادله نه نظامی که اجازه میده این مرتیکه هنوز کار کنه

  • ناشناس
    0

    مجلس انقلابی مردان درمعرض خشونت نیستند چرا شما میخواهید کاری کنید حتمٱباید با تضیع حقوق مردان باشد چرا ارکان حکومت به مردان جامعه در حد سربازی اهمیت میدهد اگر زنی به عمد شوهرش را تحریک کرد وپاپوش برایش دوخت با قانون شماباید زنش را به دیگری بسپارد این ننگ نیست بجای عدالت راه دسیسه را باز میکنیدآیا مردان حالشان خوب است مردان کمتر عمر میکنند دیر تر بازنشسته میشوند هزاران مسءولیت دارندسربازی میروند کافیه به زندانها سری بزنید قاچاق بیکاری کارتن خوابی اعتیاد چرا عواملی که مردان را در حکومت اسلامی به این روز انداخته اید بیکار بزهکار بعد با افتخار از طرح ابتکارتعریف میکنی که قرار است با شرع خون مردان را در شیشه کنید افتخار دارد ننگ بر تو در ٱینده نتیجه این طرح ضد مرد را در وضع مردان خواهیم دید رٱی گرفتین تا بر علیه مردان دسیسه قانونی با شرع اسلام کنید چرا کسی طرحی نمی دهد که مردان با این همه مسءولیت با زنان یکسان حقوق میگیرند در حالی که مرد در آمدش را هزینه میکند زن پس انداز این عدالت است که مردان هم شغل خود را از ست میدهند وغیرتشان را لطفآاین لایحه ضد مرد را خوب مطالعه کنید وبدانید پسرانتان آینده ای تاریک خواهند داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      والا من که خانومم، تا حقوقم رو میریزن، فقط صد تومنش رو واسه خودم نگه می‌دارم بقیه‌ش رو میریزم به حساب همسرم. بعد همه خرج‌های خونه با همسرمه.

  • کریمی
    0

    حکومت فقط به دنبال فتنه انگیزی در بین مردم و تضییع حق مردان است از یک مجلس ده درصدی که مورد تایید مردم نیست بایدم در مقابل زنان کرنش کنه چون جایگاهی در بین مردم نداره بالاخره باید یه طور برای خودش حمایت جور کنه

  • محمد
    0

    خانوم محترم،شما یک زندگی مشترک واقعی دارید،اگر به در آمد شما نیاز هست دلیلش در ٱمد کم همسر شماست اگرقوانین به دلیل ضعف زنان به نغع شان است باید در آمد مردان هم به دلیل هزینه های زیاد زندگی دو برابر باشد که حضرات فقط در حال ظلم کردن هستند وقوانینی تصویب میکنند که همین زندگی مشترک واقعی هم در پایان از حلقوم مرد بیرون کشیده میشود بیشتر این طرز فکر ها هم از زنان فمنیست چادر بر سر است چون در قشر فرهیخته مشکلات کمتر است موفق باشید زندگی به کامتان شیرینتر وفرزندان موفق تر

  • مریم
    0

    آخه این جنگولک بازیا چیه در آوردین خواسته زنان ایران این نیست خواسته شون اینه که حجاب اجباری ممنوع بشه زیرا ما نمی خواهیم که از حق آقایان بزنین و به ما بدهید شما برای چه مردان را تحت فشار گذاشته اید در واقع هم حق آقایان را از بین برده اید هم زنان را مجلس 6 درصدی مجلس ایرانیان و کشور نیست و اعتباری هم خودش و قانون های جنگلش ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها